en daar in lelystad is de grond temperatuur op 10 cm hoogte maar -11,7.
ik snap dat niet helemaal.
lijk mij dat het aan de grond veel kouder moet zijn.
Ligt denk ik ook aan het meetpunt. Als er op het meetpunt van 10cm nou net geen sneeuw ligt dan zal het daar niet zo koud zijn... Ik weet het niet zeker als ik echt ga denken dan zou ik zelfs zo ver kunnen gaan om te denken dat er dan nog een kleine warmtevrij komt van de aarde waardoor het dan warmer is dan de lucht temperatuur die op dit moment lucht aanvoert uit Rusland.. Maar nogmaals ik denk er maar wat op los...
Ik denk dat nu de sneeuwval voorbij is het hier ook weer wat rustiger en overzichterlijker gaat worden.
Vorig jaar was er een appart topic tijdens sneeuwval. Misschien is dat een idee om dat bij een volgende keer weer in te stellen?
Persoonlijk vind ik de kaarten en de verwachtingen interesanter om te lezen dan "het sneeuwt hier, nu is het hier -4,1 graden en 10 min later nu is het -4,3 graden"
Thanx voor je reactie...
Nogmaals voor de duidelijkheid. ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik bedoelde het niet verkeerd. Mislukt was misschien een groot woord. Iedereen heeft het druk buiten dit forum om. En ik ben heel blij met alle informatie die kan vergaren op dit forum. Het was absoluut geen aanval, maar meer iets wat me opviel. Als het vervelend overkwam daarvoor excuses. Ik geef het zeker een kans en verwacht van niemand inclusief mijzelf perfectie. Ik hoopte alleen dat de proef door zou gaan.
Vast wel.
Het record voor de maand februari ligt op: -26,8 (16 februari 1956 Uithuizermeeden).
Buiten dat is tegen de -20 natuurlijk al erg koud, en daar zitten we nu al op in Lelystad.
hier zie je dat de mist aan het uitbreiden is.
betekend dat dan de temperaturen dan straks hier ook verder gaan zakken?
ijs groeit met halve snelheid aan met sneeuw. MAAR door de sneeuw vriest het zeker 10 graden meer dus dat zou dan weer een positieve uitwerking hebben op de aangroei van het ijs. dus per saldo maakt de sneeuw dan weer niet zo heel veel uit ?
wie weet het ?