@wimB ik denk niet dat het tot daar kan komen hoor,gelukkig want anders ging het dooien
Afgaande op de weerkaarten van ECMWF, GFS, UKMO, WRF, COAMPS, NOGAPS en HIRLAM en niet op radarbeelden, heb ik eventjes een animatie gemaakt. Dit is een loopje van de genoemde modellen met daarop de locatie waar de neerslag stopt.
Bewolkt, mistig en lichte regen
-17.2°C
dit staat er op o-o
hoe kan het daar nou regenen?of klopt dat niet?
klopt niet, ik heb nachtdienst gehad op schiphol dichte mist fase delta maar geen regen....
Ik liep net over mijn worteldoek,is ook zwart en voelde gewoon de stralingswarmte
nou heb ik geen worteldoek maar ook hier, daar waar ik sneeuw geruimd had en de zon op kan schijnen verdwijnt alles, de rijp die vanmorgen op de bomen zat (best wel mooi) is al verdwenen en de sneeuw komt met plakken naar beneden gedonderd
Hier kun je een animatie zien van de te verwachten wind morgen.
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/wind.html#win7
Bedankt, daar kan ik wat mee voor mijn planning voor morgen.
Ik verwacht dat er wel wat sneeuw aan land komt (kust) maar niet veel.
Ik hoop wel veel natuurlijk
ik ging vandaag is een stukje vegen in de achter tuin.. vind ik in eens een dikke ijslaag onder de sneeuw.. hoe kan dit ooit? het is geen dooi geweest er is niet gestooirt helemaal niks gedaan en tis spek en spek glad! kan iemand dit verkaleren?
ik ging vandaag is een stukje vegen in de achter tuin.. vind ik in eens een dikke ijslaag onder de sneeuw.. hoe kan dit ooit? het is geen dooi geweest er is niet gestooirt helemaal niks gedaan en tis spek en spek glad! kan iemand dit verkaleren?
loopt daar en waterleiding???
Misschien kan je dan concluderen dat er geen kans op mist is! (Anyway, ik zou het niet weten. )
Edit: knmi meldt: Ook vanavond na zonsondergang waarschijnlijk enkele mistbanken. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:47 uur, door Tyshane
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Daar woonde ik.. maar het bleef maar sneeuwen, lag uiteindelijk enorm veel sneeuw!
Klopt, was 2005 als ik het goed herinner.... lag een halve meter sneeuw toen in Assen. In 2010 hadden ze zuid NL last van een hang-bui, wat ook een halve meter sneeuw achter liet.
Onweer dagen 2012: 1 !
ik ging vandaag is een stukje vegen in de achter tuin.. vind ik in eens een dikke ijslaag onder de sneeuw.. hoe kan dit ooit? het is geen dooi geweest er is niet gestooirt helemaal niks gedaan en tis spek en spek glad! kan iemand dit verkaleren?[attachment=82822:2012_02_...14.20.42.jpg]
Heb je toevallig een put van de riolering in de tuin? Of een gesprongen waterleiding | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:53 uur, door Reutel
Bedankt! In het echt was het natuurlijk nóg mooier!
2 maart 2005 of 25 november 2005?
2 maart dus, zie onderstaande bericht:
Op 2 maart 2005 meldde Heeg in het zuidwesten van Friesland een sneeuwdikte van 50 cm, de dikste sneeuwlaag in ons land sinds midden jaren tachtig. Ook op de Waddeneilanden viel in de winters van 1985 en 1987 plaatselijk een halve meter. In Friesland, Groningen en Drenthe roept de sneeuwsituatie herinneringen op aan de sneeuwstormen in de winter van 1979, toen de sneeuw het openbare leven ontwrichtte. Dat was echter een heel andere situatie dan nu omdat de problemen toen ontstonden door de combinatie van wind en sneeuw en de vorming van sneeuwduinen.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 4 februari 2012, 14:53 uur, door Marlies