Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 18:30:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 16:23:41

15 Nov 2024 13:34:58

14 Nov 2024 15:12:29

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
jones
Lid
3 februari 2012, 23:51 uur | Bericht #330913
Op http://www.hetweeractueel.nl zie ik da de temperatuur op een weerstation in Swifterbant gezakt is tot

-19,7°C !
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
3 februari 2012, 23:51 uur | Bericht #330914
Citaat van mbouman, vrijdag 3 februari 2012, 23:49 uur Sterker nog... ik weet het bijna wel zeker....arogant eigenlijk, maar dit zag ik opzich ook al gebeuren... en jah makkelijk zeggen achteraf.... maar ik volg al tijden de kaarten GFS, ECMW, etc, heb er video opnames van gemaakt in timelapse gezet, en er gaat exact het zelfde gebeuren rond de 20e.... opnieuw hogendruk die sterker wordt opgebouwd en dan tot diep over europa trekt tot aan spanje toe.... met de ergste kou in duitsland, maar nederland gaat zeker richting vrieskist temps....

nogmaals, wil niet arrogant gaan doen tegenover de echte kenners hier zoals Johann en Jan ...
Dit is puur eigen visie, maar wat ik als zei... de stromingen zijn opzich gelijk, en het gehele scenario komt gewoon na een dip opnieuw terug, maar pakt dan nog strenger uit dan nu het geval is...
Ook bekijk ik al weken de straalstroom, en lagendruk probeert opzich best een aardig eind te komen met zachtere temperaturen na het volgende weekend, maar hoger als +5 gaan we niet tegemoed, e zal voor korte duur zijn... bijna een week lang denk ik, daarna opnieuw de vrieskou in die weer het nodige aan sneeuw zal gaan brengen..

kortom ik stop ermee want ben geen weerkenner...maar geloof me... het komt zoals ik het zeg...

Je krijgt van mij een krat bier als na de 20ste een Elfstedentocht komt !!
Waarom deze advertentie?
Raymond
Lid
3 februari 2012, 23:52 uur | Bericht #330915
Citaat van wernervbuuren, vrijdag 3 februari 2012, 23:28 uur wat ik me dan afvraag....
ijs groeit met halve snelheid aan met sneeuw. MAAR door de sneeuw vriest het zeker 10 graden meer dus dat zou dan weer een positieve uitwerking hebben op de aangroei van het ijs. dus per saldo maakt de sneeuw dan weer niet zo heel veel uit ?

wie weet het ?

Nee juist niet. Het lijkt logisch wat je zegt maar dat is het niet.
De lucht BOVEN de sneeuw is inderdaad kouder door de weerkaatsing van warmte. Dat geldt dus voor ERBOVEN en niet voor ONDER de sneeuw.
albalinda
Lid
3 februari 2012, 23:52 uur | Bericht #330916
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 februari 2012, 23:42 uur Zonder handschoenen?! Kijk daar worden de mietjes van de mannen onderscheiden! Ach ja het is maar wat je gewend bent. Een paar weken geleden rilden wij hier om -1 graad. Nu na een koude vorstweek is -5 zacht.
Zo is het
En we zijn ook allemaal de horrorwinter van tot een week geleden vergeten
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Decle
Lid
3 februari 2012, 23:52 uur | Bericht #330917
Citaat van mbouman, vrijdag 3 februari 2012, 23:49 uur Sterker nog... ik weet het bijna wel zeker....arogant eigenlijk, maar dit zag ik opzich ook al gebeuren... en jah makkelijk zeggen achteraf.... maar ik volg al tijden de kaarten GFS, ECMW, etc, heb er video opnames van gemaakt in timelapse gezet, en er gaat exact het zelfde gebeuren rond de 20e.... opnieuw hogendruk die sterker wordt opgebouwd en dan tot diep over europa trekt tot aan spanje toe.... met de ergste kou in duitsland, maar nederland gaat zeker richting vrieskist temps....

nogmaals, wil niet arrogant gaan doen tegenover de echte kenners hier zoals Johann en Jan ...
Dit is puur eigen visie, maar wat ik als zei... de stromingen zijn opzich gelijk, en het gehele scenario komt gewoon na een dip opnieuw terug, maar pakt dan nog strenger uit dan nu het geval is...
Ook bekijk ik al weken de straalstroom, en lagendruk probeert opzich best een aardig eind te komen met zachtere temperaturen na het volgende weekend, maar hoger als +5 gaan we niet tegemoed, e zal voor korte duur zijn... bijna een week lang denk ik, daarna opnieuw de vrieskou in die weer het nodige aan sneeuw zal gaan brengen..

kortom ik stop ermee want ben geen weerkenner...maar geloof me... het komt zoals ik het zeg...

Dat hoop ik ook. proost!
Micky
Lid
3 februari 2012, 23:52 uur | Bericht #330918
idd frisjes..

4_feb_temps.png
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Cyrano
Lid
3 februari 2012, 23:55 uur | Bericht #330919
Als ik zo naar de pluimen (vooral die voor regio midden, want daar woon ik) kijk, valt mij het volgende op:

Klopt het dat donderdag een 'vork' is? Het kan daar volgens mij zo duidelijk twee kanten op, een aantal members geeft aan dat de vorst blijft heersen, en een aantal geeft aan dat we wat vriendelijkere temperaturen gaan krijgen.

Zolang de members 'het niet eens zijn' is niets zeker, dat heb ik hier intussen geleerd, maar ik ben benieuwd of mijn gevoel van 'donderdag wordt het spannend' klopt.

Iemand?
mbouman
Lid
3 februari 2012, 23:56 uur | Bericht #330920
Citaat van Hooizolder, vrijdag 3 februari 2012, 23:51 uur Je krijgt van mij een krat bier als na de 20ste een Elfstedentocht komt !!

Hou ik je aan....zo niet... stuur maar een pm en je krijgt er 1 van mij....

Uuhhmm elfstedentocht...ja is moeilijk te zeggen, maar sneeuw kan de boel opzich aardig verstoren....
weet niet wat exact de sneeuw en neerslag waardes zullen zijn....
Maar toch (gezien de aankomende temps) ga ik er voor... dan wel puur gerekend op de temperaturen dus niet op neerslag...

kiwitwins
Lid
3 februari 2012, 23:58 uur | Bericht #330921
Citaat van Martin1976, vrijdag 3 februari 2012, 23:49 uur Licht ook helemaal aan de weersituatie, als het zonnetje schijnt en geen wind is dan kun je best zonder handschoenen vissen of Filmen (zoals ik) vorig jaar met de sneeuw en de vorst heb ik gewoon zonder handschoenen gefilmd (is ook veel moeilijker om met handschoenen aan te filmen) het was toen ook zonnig en windstil.

Dat is ook zo. Ik denk dat wind meer voor de koubeleving zorgt. Maar dan nog dan ben ik toch echt een mietje of nou ja een trutje. Ik ga al niet meer vissen in oktober laat staan in de winter hahaha. maar ok ze zijn daar niet beter gewend, volgens mij zouden ze een beroerte krijgen bij 30 graden in de plus...
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
Raymond
Lid
3 februari 2012, 23:59 uur | Bericht #330922
DE MAN DIE VISSEN WOU IN DE KOU

Die man kwam dus aan met zijn hengel en zijn schepnetje en zo, en begon een gat in het ijs te hakken. Terwijl hij daarmee bezig was hoorde hij een stem die op luide toon riep: "ER ZIT HIER GEEN VIS" De visser schrok zich helemaal lam en vroeg met bibberende stem "Bent u God? " "NEE" zei de stem, "IK BEN DE OMROEPER VAN HET THIALF STADION ".

OT maar ik vond hem zo lollig dat ik hoop dat het me vergeven wordt door jullie.
kaper
Lid
3 februari 2012, 23:59 uur | Bericht #330923
Nu de temperatuur zo hard naar beneden gaat is mijn (lullige gamma-) thermometer in een tuin in landelijke Eindhoven weer helemaal hetzelfde als wat Welschap aangeeft.
Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:00 uur | Bericht #330924
Citaat van mbouman, vrijdag 3 februari 2012, 23:56 uur Hou ik je aan....zo niet... stuur maar een pm en je krijgt er 1 van mij....

Uuhhmm elfstedentocht...ja is moeilijk te zeggen, maar sneeuw kan de boel opzich aardig verstoren....
weet niet wat exact de sneeuw en neerslag waardes zullen zijn....
Maar toch (gezien de aankomende temps) ga ik er voor... dan wel puur gerekend op de temperaturen dus niet op neerslag...

Kan even gemeld worden waar die kratten bier trecht komen? Ik kom tzt graag die kant op
4 februari 2012, 00:00 uur | Bericht #330925
''Sublimatie is de directe overgang van een stof uit de vaste fase naar een gasvormige fase. Zo kan bijvoorbeeld ijs in strenge winters, bij erg droog weer, direct sublimeren naar de gasvormige fase. Daarbij wordt de vloeibare fase dus overgeslagen. Dit verschijnsel wordt ook wel vervluchtigen genoemd. Bij overgang van gas direct naar vaste stof spreekt men van desublimeren of van verrijpen''

''
In afwijking van de oorspronkelijke betekenis wordt in de meteorologie ook de faseovergang van gas naar vast sublimatie genoemd, waar men beter de term "depositie" of "verrijping" zou kunnen gebruiken. Dit is conform gebruik in de Verenigde Staten
.''

Alleen met water en glas heb je problemen met die driehoek,water wordt nooit een vaste stof, en glas ook niet | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:03 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 00:02 uur | Bericht #330927
Citaat van Ray-Midden-Delfland, zaterdag 4 februari 2012, 0:00 uur Kan even gemeld worden waar die kratten bier trecht komen? Ik kom tzt graag die kant op

Doe er ook ff een fles mummelmann bij dan! Gaan we samen vissen in Heerenveen
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Tyshane
Lid
4 februari 2012, 00:02 uur | Bericht #330928
Citaat van Ray-Midden-Delfland, vrijdag 3 februari 2012, 23:59 uur Die man kwam dus aan met zijn hengel en zijn schepnetje en zo...
Hahaha, lol! Nou moet even kunnen een stukje humor tussendoor!
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:06 uur, door Tyshane
kiwitwins
Lid
4 februari 2012, 00:02 uur | Bericht #330931
Citaat van Ray-Midden-Delfland, vrijdag 3 februari 2012, 23:49 uur Een goed voorbeeld is: Als je bij koud weer uitademt dan zie je "Rook" Dat komt omdat de lucht die je uitademt warm is en heel vochtig. De vochtige lucht die uitgeademd wordt condenseert onmiddellijk en vormt daarom mist.
Soms zie je het juist niet, ookal is het koud. Dat komt omdat de lucht dan zo droog is dat de uitgeademde vochtige lucht onmiddellijk verdampt. Het vocht lost dus gelijk al op omdat de droge lucht gemakkelijk het vocht kan bevatten.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoop ik.

Goed voorbeeld, ik heb weer wat bij geleerd...

QUOTE(Ray-Midden-Delfland @ Feb 3 2012, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>
DE MAN DIE VISSEN WOU IN DE KOU

ROFL. Die is idd erg leuk | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:05 uur, door kiwitwins
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
mbouman
Lid
4 februari 2012, 00:05 uur | Bericht #330932
Citaat van zwoof, zaterdag 4 februari 2012, 0:02 uur Doe er ook ff een fles mummelmann bij dan! Gaan we samen vissen in Heerenveen

Dat zal eerder een kratje worden in spijkenisse....
wel goed lezen he... of heb je er geen vertrouwen meer in ??? en de moed opgegeven ???
hahaha
maar goed weer ontopic... | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:07 uur, door mbouman
Decle
Lid
4 februari 2012, 00:08 uur | Bericht #330929
Kijk ik naar buiten zie ik 40 eenden gebroederlijk naast elkaar staan om een wak wat aan het dicht vriezen is.
Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:09 uur | Bericht #330933
Citaat van DeClel, zaterdag 4 februari 2012, 0:08 uur Kijk ik naar buiten zie ik 40 eenden gebroederlijk naast elkaar staan om een wak wat aan het dicht vriezen is.

Op zich wonderlijk. Het isalsof de eenden weten dat het wak gaat dichtvriezen en dus beter ergens anders kunnen gaan staan.
Raymond
Lid
4 februari 2012, 00:11 uur | Bericht #330934
Ach het wordt alweer zomer in lelystad. Eerst -19 komma nog wat en nu nog maar 18 graden vorst.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.474 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 16 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 16, lezen 3 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 16A".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden