Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 18:30:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 16:23:41

15 Nov 2024 13:34:58

14 Nov 2024 15:12:29

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 februari 2012, 20:40 uur | Bericht #330604
we hebben hebben natuur ijs we hebben sneeuw blijft nog een dikke week aanhouden dus waar lopen we ons op lange termijn dan druk over temaken het kan vriezen en kan gaan dooien en we hebben al een dikke week winter voor nederland vind ik het al heel wat! en de voorspellingen zijn ook nog goed tot volgende week woensdag dus lekker genieten!! en de laatste dagen zag je de ec gfs allemaal heen en weer gaan en we hebben dus nog steeds kou dus kan nog van alles gebeuren!
Tyshane
Lid
3 februari 2012, 20:40 uur | Bericht #330605
Citaat van Henri_Gent, vrijdag 3 februari 2012, 20:37 uur EC komt inderdaad met warme run maar lijkt me een warme uitschieter
GFS pluim moet van geen dooi weten hoor

EC is ook een warme uitschieter! GFS is mooi, bijna nog twee weken dag en nacht vorst. Potentieel juichpluimpje!

QUOTE(thunderfreak @ Feb 3 2012, 20:38) <{POST_SNAPBACK}>
Tyshane Gaat niet om willen zien wat we graag willen zien bij mij,ik vindt alles prima evengoed voorjaar! Ik zeg alleen koffiedik op LT thats it.....Maargoed kan blijkbaar niet

Het was ironisch / sarcastisch bedoelt, ik begrijp wat jij bedoelde en was het met je eens.

QUOTE(RensII @ Feb 3 2012, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
Als een L-gebied van 1034 als sneeuwgebied binnen is gewandelend, dan kunnen we spreken dat we nu eens een onvervalste winter hebben van jewelste. Ik blijf bij mij punt dat we nog zeker twee weken koud weer zullen houden. No doubt about it. Die tocht der tochten - of de Friezen nu willen of niet -, die komt er!! Allemaal te maken met prachtige lamp aan onze hemel.

Kijk that's the spirit! Ik heb er ook goede hoop op hoor. Maar ja enthousiasme en realisme gaan niet altijd samen. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 20:55 uur, door Sanwa
Waarom deze advertentie?
Twiedel
Lid
3 februari 2012, 20:42 uur | Bericht #330608
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 februari 2012, 20:35 uur De tendens is wel dat het steeds een stukje doorschuift, zo ging het wel al de hele week, dus dat zou nog even kunnen doorgaan. Maar niets is zeker en inderdaad, het houdt een keer op. Op zich vind ik dat dan ook weer niet erg. Maart is in zicht. Da's een mooi plekje, en lekker dicht bij het IJsselmeer! Al kruidend ijs? Dat is een heel verschil met Twiedels -10,6!

Inderdaad een super mooi ressort dank je..
Ik heb nog geen kruipijs waargenomen, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de dijk niet heb gereden. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 20:52 uur, door Debbieke
“Part of being a winner is knowing when enough is enough. Sometimes you have to give up the fight and walk away, and move on to something that’s more productive.” #WorkHardPlayHarder
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 februari 2012, 20:42 uur | Bericht #330609
Citaat van gerard112, vrijdag 3 februari 2012, 20:38 uur http://wolken.buienradar.nl/

Wat is dat ding bij letland... pl?

zie: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...31210&st=60
zwoof
Lid
3 februari 2012, 20:43 uur | Bericht #330610
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 februari 2012, 20:35 uur De tendens is wel dat het steeds een stukje doorschuift, zo ging het wel al de hele week, dus dat zou nog even kunnen doorgaan. Maar niets is zeker en inderdaad, het houdt een keer op. Op zich vind ik dat dan ook weer niet erg. Maart is in zicht.

Da's een mooi plekje, en lekker dicht bij het IJsselmeer! Al kruidend ijs?

Hmm, Maart...gaat nog, mits temps goed. Maar daarna... moet er nog niet aan denken. Bacterieel en bederfelijk plakweer met wespen, muggen en ander ongedierte. Bah!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
3 februari 2012, 20:44 uur | Bericht #330601
Het gaat om het feit dat als men roept dat de winter tot 14 februari in de kaarten staat dat iedereen happy is en dat we niets horen. Zegt er nu 1 dat de winter maar tot de 10de duurt (met duidelijke tekst erachter) dan is het koffiedik kijken. Maar goed blijkbaar kan en mag dit niet!
landerVT
Lid
3 februari 2012, 20:47 uur | Bericht #330615
jan waar ik kan ik de neerslagkaarten van hirlam vinden? deze lijken mij wel erg betrouwbaar!
3 februari 2012, 20:48 uur | Bericht #330616
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 3 februari 2012, 20:44 uur Het gaat om het feit dat als men roept dat de winter tot 14 februari in de kaarten staat dat iedereen happy is en dat we niets horen. Zegt er nu 1 dat de winter maar tot de 10de duurt (met duidelijke tekst erachter) dan is het koffiedik kijken. Maar goed blijkbaar kan en mag dit niet!

Ik heb nooit vertrouwen in 5 dagen voorruit laat staan meer......Wat jij zegd moet je zelf weten,doe ik dat ook.

Koffiedik ookal blijft het koud of word het zacht. kan alle kanten op.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Tyshane
Lid
3 februari 2012, 20:48 uur | Bericht #330617
De kou vanuit Lelystad glijdt lekker Gelderland in, mooi om te zien dat daar de temps nu ook fors dalen.

Citaat van zwoof, vrijdag 3 februari 2012, 20:43 uur Hmm, Maart...gaat nog, mits temps goed. Maar daarna... moet er nog niet aan denken. Bacterieel en bederfelijk plakweer met wespen, muggen en ander ongedierte. Bah!
Hoe harder het nu vriest hoe minder muggen en ander gespuis?! (plakweer hou ik ook niet van btw)
3 februari 2012, 20:49 uur | Bericht #330618
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 3 februari 2012, 20:44 uur Het gaat om het feit dat als men roept dat de winter tot 14 februari in de kaarten staat dat iedereen happy is en dat we niets horen. Zegt er nu 1 dat de winter maar tot de 10de duurt (met duidelijke tekst erachter) dan is het koffiedik kijken. Maar goed blijkbaar kan en mag dit niet!

jan ben het helemaal met je eens ook al zullen we dooi krijgen we hebben dan bijna 2 week volle winter gehad kunnen schaatsen en hebben sneeuw vind dat we daar al tevreden over mogen zijn na zo slecht start van de winter
landerVT
Lid
3 februari 2012, 20:49 uur | Bericht #330619
wat is dit? precies mini-orkaan? http://wolken.buienradar.nl/nl/nl?ir=true

Delta
Lid
3 februari 2012, 20:49 uur | Bericht #330620

Ik snap de reactie's ook wel een beetje, iedereen is happy omdat het eindelijk winter is en we hebben er lang opgewacht. Nu komen er even kaarten langs die wat negatief uitpakken. De reactie's zijn inderdaad té in sommige gevallen.

Jongens het is ver weg, we gaan nu 1 van de koudste nachten tegemoet sinds maart 2005. Geniet van dit moment, morgen kijken we verder, ook zullen de kaarten weer anders zijn. Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar heb wel door hoe mensen hier denken als er een negatieve draai is.
3 februari 2012, 20:49 uur | Bericht #330621

Jan is juist goed; kenners weten het wel (gaan niet alleen op gevoel natuurlijk af)

Dennis
MamaAsz
Lid
3 februari 2012, 20:50 uur | Bericht #330622
9 CM!!! En dan hebben we het over de ijsdikte hier in Workum. Gemeten vlak bij de brug, met een boormachine en een meetlint.
WOEI

Sorry, moest het even melden

En koud. We gaan nu even de auto van de buurman inbouwen.
RensII
Lid
3 februari 2012, 20:50 uur | Bericht #330623
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 februari 2012, 20:41 uur Het was ironisch / sarcastisch bedoelt, ik begrijp wat jij bedoelde en was het met je eens. Kijk that's the spirit! Ik heb er ook goede hoop op hoor. Maar ja enthousiasme en realisme gaan niet altijd samen.

Schrijf h'm maar in je agenda. Binnen deze komende 10 dagen zal de tocht der tochten worden gereden.
Ik voorspel bij dezen, dat 11 februari wordt. Plompe bleden, here we come!!!!! | Gewijzigd: 3 februari 2012, 20:55 uur, door Debbieke
RensII
Lid
3 februari 2012, 20:51 uur | Bericht #330624
Citaat van MamaAsz, vrijdag 3 februari 2012, 20:50 uur 9 CM!!! En dan hebben we het over de ijsdikte hier in Workum. Gemeten vlak bij de brug, met een boormachine en een meetlint.
WOEI

It giet on.... op 11 februari a.s.
Tyshane
Lid
3 februari 2012, 20:51 uur | Bericht #330625
Citaat van Delta, vrijdag 3 februari 2012, 20:49 uur Jongens het is ver weg, we gaan nu 1 van de koudste nachten tegemoet sinds maart 2005. Geniet van dit moment, morgen kijken we verder, ook zullen de kaarten weer anders zijn.
Precies laten we het over het NU hebben en daarvan genieten in plaats van eventuele net-niet situaties voor later.

QUOTE(RensII @ Feb 3 2012, 20:50) <{POST_SNAPBACK}>
Schrijf h'm maar in je agenda. Binnen deze komende 10 dagen zal de tocht der tochten worden gereden.
Ik voorspel bij dezen, dat 11 februari wordt. Plompe bleden, here we come!!!!!

Genoteerd!
| Gewijzigd: 3 februari 2012, 20:53 uur, door Tyshane
3 februari 2012, 20:51 uur | Bericht #330626
Citaat van MamaAsz, vrijdag 3 februari 2012, 20:50 uur 9 CM!!! En dan hebben we het over de ijsdikte hier in Workum. Gemeten vlak bij de brug, met een boormachine en een meetlint.
WOEI

that is what we want!
nu alleen de sneeuw er af!
albalinda
Lid
3 februari 2012, 20:52 uur | Bericht #330627
Citaat van Tyshane, vrijdag 3 februari 2012, 20:40 uur EC is ook een warme uitschieter! GFS is mooi, bijna nog twee weken dag en nacht vorst. Potentieel juichpluimpje!
Idd en zo wandelen we langzamerhand naar maart toe met veel zon en af en toe een sneeuwdumpie
Onderbouwing heb ik niet,alleen maar vooruit geschoven dooi
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
zwoof
Lid
3 februari 2012, 20:52 uur | Bericht #330629

Het was mij van meet af aan al geheel duidelijk Jan en ik denk de meesten met mij. Schrijven, lezen, interpretatie.. Het blijven moeilijke dingen als je een breed publiek hebt. Let it Be!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.474 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 42 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 42, lezen 5 mensen het topic "Storm/sneeuw kans donderdag 18 januari 2018".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden