Bonus videotje:
Hopen dat die Friezen inzien dat hier het sneeuw van het ijs af moet. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:48 uur, door xzaz
Dat is dus het hele probleem, in Leeuwarden ligt minder sneeuw en zie je (op dit filmpje aan de zijkant) de wakken, echter in Z-W Friesland ligt veel meer sneeuw, waardoor je niet weet waar de wakken zijn en de sneeuw er momenteel dus ook niet kan worden afgehaald. Hopelijk groeit het ijs vannacht weer goed aan en kan daardoor overmorgen de sneeuw er vanaf worden gehaald. Dan moet er natuurlijk geen nieuwe sneeuw vallen, want dan kunnen we wel ophouden.
We leven in 2012 hoor, er zijn honderden mogelijkheden om sneeuw van het ijs af te halen.
dat zijn geen wakken ik ben er vanmiddag geweest dat is water van de zijkant wat er tussen ijs en wand uit (gedrukt) wordt
als het ware door de inmens groter groepen mensen die hier aan het schaatsen waren
wordt het ijs alleen maar dikker van
als het ware door de inmens groter groepen mensen die hier aan het schaatsen waren
wordt het ijs alleen maar dikker van
okey dat leek zo, maar goed desalniettemin zijn er nog stukken op de route die pas donderdagnacht zijn dichtgevroren, vind met die sneeuw erop maar eens uit waar dat precies is...
Daar word ik gelukkig van.
JanKoudum, hier is de Dolte goed geveegd. Heb je al gekeken bij de Alde Karre? En de Morra?
Hier werd nog niet op de Morra geschaatst, ben benieuwd of er morgen wordt geschaatst bij bijvoorbeeld de Galamadammen, ik weet dat daar het ijs erg slecht was donderdag (allemaal nog wakken).
ook hier dan nowcasten
Daar word ik gelukkig van.
JanKoudum, hier is de Dolte goed geveegd. Heb je al gekeken bij de Alde Karre? En de Morra?
Wij hebben ook even op de Dolte geschaats, behoorlijk veel water vanaf de zijkanten en uit scheuren en het bewoog en kraakte behoorlijk (t.h.v. st. ludgerusschool) maar verder niets aan de hand, en de hele baan is geveegd, dus 1,5 km gaat het wel redden voor de 11! nu de andere 218,5 km nog! Zie elders dit forum wat foto's
En mijn aanbod geldt nog steeds; ALS er een Elfstedentocht komt, dan zorg ik hier in Workum voor snert en warme chocolademelk voor O-O'ers!
Het is dat je zo ver weg woont 5 uur rijden (10 uur als ik ook nog terug moet) voor een heerlijke kom snert is ook weer zo overdreven... Maar als ik ooit weer eens naar Ameland ga (herkomst van Tha Family) dan nodig ik mezelf graag uit | Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:18 uur, door kiwitwins
En mijn aanbod geldt nog steeds; ALS er een Elfstedentocht komt, dan zorg ik hier in Workum voor snert en warme chocolademelk voor O-O'ers!
Als de elf komt ben ik in Workum, zet de snert maar op!!
Maar de vooruitzichten zien er wel weer beter uit tot aan vrijdag s'nachts strenge vorst en overdag lichte tot
matige vorst.
Tja, we hebben het er al over gehad in het elfstedentopic. De enige juiste oplossing zou een hovercraft zijn geweest die de sneeuw wegblaast. Met enkele kleine exemplaren zou je de hele route binnen een dag sneeuwvrij hebben kunnen maken. Ook op dun ijs want een hovercraft raakt het ijs niet. Iets voor komende jaren voor de rayonhoofden als het nu niet lang en hard genoeg door blijft vriezen. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:29 uur, door zwoof
Dat kan ook, hebben we het ook over gehad. 100 vrijwilligers per 10 km. Vrijwilligers genoeg te vinden in Nederland. Maar een pakkie an voor de Friezen he
ik heb vandaag vernomen , en dat is uit zeer goede bron en ook dichtbij, dat er gesprekken zijn tussen de elfsteden vereniging en de diverse omroepen.
Ik heb eerst toestemming gevraagd bij het beheer van O-O of dat ik dat hier kon plaatsen en dat was geen probleem.
de reden en datum etc etc weet ik niet , alleen dat er gesprekken zijn geweest.
dus eigenlijk is het niet veel , maar wilde het jullie ook niet onthouden.
ik heb vandaag vernomen , en dat is uit zeer goede bron en ook dichtbij, dat er gesprekken zijn tussen de elfsteden vereniging en de diverse omroepen.
Ik heb eerst toestemming gevraagd bij het beheer van O-O of dat ik dat hier kon plaatsen en dat was geen probleem.
de reden en datum etc etc weet ik niet , alleen dat er gesprekken zijn geweest.
dus eigenlijk is het niet veel , maar wilde het jullie ook niet onthouden.
Mooi nieuws!!!
Minder nieuws:
Rayonhaad sakket troch it iis
Omrop Fryslân/Miranda Werkman
4 febrewaris, 2012 - 13:18
Rayonhaad Auke Hylkema fan 'e iiswegesintrale Gaasterlân is sneon troch it iis fan 'e Sleattemermar sakke by Wikel. Hy kaam der oan de nekke ta yn te sitten. Hy koe der troch syn kollega's mei in stôk út lutsen wurde.
It rayonhaad wie mei in groep op it iis om te sjen oft der in baan útset wurde koe. Hy rûn foarop doe't er der ynienen troch sakke. Hylkema hie inkeld in snoek, gjin ferwûnings. De Sleattemermar is ûnderdiel fan de rûte fan de Alvestêdetocht.
vrij vertaald:
rayonhoofd zakt door het ijs.
Ma Di W0 Do Vr Za
Minimumtemperatuur (°C)
-12 -15 -7 -6 -8 -15
Het spijt me voor alle 11-stedenhaters, en andere meestribbelaars, de tocht der tochten gaat er komen. 11-02-2012 It giet on!!!! Het zit er gewoon in. Ik ben het wel eens met andere posters dat de sneeuw de aankondiging van de tocht der tocht heeft vertraagd. Maar dattie deze winter er komt is zeker.
P.S. Marga, hebben ook een smiley in de vorm van Pompeblêd ????? Zou leuk zijn | Gewijzigd: 5 februari 2012, 08:06 uur, door RensII