ijs groeit met halve snelheid aan met sneeuw. MAAR door de sneeuw vriest het zeker 10 graden meer dus dat zou dan weer een positieve uitwerking hebben op de aangroei van het ijs. dus per saldo maakt de sneeuw dan weer niet zo heel veel uit ?
wie weet het ?
Ijs isoleert en houd de groei tegen.
Meer kan ik met mijn beperkte kennis helaas niet zeggen, iemand anders wellicht meer?
hier zie je dat de mist aan het uitbreiden is.
betekend dat dan de temperaturen dan straks hier ook verder gaan zakken?
Nee daar waar het kouder wordt zal er meer mist gaan ontstaan. Wel cool die animatie trouwens.
Meer kan ik met mijn beperkte kennis helaas niet zeggen, iemand anders wellicht meer?
Morgen het zonnetje erop verdampt er ook weer aardig wat..
Zondag lag hier in Drachten 3 cm.. binnen 1 dag was er niks meer van over
Wooow dit is toch wel extreem hoor! Bring it on
@Hooizolder
Daar heb je gelijk in, ik blijf hopen dat ik er hier opkan.
In de laatste 20jaar mss 2 a 3 keer erop gekund! | Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:33 uur, door JJtje
in een iglo zou het ook maar net onder 0 grd zijn,heb ik me laten vertellen
mensen die bedolven zijn in/onder een lawine liggen ook in een omgeving van -1 grd
ijs groeit met halve snelheid aan met sneeuw. MAAR door de sneeuw vriest het zeker 10 graden meer dus dat zou dan weer een positieve uitwerking hebben op de aangroei van het ijs. dus per saldo maakt de sneeuw dan weer niet zo heel veel uit ?
wie weet het ?
ja,het vriest dan 10 graden meer,dus dan daar totaal de helft aan ijsgroei bij??
wie weet het ?
ijs groeit over het algemeen 1cm bij -5, bij -10 2cm etc (bij een nieuwe laag sneller, bij een dikke laag ijs minder snel)
Als het -15 is zou het 3cm aangroeien (gedeeld door 2 = dus 1,5cm), bij -5 maar 1cm.. dus per saldo zou het positief zijn
Volgens de nieuwe GFS vanaf vlg donderdag geen ijsdag meer voor het (zuid)westen en het noorden
Als het -15 is zou het 3cm aangroeien (gedeeld door 2 = dus 1,5cm), bij -5 maar 1cm.. dus per saldo zou het positief zijn
..................
nou dan maar hopen dat het nog flink gaat sneeuwen dan
wie weet het ?
Het sneeuwlaagje werkt als een isolerende deken. De kou die in de lucht hangt kan dan niet op het ijs komen. Waardoor het ijs dus op halve kracht verder groeit. Maar als de sneeuw dan aan ijs vastvriest is dat ook weer nadelig voor de kwaliteit van het ijs heb ik me laten vertellen... Sneeuw en ijs gaan gewoon niet goed samen.. vreemd maar het is zo
Glazenbolwerk: Ja.. Puur gebaseerd op eigen visie... tot op heden klopt alles nog steeds zoals de kaarten lopen.... Hogendruk vanuit het noordoosten gaat rond 20Feb deze kant op komen met nog koudere temps. dan nu...
We zullen het zien.... als ik geen gelijk heb.... ja... dan zit ik er naast... maar durf er bijna mijn handen voor in het vuur te steken....(bijna dan he...)