...Als je hier in Oude Leije nu eens langskomt met een goeie bezem, dan veeg ik met je mee
blij dat er foto,s zijn zo kunnen ze zien hoe ijs is dan allemaal dingen teroepen terwijl ze van niks weten.
bedankt daarvoor
@ Zwoof, waar halen we die hoovercraft vandaan? Advertentie MP, vrijwillige sneeuwblazer voor de Elfstedenroute gezocht?
Reutel weet er één geloof ik. Maar met een beetje moeite is zo'n ding toch wel te regelen door de commissie Friese Elfsteden dacht ik zo? Bladblazer, veegmachines waar het kan. Mogelijkheden genoeg om de sneeuw van de route te halen. Maar het is meer het belang van Friesland dan mijn belang, maar wil best meedenken zoals je ziet.
Anders regelt even 1 iemand via facebook een veegactie, er was toch ook 1 iemand die bedacht had om groningen van friesland los te scheppen moet je eens kijken hoeveel reacties daar op kwamen
we kunnen ook aan de natuur over laten
ik zeg gewoon 1 of 2 dikke dagen dooi en warm water regen en dan weer goede vorst dat zal mooiste zijn lijkt mij het geval
Hehe!
ik zeg gewoon 1 of 2 dikke dagen dooi en warm water regen en dan weer goede vorst dat zal mooiste zijn lijkt mij het geval
Tja,, maar volgens de weermodellen kan je heel dichtbij komen nu. Wellicht tot de 15e vorst. Als het eenmaal dooi weer is, moet je maar afwachten of er nog weer een periode komt. Maar goed, Friesland moet zelf maar overwegen wat het maatschappelijke belang is van zo'n tocht. Het is in elk geval wel zo; Zo heb je't over Friezen en zo heb je't over dooien. Aldus oons Herman
Wat betreft de ijsdikte: nog lang niet goed genoeg als je mijn site moet geloven, waar al menigeen van jullie ook al gereageerd heeft! Mijn dank!
Keida
van www.ijsdikte.eu
Verder is er nog bar weinig stevig natuurijs, hoe jammer ook.
Als dit er al niet is, dan is de 11-stedentoch zeker ver weg. Er is gewoon heel wat voor nodig. Herinner me dat (medio beginjaren 2000) zelfs de lek (rijn) een keer dichtgevroren was. Veel drijfijs maar toch. Echter tot een 11-stedentocht kwam het dat jaar ook niet.
Neemt niet weg dat, als je het echt graag wil, je natuurlijk iedere (kleine) kans aangrijpt. Dus als er veeg-acties of dergelijke opgezet kunnen worden zou dat alleen maar mooi zijn.
Verder is er nog bar weinig stevig natuurijs, hoe jammer ook.
Als dit er al niet is, dan is de 11-stedentoch zeker ver weg. Er is gewoon heel wat voor nodig. Herinner me dat (medio beginjaren 2000) zelfs de lek (rijn) een keer dichtgevroren was. Veel drijfijs maar toch. Echter tot een 11-stedentocht kwam het dat jaar ook niet.
Neemt niet weg dat, als je het echt graag wil, je natuurlijk iedere (kleine) kans aangrijpt. Dus als er veeg-acties of dergelijke opgezet kunnen worden zou dat alleen maar mooi zijn.
Op de Loosdrechtse plassen gaat men wel hoovercrafts inzetten om de sneeuw weg te blazen, Echter, vanaf maandag is de eerste pas beschikbaar. De ijsmeester van de Loosdrechtse plassen deed vanavond een oproep in Pauw en Witterman voor mensen die eerder zo'n ding kunnen leveren. Kijk dat noem ik doortastend. Waar een wil is.....
Edit: hier de link naar de uitzending | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:22 uur, door zwoof
Ik had het linkje eronder gezet. Eerste onderwerp in de uitzending volgens mij. (uitzending vrijdag 3 februari)
Edit: Okee :D | Gewijzigd: 4 februari 2012, 01:01 uur, door zwoof
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Prachtige tocht, goed ijs en prima te doen met kleine kinderen.
Het stikte er van de mensen van buiten Friesland.
Op het ogenblik zijn alle kaarten uitverkocht (4000) en er wordt afgeraden om nog te komen.
Ik heb genoten.
GRMFBL@brisk (my bad) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 12:40 uur, door Thunderknight
Prachtige tocht, goed ijs en prima te doen met kleine kinderen.
Het stikte er van de mensen van buiten Friesland.
Op het ogenblik zijn alle kaarten uitverkocht (4000) en er wordt afgeraden niet meer te komen.
Ik heb genoten.
mmm je bedoeld dat er aangeraden wordt om niet meer te komen of dat er afgeraden wordt om te komen
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam