Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 18:30:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 16:23:41

15 Nov 2024 13:34:58

14 Nov 2024 15:12:29

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
IJsmist
Lid
4 februari 2012, 00:11 uur | Bericht #330936
Hier op het Veluwe nu -18 graden Celsius. Alles is werkelijk vast gevroren en sneeuwresten zijn zo hard als steen.
Decle
Lid
4 februari 2012, 00:11 uur | Bericht #330937
Citaat van Ray-Midden-Delfland, zaterdag 4 februari 2012, 0:09 uur Op zich wonderlijk. Het isalsof de eenden weten dat het wak gaat dichtvriezen en dus beter ergens anders kunnen gaan staan.

Ik ga niet naar buiten om een foto te nemen, maar het ziet er grappig uit. Ik zie morgen het eind resultaat wel
Waarom deze advertentie?
werner
Lid
4 februari 2012, 00:12 uur | Bericht #330938

nederland helemaal paars haha
4 februari 2012, 00:12 uur | Bericht #330940
Citaat van IJsmist, zaterdag 4 februari 2012, 0:11 uur Hier op het Veluwe nu -18 graden Celsius. Alles is werkelijk vast gevroren en sneeuwresten zijn zo hard als steen.

Hier ook alles massief!
Auto ondooide op me werk 3 kwartier lang vanavond,alles wat water werd bevroor gelijk!
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
kiwitwins
Lid
4 februari 2012, 00:14 uur | Bericht #330941
Vreemd dat wij in Limb het nou eens niet zo koud hebben als een goot deel van NL. Ik heb dezelfde temp als gisteravond op de meter staan. Op het moment -9,7.
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
showtime!
Lid
4 februari 2012, 00:16 uur | Bericht #330942
Citaat van mbouman, vrijdag 3 februari 2012, 23:49 uur Sterker nog... ik weet het bijna wel zeker....arogant eigenlijk, maar dit zag ik opzich ook al gebeuren... en jah makkelijk zeggen achteraf.... maar ik volg al tijden de kaarten GFS, ECMW, etc, heb er video opnames van gemaakt in timelapse gezet, en er gaat exact het zelfde gebeuren rond de 20e.... opnieuw hogendruk die sterker wordt opgebouwd en dan tot diep over europa trekt tot aan spanje toe.... met de ergste kou in duitsland, maar nederland gaat zeker richting vrieskist temps....

nogmaals, wil niet arrogant gaan doen tegenover de echte kenners hier zoals Johann en Jan ...
Dit is puur eigen visie, maar wat ik als zei... de stromingen zijn opzich gelijk, en het gehele scenario komt gewoon na een dip opnieuw terug, maar pakt dan nog strenger uit dan nu het geval is...
Ook bekijk ik al weken de straalstroom, en lagendruk probeert opzich best een aardig eind te komen met zachtere temperaturen na het volgende weekend, maar hoger als +5 gaan we niet tegemoed, e zal voor korte duur zijn... bijna een week lang denk ik, daarna opnieuw de vrieskou in die weer het nodige aan sneeuw zal gaan brengen..

kortom ik stop ermee want ben geen weerkenner...maar geloof me... het komt zoals ik het zeg...

proost man!
Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:19 uur | Bericht #330943
DAT DAN WEEER WEL
Feit is dat het hier 80% van de tijd min of meer saai weer is in NL, en een feit is dat het weer zeker ook in NL vaak lastig te voorzien is. Maarrrr, het is toch wel bijzonder dat we in een land leven waar de temperaturen zo'n dikke 50 graden kunnen verschillen in een jaar! "s zomers bereiken we soms pieken van ca 35 graden en s winters van - 20. Juist deze extremen maken dat forums zoals o-o zo druk worden bezocht. Ik ben regelmatig op de Antillen. De meest saaie baan is daar volgens mij die van de weerman. Die kan voor een jaar vooruit de verwachting betrouwbaarder dan hier weergeven. Grofweg 's winters een graad of 27-29 en 's zomers ca 30-33 graden. En dan heb je t wel zo'n beetje gehad. Dan is het hier ondanks de vele saaie grijze dagen stukken spannender, juist OMDAT je nooit weet hoe t over een week zal zijn!
Slash
Lid
4 februari 2012, 00:20 uur | Bericht #330944
Citaat van Han, vrijdag 3 februari 2012, 23:07 uur In Eelde en Stavoren is vanavond poolsneeuw waargenomen.
Toch een vrij zeldzaam verschijnsel in ons land.

Het KNMI zegt hierover:

POOLSNEEUW:
Bij rustig weer en zeer lage temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze of vrijwel onbewolkte hemel sneeuw vallen, poolsneeuw genaamd. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren zilverkleurig in het zonlicht en kunnen bijzondere haloverschijnselen vertonen. Deze vorm van neerslag komt in de poolstreken veelvuldig voor, in ons land zelden en alleen bij extreme kou. Vermoedelijk ontstaat poolsneeuw als waterdamp uit hogere warme lagen door luchtstromingen dichter bij het aardoppervlak komt, waar zich een koude, winterse inversie heeft gevormd. De kristalletjes zijn naaldjes of plaatjes en nooit sterretjes, meestal slechts enkele tienden van een millimeter groot, zuiver symetrisch en sierlijk opgebouwd.

Dit kan ik inderdaad bevestigen, is echt een hele vreemde gewaarwording als je het ziet sneeuwen terwijl er geen wolkje aan de lucht is!, het is voor mij absoluut voor het eerst dat ik iets dergelijks 'bewust' meemaak. Het waren echt naaldjes die uit de lucht vielen, prachtig gezicht
4 februari 2012, 00:22 uur | Bericht #330945
1 keer mee mogen maken toen ik nog een jaar of 10 was!
Heel mooi om te zien,en bij mij was het gewoon overdag bij kraak helder weer.

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
showtime!
Lid
4 februari 2012, 00:25 uur | Bericht #330947
Citaat van thunderfreak, zaterdag 4 februari 2012, 0:22 uur 1 keer mee mogen maken toen ik nog een jaar of 10 was!
Heel mooi om te zien,en bij mij was het gewoon overdag bij kraak helder weer.

bestaan daar ook filmpjes van op internet?
4 februari 2012, 00:27 uur | Bericht #330948
Citaat van showtime!, zaterdag 4 februari 2012, 0:25 uur bestaan daar ook filmpjes van op internet?

jups

http://www.youtube.com/watch?v=rwHu3TpDJvs

Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:28 uur | Bericht #330949
Citaat van showtime!, zaterdag 4 februari 2012, 0:25 uur bestaan daar ook filmpjes van op internet?

Ik weet t niet maar ik vrees van niet. Het is nauwelijks te filmen denk ik. Ik heb het jaren geleden wel eens op een klaarlichte zonnige ijskoude dag gezien. Het is of er miljoenen zilveren kristalletjes in de lucht zweven. Niet eens 'alsof ' ze zijn er echt. Dat is heel mooi om te zien. Overdag is dat nog surrealistischer met de zon erbij dan 's nachts.
4 februari 2012, 00:29 uur | Bericht #330950
Citaat van thunderfreak, zaterdag 4 februari 2012, 0:27 uur jups

Na het zien van dit filmpje weet ik zeker dat ik vorig jaar poolsneeuw heb gezien
Het was net glitter, het glinsterde heel erg hard! Ik vond het erg raar dat die sneeuw zo glinsterde.
Alsof er een glitterlaagje over het landschap uitgestrooid was.

Heel gaaf!
Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:30 uur | Bericht #330951

Dus toch een filmpje. Maar de werkelijkheid is nog veel mooier.
4 februari 2012, 00:30 uur | Bericht #330952
Citaat van Ray-Midden-Delfland, zaterdag 4 februari 2012, 0:30 uur Dus toch een filmpje. Maar de werkelijkheid is nog veel mooier.

Zeker weten!

Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:30 uur | Bericht #330953
Citaat van UnknownDreams, zaterdag 4 februari 2012, 0:29 uur Na het zien van dit filmpje weet ik zeker dat ik vorig jaar poolsneeuw heb gezien
Het was net glitter, het glinsterde heel erg hard! Ik vond het erg raar dat die sneeuw zo glinsterde.
Alsof er een glitterlaagje over het landschap uitgestrooid was.

Heel gaaf!

Dat was het inderdaad . Net glitter.
showtime!
Lid
4 februari 2012, 00:30 uur | Bericht #330954

als het er in een filmpje er al zo mooi uit ziet,kan je nagaan in het echt.
hoop dat ik ook een keer mag meemaken.
zoniet:sh*t happens.
4 februari 2012, 00:34 uur | Bericht #330956
http://www.meteolink.nl/nieuw/weerhistorie/winter1963.htm

http://jeugdsentimenten.net/wordpress/wp-c...oudewinter1.jpg

;-) Vergeet het maar dit. (jammer zou dat graag mee willen maken)

Ijs werd wel tot 1m dik die winter,
op het ijselmeer werd een auto tocht verreden en de waal was ook dichtgevroren
70 dagen duurde die vorstperiode.

Stukje ''Veel wegen waren onbegaanbaar en de Afsluitdijk werd op 20 januari afgesloten voor alle verkeer. In Amsterdam raakte de kolenvoorraad op en ijsbrekers konden maar nét het Noordzeekanaal open houden. Het drinkwater in Rotterdam werd zout, omdat er zeewater de rivieren instroomde. Uit het bevroren buitenland kwam steeds minder rivierwater,Pas op 5 maart kwam een einde aan de winter. In midden Nederland had er vanaf 26 december 1962 70 dagen een sneeuwlaag gelegen.
Het duurde wéken voordat alle ijs overal was verdwenen. De schade die door ijs en sneeuw was aangericht was groter dan bij de Watersnoodsramp van 1953.
''

In de jaren 90 wel schotsen gezien die vanuit het Noorden de Noordzee opdreven,Hartelkanaal lag elke ochtend vol met die kleine schotsen en opgestuwd tegen de kanten.

Ben bang dat ik dat nooit meer opnieuw ga zien. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:37 uur, door thunderfreak

Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:38 uur | Bericht #330959
Citaat van thunderfreak, zaterdag 4 februari 2012, 0:34 uur http://www.meteolink.nl/nieuw/weerhistorie/winter1963.htm

http://jeugdsentimenten.net/wordpress/wp-c...oudewinter1.jpg

;-) Vergeet het maar dit. (jammer zou dat graag mee willen maken)

Ijs werd wel tot 1m dik die winter,
op het ijselmeer werd een auto tocht verreden en de waal was ook dichtgevroren
70 dagen duurde die vorstperiode.

In de jaren 90 wel schotsen gezien die vanuit het Noorden de Noordzee opdreven,Hartelkanaal lag elke ochtend vol met die kleine schotsen en opgestuwd tegen de kanten.

Ben bang dat ik dat nooit meer opnieuw ga zien.

Ik herinner me nog heel vaag de winter van 63. Ik was een peutertje en we gingen naar het strand omdat de zee deels bevroren was. Ik herinner me ijsschotsen die in de branding lagen en aanspoelden op het strand.
Ook weet ik nog dat die winyer lang duurde. Als mijn vader naar zijn werk ging zwaaide ik hem na vanachter het raam. Hij nam een schep mee naar buiten om zijn Renault 4 eerst uit te graven.
4 februari 2012, 00:39 uur | Bericht #330960
Citaat van Han, vrijdag 3 februari 2012, 23:07 uur In Eelde en Stavoren is vanavond poolsneeuw waargenomen.
Toch een vrij zeldzaam verschijnsel in ons land.

Mijn fam die wonen in Assen hebben ook poolsneeuw mogen aanschouwen, ze hadden het over hele fijne "sneeuw" met alle kleuren van de regenboog. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:39 uur, door Chase-Stormer
Sneeuwdagen winter 2011/ 2012: 2
Onweer dagen 2012: 1 !
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.474 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 20 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 20, lezen 2 mensen het topic "Herfstdiscussietopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden