Resultaat is dat het stoepje gladder/gevaarlijker is geworden
Nog maar eens strooien dan... | Gewijzigd: 4 februari 2012, 08:07 uur, door Brisk
Nog maar eens strooien dan...
Daarom altijd eerst sneeuw wegvegen of scheppen en dan pas strooien.
Ja juist ook als ik naar het andere kaartje kijk staat ons nog een boel te wachten
...
nu nog afwachten denk ik of de kaarten zo blijven.
want dit stond ér gisteren nog niet op
als ik naar gfs kaartje kijk krijgen we weer sneeuw...
Geef je eigenlijk zelf het antwoord al niet? Dat er een buitje over de Noordzee komt is zo goed als zeker, of hij ook aan land komt en hoever het land in......dat is de vraag. Gewoon hier blijven kijken en de runs volgen.
...
nu nog afwachten denk ik of de kaarten zo blijven.
want dit stond ér gisteren nog niet op
als het dan nog tot stilstand komt en helemaal uitsneeuwt dan kan er een flink pak gaan vallen
weet er iemand trouwens wat dat sneeuwgebiedje in het noorden gaat doen het lijkt langzaaam naar het zuiden te komen | Gewijzigd: 4 februari 2012, 08:19 uur, door Jens
Schaatser Max Dohle onderzocht het effect bij vorst in de buitenlucht. Daarbij bleek dat een glas koud water bij herhaling eerder bevriest dan een glas warm water. Onder natuurlijke omstandigheden kon het Mpemba-effect dus niet worden aangetoond. Mogelijk raakt koud water in de diepvries eerst onderkoeld voordat het bevriest. Water dat absoluut stilstaat raakt eerst onderkoeld, omdat de ijskristallen zich niet kunnen hechten aan stofdeeltje in het water. Dat is een noodzakelijke voorwaarde voor ijsvorming.
gisteravond rond 11 uur was het wel mistig, vandaar de prachtige rijp lagen dik op de takken.
Heeft niet met de moleculaire beweging te maken???