-19,7°C !
nogmaals, wil niet arrogant gaan doen tegenover de echte kenners hier zoals Johann en Jan ...
Dit is puur eigen visie, maar wat ik als zei... de stromingen zijn opzich gelijk, en het gehele scenario komt gewoon na een dip opnieuw terug, maar pakt dan nog strenger uit dan nu het geval is...
Ook bekijk ik al weken de straalstroom, en lagendruk probeert opzich best een aardig eind te komen met zachtere temperaturen na het volgende weekend, maar hoger als +5 gaan we niet tegemoed, e zal voor korte duur zijn... bijna een week lang denk ik, daarna opnieuw de vrieskou in die weer het nodige aan sneeuw zal gaan brengen..
kortom ik stop ermee want ben geen weerkenner...maar geloof me... het komt zoals ik het zeg...
Je krijgt van mij een krat bier als na de 20ste een Elfstedentocht komt !!
ijs groeit met halve snelheid aan met sneeuw. MAAR door de sneeuw vriest het zeker 10 graden meer dus dat zou dan weer een positieve uitwerking hebben op de aangroei van het ijs. dus per saldo maakt de sneeuw dan weer niet zo heel veel uit ?
wie weet het ?
Nee juist niet. Het lijkt logisch wat je zegt maar dat is het niet.
De lucht BOVEN de sneeuw is inderdaad kouder door de weerkaatsing van warmte. Dat geldt dus voor ERBOVEN en niet voor ONDER de sneeuw.
Zo is het
En we zijn ook allemaal de horrorwinter van tot een week geleden vergeten
nogmaals, wil niet arrogant gaan doen tegenover de echte kenners hier zoals Johann en Jan ...
Dit is puur eigen visie, maar wat ik als zei... de stromingen zijn opzich gelijk, en het gehele scenario komt gewoon na een dip opnieuw terug, maar pakt dan nog strenger uit dan nu het geval is...
Ook bekijk ik al weken de straalstroom, en lagendruk probeert opzich best een aardig eind te komen met zachtere temperaturen na het volgende weekend, maar hoger als +5 gaan we niet tegemoed, e zal voor korte duur zijn... bijna een week lang denk ik, daarna opnieuw de vrieskou in die weer het nodige aan sneeuw zal gaan brengen..
kortom ik stop ermee want ben geen weerkenner...maar geloof me... het komt zoals ik het zeg...
Dat hoop ik ook. proost!
Klopt het dat donderdag een 'vork' is? Het kan daar volgens mij zo duidelijk twee kanten op, een aantal members geeft aan dat de vorst blijft heersen, en een aantal geeft aan dat we wat vriendelijkere temperaturen gaan krijgen.
Zolang de members 'het niet eens zijn' is niets zeker, dat heb ik hier intussen geleerd, maar ik ben benieuwd of mijn gevoel van 'donderdag wordt het spannend' klopt.
Iemand?
Hou ik je aan....zo niet... stuur maar een pm en je krijgt er 1 van mij....
Uuhhmm elfstedentocht...ja is moeilijk te zeggen, maar sneeuw kan de boel opzich aardig verstoren....
weet niet wat exact de sneeuw en neerslag waardes zullen zijn....
Maar toch (gezien de aankomende temps) ga ik er voor... dan wel puur gerekend op de temperaturen dus niet op neerslag...
Dat is ook zo. Ik denk dat wind meer voor de koubeleving zorgt. Maar dan nog dan ben ik toch echt een mietje of nou ja een trutje. Ik ga al niet meer vissen in oktober laat staan in de winter hahaha. maar ok ze zijn daar niet beter gewend, volgens mij zouden ze een beroerte krijgen bij 30 graden in de plus...
Die man kwam dus aan met zijn hengel en zijn schepnetje en zo, en begon een gat in het ijs te hakken. Terwijl hij daarmee bezig was hoorde hij een stem die op luide toon riep: "ER ZIT HIER GEEN VIS" De visser schrok zich helemaal lam en vroeg met bibberende stem "Bent u God? " "NEE" zei de stem, "IK BEN DE OMROEPER VAN HET THIALF STADION ".
OT maar ik vond hem zo lollig dat ik hoop dat het me vergeven wordt door jullie.
Uuhhmm elfstedentocht...ja is moeilijk te zeggen, maar sneeuw kan de boel opzich aardig verstoren....
weet niet wat exact de sneeuw en neerslag waardes zullen zijn....
Maar toch (gezien de aankomende temps) ga ik er voor... dan wel puur gerekend op de temperaturen dus niet op neerslag...
Kan even gemeld worden waar die kratten bier trecht komen? Ik kom tzt graag die kant op
''In afwijking van de oorspronkelijke betekenis wordt in de meteorologie ook de faseovergang van gas naar vast sublimatie genoemd, waar men beter de term "depositie" of "verrijping" zou kunnen gebruiken. Dit is conform gebruik in de Verenigde Staten.''
Alleen met water en glas heb je problemen met die driehoek,water wordt nooit een vaste stof, en glas ook niet | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:03 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Doe er ook ff een fles mummelmann bij dan! Gaan we samen vissen in Heerenveen
Hahaha, lol! Nou moet even kunnen een stukje humor tussendoor!
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:06 uur, door Tyshane
Soms zie je het juist niet, ookal is het koud. Dat komt omdat de lucht dan zo droog is dat de uitgeademde vochtige lucht onmiddellijk verdampt. Het vocht lost dus gelijk al op omdat de droge lucht gemakkelijk het vocht kan bevatten.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoop ik.
Goed voorbeeld, ik heb weer wat bij geleerd...
ROFL. Die is idd erg leuk | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:05 uur, door kiwitwins
Dat zal eerder een kratje worden in spijkenisse....
wel goed lezen he... of heb je er geen vertrouwen meer in ??? en de moed opgegeven ???
hahaha
maar goed weer ontopic... | Gewijzigd: 4 februari 2012, 00:07 uur, door mbouman
Op zich wonderlijk. Het isalsof de eenden weten dat het wak gaat dichtvriezen en dus beter ergens anders kunnen gaan staan.