Edit Marga: Succes! | Gewijzigd: 5 februari 2012, 08:35 uur, door Marga
Koudkoudkoud. Hele nacht rond de -10 geweest. Zo weer even het ijs opmeten, ben benieuwd wat het is gegroeid.
Jammer dat die man door het ijs is gezakt op het Slotermeer, maar had 'ie meteen even moeten vegen hahaha.
En wakken horen er toch bij, ze zullen af en toe moeten klunen hoor!
Een groot deel van de elfstedenroute ligt dicht en is redelijk betrouwbaar, ik heb gisteren zo een 105 km geschaatst over verschillende delen van de route.
Wie weet word het dit jaar eindelijk wat met de tocht.
Heb je meteen even geveegd?
Kijk,dat zijn goede berichten
Kan je zelf inschatten wat de kansen zijn om over een week de tocht te houden?
Met de aankomende weersverwachtingen in je achterhoofd.
Natuurlijk alleen op het stuk waar jij geweest bent.
Een week vorst zit er zeker nog wel in denk.
Evt sneeuwval is moeilijk in te schatten vind ik
De vaarten maak ik me niet zo druk om, dat ligt dicht op wat wakken na ( ijstransplantatie! )
Maar het Slotermeer... en de Alde Karre en de Morra, DIE moeten dicht liggen en daar moet ook geveegd worden.
Tussen Hindeloopen en Workum ligt het dicht ( heb ik vernomen ) zag mensen schaatsen tussen Workum en Bolsward. Bolswardervaart ligt dicht ( tussen Bolsward en Harlingen ).
Weet alleen niet hoe het er bij de brug van Workum uit ziet, daar ga ik zo even loeren ( en foto's maken ).
De vaarten maak ik me niet zo druk om, dat ligt dicht op wat wakken na ( ijstransplantatie! )
Maar het Slotermeer... en de Alde Karre en de Morra, DIE moeten dicht liggen en daar moet ook geveegd worden.
Tussen Hindeloopen en Workum ligt het dicht ( heb ik vernomen ) zag mensen schaatsen tussen Workum en Bolsward. Bolswardervaart ligt dicht ( tussen Bolsward en Harlingen ).
Weet alleen niet hoe het er bij de brug van Workum uit ziet, daar ga ik zo even loeren ( en foto's maken ).
Ja doe maar even. Wat is het op dit soort dagen toch heerlijk om Fries te zijn
De Elfsteden tocht is toch een beetje een graadmeter voor de winter. Met de tocht krijgt de winter iets bijzonders en zal ook steeds weer opduiken uit de archieven in de toekomst. Ik heb gezegd rond de 15e Als het dan nog vriest (kans aanwezig) kan het misschien wel doorgaan.
Vanmiddag naar Harlingen, mooi een stuk langs de route rijden.
Hier breekt het zonnetje door, temperatuur lijkt redelijk stabiel momenteel.
Noordelijke Elfstedenroute: Blikvaart Vrouwbuurtstermolen tot Oude Leije ook en verder de Finkumer Vaart tot aan Bartlehiem is ook goed bevroren!!!
Ja, je hebt gelijk, hoor... ik doe er zelf noodgedwongen ook aan mee, omdat de Elfstedentopic al meer dan een dag op 5 paginaÅ› blijft staan en iedereen binnen dit Winterdiscussieforum maar hier blijft doorgaan over de 11 .................
Ik denk dat je het veel mensen niet kwalijk kunt nemen; is voor velen een nieuwe ervaring, deze legendarische tocht, en dan wil je dat natuurlijk ook uiten...
Persoonlijk vind ik hier wel een leuke mix van voorspellingen, temperatuurmetingen en 11 ................... verwachtingen/verlangens in dit Forum
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Lees net dat ze vanavond bijelkaar komen... Weet niet of het serieus is.
Wat hoor ik nu? Komen de rayonhoofden vanavond bij elkaar???? #dtv #elfstedentocht | Gewijzigd: 5 februari 2012, 12:49 uur, door Debbieke
Waar zijn die Rayonhoofden eigenlijk bang voor? Het is daar zo oorverdovend stil. Het lijkt wel of iedereen in Nederland elkaar wel naar de 11-steden wil toeschreeuwen terwijl de mensen van wie je het moet hebben (Rayonhoofden/Friezen) er alles aan proberen te doen om die verwachtingen maar de kop in te drukken. Hebben ze er geen zin in?
Hierin Groningen opnieuw schitterend weer. Vrijwel blauwe hemel en een beetje meer wind dan gisteren. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 10:59 uur, door Jahike
Hierin Groningen opnieuw schitterend weer. Vrijwel blauwe hemel en een beetje meer wind dan gisteren.
Geloof me, die zijn achter de schermen al lang bezig. Als ze besluiten dat de tocht doorgaat, dan is alles binnen 36 uur gereed. Muv hulpdiensten en de omroepen, die worden eerder geïnformeerd.
http://blog.spitsnet.nl/2009/12/07/rayonho...ijn-voorbereid/
Toen bij het kanaal onder de Sudergoawei geweest. Ook daar wordt geschaatst! Brug is in het midden dicht ( takken voor gelegd ) maar aan de zijkanten gaan ze er om heen.
En nog 2 elfstedenmannen tegen gekomen. Wit autootje kwam aanrijden, eruit, meten, opschrijven op klembord en verder crossen.
Ik heb foto's, zal ze zo even in het juiste topic plaatsen. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 11:13 uur, door MamaAsz