jaaaaaaaaa TOP ik zeg uitkomen
uren in de auto zitten om thuis te komen (haarlem/almere) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 15:53 uur, door rick87
Alles weg voor het westen?? | Gewijzigd: 4 februari 2012, 16:10 uur, door PatrickM
Volgens mij mogen we toch wel stellen dat vandaag één van de mooiste winterdagen is die je kunt hebben.
Na de sneeuwval van gisteren volgde diepvrieskou, hier in Alphen aan den Rijn met ca. -18 a -19. Na opkomst van de zon zag je een schitterende winterwereld met sneeuw, veel ruige rijp en strakblauwe luchten. Om het nog mooier te maken volgde hier langdurig een 'regen' van glinsterende ijsnaaldjes, waarschijnlijk poolsneeuw. Tegen de zon inkijkend was dit een prachtig glanzend schouwspel. Voorzichtig kwamen de schaatsers op de brede sloot voor mijn huis en dit aantal is inmiddels opgelopen tot een kleine 100. Alles is keurig schoongeschoven en ze gaan zelfs langs het wak waarin nog 6 zwanen rondzwemmen. Ook werd er een ijshockeyveldje op het ijs gemaakt. Honderd meter achter de sloot ligt de dijk waar tientallen kinderen met sleetjes vanaf gleden. Volop winterpret dus vanuit het raam te zien.
Daarna natuurlijk ook zelf naar buiten en het moet nog matig vriezen maar wat voelt het heerlijk aan buiten zeg, handschoenen zijn niet nodig (in de zon). Heerlijke wandeling door de natuur gemaakt en wat foto's geprobeerd te maken van de berijpte natuur. Vanavond waarschijnlijk al snel weer strenge vorst.
Dit is een winterdag om nooit te vergeten. Ik had zo'n schitterende dag echt niet meer verwacht! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 16:13 uur, door Martijn de Jong
Ik zie toch vooral het noorden dat sneeuw gaat krijgen. Het westen lijkt er een beetje aan te ontsnappen