Misschien omdat er in Flevoland meer sneeuw is gevallen.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ik wil toch niet graag onder een deken van sneeuw liggen. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 21:21 uur, door Debbieke
Ja ik krijg ook een beetje een raar gevoel hierbij. Alof het nooit goed is. Er is veel sneeuw, er is chaos, er is ijs, er zijn mega koude nachten... Alles wat de meeste wilde hebben. Maar o wee als er op de LT ies geroepen wordt wat niet in de lijn der verwachting zit... Dan klopt het allemaal niet. Ik krijg het idee alsof men niet met teleursteling om kan gaan. Kom eens met een bron waarom de dooi niet kan inzetten over 7 dagen? In mijn beleving mogen we blij zijn dat we überhaupt nog winter hebben en dan ok nog een winter die ons tijdelijk goed bedeelt... Probeer eens te genieten en heel misschien vriest het over 10 dagen nog 20 graden, maar heel misschien is het volgende week ook weer gedaan... Zorg dat je voor dat het voorbij is minstens met sneeuw hebt gespeeld, op ijs hebt gestaan en de kou hebt gevoeld en dan alleen maar voor de fun. Dadelijk is he voorbij en heb je er niet van genoten...
Zo ik heb gesproken, het is -7,8 en dalende. Ik he gespeeld in de sneeuw en het koud gehad.Ik heb genoten van mijn 3 cijfers onder nul vanmorgen. Ik zie het allemaal wel...
Je ziet duidelijk dat de kou mooi blijft hangen in hartje Veluwe. (dicht bebost) en naast dat er veel sneeuw ligt in de polder zal het ijsselmeer ook wel als vriezer fungeren. (stralingskou)
Misschien vanwege het -7meter NAP,
hierdoor zakt alle koude vanuit de omgeving
in die diepe kuil en wordt het een diepvrieskist.
Voor het oosten omdat er geen sneeuw ligt denk ik, maar we doen het nog best zonder sneeuw. Gisteravond bleef het oosten eerst ook achter maar vanaf 01:00 zakte de temps drastisch tot -14.2. Maar goed alles beneden de -0 is leuk. Houden zo
hierdoor zakt alle koude vanuit de omgeving
in die diepe kuil en wordt het een diepvrieskist.
Ligt Flevoland zooo diep onder NAP, ik dacht altijd rond de 4 meter....
Maar blijft koud en onder zeeniveau
dus snap niet waarom nu mensen al lopen teklagen over de pluim van lange termijn
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
dus snap niet waarom nu mensen al lopen teklagen over de pluim van lange termijn
Kweet niet,maar er word al dagen geklaagt als er dooi in komt.
Werden we zo moe van weet je nog....
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat is helemaal niet zo vreemd hoor.
Dat kan meerdere redenen hebben.
Nog wat bewolking aanwezig,meer wind,verandering van windrichting.....
Hier was het net even -12,9 en binnen 12 minuten weer - 8,7.
IK even naar buiten en ja hoor flink bewolkt.
Nu weer,ongeveer half uur later -11,1.
Ik weet dat als ik nu naar buiten loop het weer onbewolkt zal zijn | Gewijzigd: 3 februari 2012, 21:21 uur, door albalinda