Ze hebben het vast over De Bilt... | Gewijzigd: 4 februari 2012, 08:59 uur, door santona
En allemaal dankzij de diepvries; het IJsselmeer.
Het ijs groeit dan wellicht minder hard, maar met temperaturen in de -20 maakt het geen drol uit volgens mij.
Ik ben benieuwd hoeveel centimeter het ijs vandaag is aangegroeid, jullie gingen weer prikken toch vandaag?
Edit.
Dat was trouwens op een sneeuw gedeelte. Zo dus even het verschil opmeten tussen een sneeuwvrij en een besneeuwd gedeelte. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:05 uur, door MamaAsz
zeer benieuwd naar ja en wanneer en hoe ze de sneeuw eraf halen en of dat goed lukt??
ze zullen vandaag daarmee toch wel stevig aan de gang gaan,niet? | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:05 uur, door showtime!
Kan wel kloppen hoor..
Ik weet nog dat ik op mn fiets naar mn werk moest (was toen nog tiener), toen was het ook rond de min twintig...
weet niet meer welk jaar dat was.
Ik sta op, open de gordijnen en zie een fantastisch plaatje, de zon die door de berijpte bomen schijnt.
Loop naar beneden, doe mijn ochtend ritueeltje (sorry ben ook maar mens en moest eerst ff ********)
Kom weer boven is de echte magie al weer weg, bij deze het slappe aftreksel ..... Morgen maar iets eerder opstaan als het kan.
Kom weer boven is de echte magie al weer weg, bij deze het slappe aftreksel ..... Morgen maar iets eerder opstaan als het kan.
haha geweldig dit! ja we zijn allemaal maar gewoon maar mensen van VLEES en BLOED.haha. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:26 uur, door Debbieke
Dan kun je rustig minutenlang -zonder- handschoenen bij fotograferen.
Ik zou als je een spiegelreflex gebruikt wel even rustig de camera laten acclimatiseren, zowel op weg naar buiten als naar binnen. Je wilt geen aangevroren condens...
Dat temperde als gevolg van de 'verdamping' van het water op de nog open stukken water. In Harderwijk was het gisteravond dikke wolken mist, die uit het randmeer kwamen. Naar mate ik weer in Ermelo kwam lostte deze mist op in de kou. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:26 uur, door RensII
En allemaal dankzij de diepvries; het IJsselmeer.
Het ijs groeit dan wellicht minder hard, maar met temperaturen in de -20 maakt het geen drol uit volgens mij.
Volgens PP scheelt het de helft met ijsaangroei als er sneeuw op ligt. Dus eigenlijk is het wat dat betreft maar eventjes min 10 geweest bij jullie qua ijsaangroei. Gisteravond was er een heel stuk in Pauw en Witterman over op. Op de Loosdrechtse plassen gaan ze hovercrafts inzetten om het ijs sneeuwvrij te maken. Uit maatschappelijk belang van een Elfstedentocht, hadden die dingen in Friesland al klaar moeten staan gisteren om de route gelijk weer sneeuwvrij te maken.
Uitzending 3 feb. (vanaf ong. 15 min)
Droge kou van -25 (bij wegvallende wind) is minder erg, dan natte kou bij iets boven vriespunt. Dit geldt ook voor de dieren in de bossen. Ze kunnen beter tegen kou dan nattigheid.