-18 das dus echte diepvries temperatuur Brrrrr
Hier midden in Almere is het al bijna -13, gebeurt niet zo vaak:)
Hangt af van meerdere aspecten geloof ik. Ligt er sneeuw op, wind, beweging van het water, temperatuur algemeen. Weet niet zeker of die van 10cm dan belangrijker is. Die van 10 cm komt volgens mij ook een beetje door de straling van het eventuele ijs/sneeuwdek en is dus niet reeel voor wat de werkelijk temp is.
Ik heb net geleerd, jaja, dat het andersom is; het is daar mistig, juist omdat het zo koud is. Zie aantal pagina's terug.
Kan iemand me daar even over inlichten...Ik had het wel fijn gevonden zo'n apart topic.
Inderdaad; er zijn geen updates meer geweest. Dat enige bericht had dus eigenlijk net zo goed het openingsbericht in dit topic kunnen zijn voor zover. Maarrr, om het als mislukt te beschouwen na 1 dag is wellicht te vroeg. Nieuwe initiatieven hebben altijd even tijd nodig zich te ontwikkelen vind ik. Tevens hebben Jan en Johann volgens mij nog een hoop andere bezigheden en een goed onderbouwde update kost wel even wat tijd. Laten we het een kans geven.
| Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:07 uur, door Tyshane
Kan iemand me daar even over inlichten...Ik had het wel fijn gevonden zo'n apart topic.
Dit is een proef en voor ons allemaal nieuw. Verwacht dan ook aub niet dat alles in 1x direct perfect loopt (dit is voor ons ook vrijetijdswerk)... | Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:05 uur, door MarkNL
Klopt, ik vond het vanmorgen niet meer nodig om de kaartjes te updaten want het was immers al bekend. Morgen komt er weer een ander topic, mits ik het niet zo bizar druk heb op mijn werk. Moet er zelf persoonlijk erg aan wennen twee topics...... | Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Toch een vrij zeldzaam verschijnsel in ons land.
Het KNMI zegt hierover:
POOLSNEEUW:
Bij rustig weer en zeer lage temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze of vrijwel onbewolkte hemel sneeuw vallen, poolsneeuw genaamd. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren zilverkleurig in het zonlicht en kunnen bijzondere haloverschijnselen vertonen. Deze vorm van neerslag komt in de poolstreken veelvuldig voor, in ons land zelden en alleen bij extreme kou. Vermoedelijk ontstaat poolsneeuw als waterdamp uit hogere warme lagen door luchtstromingen dichter bij het aardoppervlak komt, waar zich een koude, winterse inversie heeft gevormd. De kristalletjes zijn naaldjes of plaatjes en nooit sterretjes, meestal slechts enkele tienden van een millimeter groot, zuiver symetrisch en sierlijk opgebouwd.
dat klopt, maar toch vind ik de 10cm temperaturen wel heel erg nice
Ik vind het kaarten en runs topic wel erg handig. Vooral dfrom...(dennis) houdt dit goed bij! Dank daarvoor! natuurlijk ook de overig leden die posts hebben geplaatst.
Ik denk dat nu de sneeuwval voorbij is het hier ook weer wat rustiger en overzichterlijker gaat worden.
Vorig jaar was er een appart topic tijdens sneeuwval. Misschien is dat een idee om dat bij een volgende keer weer in te stellen?
Persoonlijk vind ik de kaarten en de verwachtingen interesanter om te lezen dan "het sneeuwt hier, nu is het hier -4,1 graden en 10 min later nu is het -4,3 graden" | Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:08 uur, door Decle
Volgens mij is het andersom,eerst temperatuur onderuit en dan mist?
@Ray-M-D Het is mistig OMDAT het zo koud is daar. Hoe kouder de lucht hoe minder vocht erin kan, dus gaat het condenseren. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 23:12 uur, door albalinda
maar het verschild wel een hoop al kijk je al naar de actuele temp in lelystad dat is volgens buienradar -18,5
en daar in lelystad is de grond temperatuur op 10 cm hoogte maar -11,7.
ik snap dat niet helemaal.
lijk mij dat het aan de grond veel kouder moet zijn.