How low can we go this night
Is nu weer -19.6
Schiphol loopt ook hard in van -10.4 naar -14.5 in 20 minuten! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 01:12 uur, door smarkie
Koudegolf:
Volgens het KNMI is een koudegolf een aaneengesloten periode van minstens 5 ijsdagen (etmaal waarbij de temperatuur niet boven het vriespunt komt), waarvan op 3 dagen de minimumtemperatuur lager is dan -10,0 graden (strenge vorst)
Koudegolf:
Volgens het KNMI is een koudegolf een aaneengesloten periode van minstens 5 ijsdagen (etmaal waarbij de temperatuur niet boven het vriespunt komt), waarvan op 3 dagen de minimumtemperatuur lager is dan -10,0 graden (strenge vorst)
Dan hebben we er denk ik eentje te pakken nu.
Koudegolf:
Volgens mij hebben we er a.s zondag 1 te pakken.
Ijsselmeer koelt in snel tempo af?
Ik roep ook maar wat
How low can we go this night
Mooi man -20 gehaald! Hier nog een stukje van MC hoe zeldzaam dit eigenlijk is:
Door de ligging aan zee is het tijdens een Nederlandse winter over het algemeen niet zo koud als in Noord- of Centraal-Europa. Toch komt het heel af en toe voor dat het bitter koud is. De laagste temperatuur ooit in Nederland gemeten is -27,4 graden. Dit is gemeten in Winterswijk op 27 januari 1942
Temperaturen van -20 en lager zijn in ons land uitzonderlijk, toch worden dit soort temperaturen af en toe gemeten. De laatste keer dat we dit soort temperaturen konden optekenen was op 7 januari 2009. In de zuidoostelijke helft van het land vroor het ruim 20 graden (Ell -20,8 en Vijlen -22,7 graden). Ook begin maart 2005 was het lokaal meer dan 20 graden onder nul. Toch is het niet ondenkbaar dat het in ons land ooit kouder is geweest dan -27,4 graden. In 1942 werden er beperkt weerkundige metingen uitgevoerd in verband met de oorlog waardoor het goed mogelijk is dat in Twente of op de Veluwe nog veel lagere temperaturen gemeten zijn.
Bron: Meteo Consult, VWK, weerspiegel nr 12, 1999, KNMI, KMI.
Het weerstation staat hier helaas nog in de doos dus kan niet meten hoe koud het is, al voelt het niet echt koud aan eigenlijk. Ik ben wel wat kou gewend maar doe voor de zekerheid toch maar een jas aan als ik buiten even ga roken, eigenlijk meer on mijn kaakontsteking niet nog erger te maken
Estimated guess. Ijselmeer veel water en/of ijs => veel verdamping cq. Sublimatie => relatief veel vocht in de lucht => koud => Koud + vocht = mist | Gewijzigd: 4 februari 2012, 01:40 uur, door MarkNL
Was een fout van mij sorry, lange dag geweest dan ga je dingen zien die je graag wilt zien
Maar denk niet dat we moeten uitsluiten dat dit tenminste in de top 10 terecht komt. Daar is "slechts"
anderhalve graad extra voor nodig.
Maar denk niet dat we moeten uitsluiten dat dit tenminste in de top 10 terecht komt. Daar is "slechts"
anderhalve graad extra voor nodig.
Ik was al aan t zoeken. Maar goed, koud in elk geval