De Leyentocht bij Eastermar is in planning.
Alde Feanen tocht in Earnewâld ook.
De meeste zullen pas na morgen en maandag bekend worden.
Hou de "iisaginda" goed in de gaten zou ik adviseren.
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Lol ik wilde net die link dumpen
Edit 2uur51: Ze zijn klaar met vegen,en hebben het bij de camera extra breed gemaakt.
Verderop naar rechts wordt de baan in verhouding een erg smal paadje
Check ook die verkeersheuvel midden in beeld,dat is denk ik voor overstekend wild | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:55 uur, door Picobyte
Daar krijg je vrienden mee zeg, ik zou maar uit Friesland weg blijven, ze zeggen dan wel nuchter te blijven maar iemand die met een ijsbreker komt zou toch wel een gelyncht kunnen worden...
ijsbreker
vanaf ca. minuut 4
ijsbreker
vanaf ca. minuut 4
LOL! Ik zeg ook niet dat je met een 400 ton zware hovercraft van de Coastguard over de Bonkevaert moet gaan denderen.
Klein 1 persoons hovercraftje is al genoeg, die schieten ook onder de bruggetjes door... Kijk toch eens hoe snel dat gaat! En dun ijs? Deze kun je gewoon over een rek eieren laten vliegen, gaat er geen een kapot. Een wak? Ding gaat gewoon recht door... Als ze er drie kopen hebben ze in één dag de hele route sneeuwvrij.
:D | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:46 uur, door Reutel
En dat er ook al een paar door het ijs zijn gezakt, linke boel dus! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:56 uur, door Sunrise
En dat er ook al een paar door het ijs zijn gezakt, linke boel dus!
Vegen is zó 2010...
P.S. Mocht er een Elfstedentocht komen, dan staat hier de erwtensoep voor iedereen klaar die wil langskomen! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 15:41 uur, door MamaAsz
Voor dit jaar waarschijnlijk te laat, maar laten de rayonhoofden er voor komende jaren een les uit trekken. Schaf een paar van die dingen aan en houdt de bezems voor je eigen straatje
Voor dit jaar waarschijnlijk te laat, maar laten de rayonhoofden er voor komende jaren een les uit trekken. Schaf een paar van die dingen aan en houdt de bezems voor je eigen straatje
En anders vraag je het aan Kees,die is zo klaar
Haha, lol! Ja wel 2010 maar zolang het leger niet komt helpen en geen helicopters en hovercrafts aanwezig zijn moet je toch iets. En als iedereen een paar strekkende meter pakt, dan kan je met een hele gemeenschap langs de hele route nog behoorlijk wat uitrichten. En ja, als ik in de buurt was had ik meegeholpen.
P.S. Mocht er een Elfstedentocht komen, dan staat hier de erwtensoep voor iedereen klaar die wil langskomen!
Goeie zaak! Leuk en dat is waar ik wel van houdt met dit soort dingen, dat saamhorigheidsgevoel he. Mensen zetten hun door weer eens open voor elkaar. Ja niet te lang natuurlijk, TOCHT! Mooie foto's trouwens, met gezellige sfeerkleurtjes, beetje vintage! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 16:52 uur, door Tyshane
Ze hadden dat gister overdag al moeten doen, het was de hele middag droog daar. Kans misgelopen omdat het daar tussen -15 en -20 was vannacht, ook in Friesland. Daar hadden ze van moeten profiteren, nou is het te laat, aangezien de vorst eerst nog wel sterk is, maar later lijkt te temperen. Of heb ik iets mooiers nog over het hoofd gezien? | Gewijzigd: 4 februari 2012, 16:54 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
het is toch (ondanks de sneeuw) al RUIM 10 centimeter dik.
Dan kun je er dus ook met een quad op! Sneeuwschuiver dervoor en gaan! Ben vandaag zelf op het veluwemeer geweest en wordt op die manier sneeuwvrij gemaakt. Als ik zon ding had gehad was ik zelf naar "de bonke" gekomen!!