Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik veel bezig met onweer fotografie en het filmen er van.
Ook ben ik al bijna een jaar fotograaf van 112drenthe.net en gebruik sindskort ook mijn videocamera om filmpjes te maken van de gebeurtenissen.
Alleen 's avonds wanneer er een ongeluk is, gaat het filmen nogal moeilijk omdat mijn camera bijna niks ziet in het donker.
Er zit wel een nachtmodus op, maar laat het filmpje schokken, soort van 1mp telefoon
Ik praat nu over de camera Samsung HMX-10.
Ben de laatste tijd bezig om te kijken voor een nieuwe videocamera wat goeie kwaliteit kan leveren.
Wie heeft een idee of advies welke het beste zou kunnen zijn voor donkere omgevingen. (geen infrarood camera's)
Een goed voorbeeld is de Panasonic HS 900, HMC & HDC tm 900. Er zijn verschillende 900 versies.
Eisen:
- MINIMAAL 720p, voorkeur 1080p
- Onbeperkt opnemen, natuurlijk afhankelijk van geheugenkaart (ken videocamera's die max. 10 min laten opnemen)
- SDHC geheugenkaart ondersteuning
- Goed kunnen filmen in donkere omgeving (in HD)
- Budget weet ik zelf wel, dus twijfel niet om aanraders op te noemen
- Mogelijkheid om er een cameralamp op te zetten (handig bij auto ongelukken & interviews .. voor 112drenthe)
- Goeie microfoonkwaliteit, de Samsung HMX-10 is eigenlijk matig
- Beeld stabilisator, voor als de camera niet op statief staat, dat de handtrillingen minder te zien zijn. Heeft de samsung ook.
- Goed kunnen zoomen
- HDMI & USB aansluiting
Noem eens wat op, dan kijk ik op youtube voor wat demonstraties filmpjes | Gewijzigd: 3 februari 2012, 02:42 uur, door dv_chaser
http://www.onemorething.nl/2010/05/filmen-...-hoe-en-waarom/
De meeste camera's (film of foto) hebben slechte microfoonkwaliteit. Beter is om een externe aan te sluiten. Ik volg al een tijdje Bioloog en Filmmaker Ruben Smit. Hij maakt filmpjes met een DSLR (1dmk4, 5dmkII, 7d) en gebruikt een microfoon van Rode
http://www.rockpalace.com/Rode-microfoon
Alle filmpjes die op http://oostvaardersplasseninbeeld.wordpress.com/ staan zijn gemaakt met een DSLR. Wat ik er wel bij moet vertellen is dat hij een duure zoom lens heeft (500mm) dus je moet niet verwachten dat je meteen dit soort beelden kunt maken. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 07:52 uur, door mrhanky
Ik kom met mijn 7d en sigma 30mm 1.4 best ver kwa ruisonderdrukking.
Goed kunnen zoomen en in het donker filmen kan je op je buik schrijven, gaat helaas niet samen zonder flink kapitaal
Sony Nex5 met Noktor 50mm F0.95 1300E
Panasonic GH2 met Noktor 50mm F0.95 1500E
De Nokton 25mm F0.95 is tevens ook een hele goede lowlight lens.
Dit zijn echter allemaal prime lenzen (over het algemeen ook lichtgevoeliger), dus geen zoom mogelijkheid.
Er zijn vast wel lichtsterke zoom lenzen beschikbaar voor de bovengenoemde cameras, maar die zou je zelf even moeten zoeken. :- ) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 22:06 uur, door Black7Wolf
Zelf heb ik de Panasonic SDHC90, erg goed beeld, qua film/foto. Zelfs in het donker. (Zie maar m'n 112goverwelle1 account op Youtube). Ik raad hem dan ook maar al te graag aan als camcorder:D Je hebt tot 40x optical en tot 1500x digital zoom. Er is een videolicht. Je kan een externe microfoon aansluiten. Ding heeft zelfs mogelijkheid tot 3D filmen. Enigste nadeel is de software die bijgeleverd is.
Ja, verder weet ik het niet.
Zelf heb ik de Panasonic SDHC90, erg goed beeld, qua film/foto. Zelfs in het donker. (Zie maar m'n 112goverwelle1 account op Youtube). Ik raad hem dan ook maar al te graag aan als camcorder:D Je hebt tot 40x optical en tot 1500x digital zoom. Er is een videolicht. Je kan een externe microfoon aansluiten. Ding heeft zelfs mogelijkheid tot 3D filmen. Enigste nadeel is de software die bijgeleverd is.
Ja, verder weet ik het niet.
Dat zijn hele mooie filmpjes inderdaad.
De rest hierboven praat eigenlijk allemaal over lenzen, terwijl ik dus gewoon echt een VIDEO camera moet hebben
Zoiezo ben ik al blij met de informatie die jullie allemaal geven.
Maar ben dus echt op zoek naar een goeie 'camcorder' dus. Videocamera.
Zoals de Panasonic SDHC90
Ga aub gewoon door met advies/tips geven