Dat was gericht op het bevroren spaarne
Gisterenavond op het journaal kreeg de directeur van de NS een ongenadig pak slaag van Sascha de Boer.
Geweldig goed gedaan. E.e.a. heeft toch zeker met het weer te maken en op overmacht beroepen is toch wel erg simpel gesteld door de NS (en ProRail).
Nou werk ik zelf bij de NS en nee dit is geen goede reclame maar aan de andere kant was mijn (achter)naamgenote wel zo onbeleefd om de directeur niet eens uit te laten praten.
Die brokken ijs in de wissels doe je echt niks tegen zelfs al zijn ze goed verwarmd (dat kunnen de meeste hier niet uitproberen maar ik dus wel en dus kan ik verzekeren dat je echt warme (HETE) handjes krijgt als je ze op die verwarmde rails legt). Die brokken worden dus verwijderd met branders en met bikijzers maar dan moeten de mensen van Pro-rail dus niet in de (auto) file staan.In zoverre dus overmacht.
Verhalen dat ze in Oostenrijk/Zwitserland/Noorwegen/Duistland etc. gewoon rijden is ook flauwekul,bij dit soort omstandigheden rijden ze ook daar niet of mondjesmaat .
We zitten wel dicht tegen een record aan.
Wat dat betreft is het toch bijzonder te noemen.
1042 hPa kom je in Nederland zeker niet iedere dag tegen.
Die brokken ijs in de wissels doe je echt niks tegen zelfs al zijn ze goed verwarmd (dat kunnen de meeste hier niet uitproberen maar ik dus wel en dus kan ik verzekeren dat je echt warme (HETE) handjes krijgt als je ze op die verwarmde rails legt). Die brokken worden dus verwijderd met branders en met bikijzers maar dan moeten de mensen van Pro-rail dus niet in de (auto) file staan.In zoverre dus overmacht.
Verhalen dat ze in Oostenrijk/Zwitserland/Noorwegen/Duistland etc. gewoon rijden is ook flauwekul,bij dit soort omstandigheden rijden ze ook daar niet of mondjesmaat .
Mijn vader zei dat er vroeger gasbranders of iets dergelijks bij de wissels stonden die ze automatisch aan konden zetten. Klopt dat?
Ben ik ook mee eens, riep het gister ook al hiero!
Snel terug naar de oude setting!
Marga: Jouw mening is nu meer dan duidelijk. Je hoeft deze niet steeds te herhalen. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 10:56 uur, door Marga
Die brokken ijs in de wissels doe je echt niks tegen zelfs al zijn ze goed verwarmd (dat kunnen de meeste hier niet uitproberen maar ik dus wel en dus kan ik verzekeren dat je echt warme (HETE) handjes krijgt als je ze op die verwarmde rails legt). Die brokken worden dus verwijderd met branders en met bikijzers maar dan moeten de mensen van Pro-rail dus niet in de (auto) file staan.In zoverre dus overmacht.
Verhalen dat ze in Oostenrijk/Zwitserland/Noorwegen/Duistland etc. gewoon rijden is ook flauwekul,bij dit soort omstandigheden rijden ze ook daar niet of mondjesmaat .
Kan best zijn dat het lastig is om wissels ijsvrij te houden maar het kan wel.
En zeker bij aangekondigde slechte weersomstandigheden dient men hier rekening mee te houden.
De sneeuw van vrijdag kwam echt niet onverwacht.
Feit is dat de ProRail gewoon teveel wissels heeft liggen. Dit vergroot de kans op verstoringen aanzienlijk.
Minder wissels betekent ook dat ze gemakkelijker werkend te houden zijn.
Maar goed, deze discussie loopt al jaren en er wordt gewoon niets (of heel weinig) mee gedaan.
Citaat van erik, zaterdag 4 februari 2012, 10:02 uur Nou werk ik zelf bij de NS en nee dit is geen goede reclame maar aan de andere kant was mijn (achter)naamgenote wel zo onbeleefd om de directeur niet eens uit te laten praten.
Die brokken ijs in de wissels doe je echt niks tegen zelfs al zijn ze goed verwarmd (dat kunnen de meeste hier niet uitproberen maar ik dus wel en dus kan ik verzekeren dat je echt warme (HETE) handjes krijgt als je ze op die verwarmde rails legt). Die brokken worden dus verwijderd met branders en met bikijzers maar dan moeten de mensen van Pro-rail dus niet in de (auto) file staan.In zoverre dus overmacht.
Verhalen dat ze in Oostenrijk/Zwitserland/Noorwegen/Duistland etc. gewoon rijden is ook flauwekul,bij dit soort omstandigheden rijden ze ook daar niet of mondjesmaat .
Waarom gaan die pro-rail mensen in de file staan dan? Het spoor is toch vrij? Kunnen ze niet met van die auto's die daar kunnen rijden?
Sterker nog,die branden dus permanent.Die rails is ook echt heet!! Maar als er een brok van een kilo of 10 tussen komt (die krengen vallen er juist af als je door die wissels gaat) dan wil dat wel eens de boel blokkeren....