http://www.hetweeractueel.nl/weer/lelystad2/actueel/ | Gewijzigd: 3 februari 2012, 19:50 uur, door landerVT
Ben zojuist ff buiten wezen lopen, en tis niet veel kouder dan vanmiddag of de afgelopen dagen.
-15 zou ik toch wel moeten voelen, en al helemaal een gevoelstemperatuur van -23......wat een larie-.- | Gewijzigd: 3 februari 2012, 19:53 uur, door Brian
Eerder gaf ik de vermeende aarzeling van GFS oper al aan tot 72 plus, en ook EC oper bevestigt dit.
Zie 2e kaart, die as maandag. Het oogt hier niet overtuigend, een beetje halfslachtig patroon tussen warmbloedig Azoren en koude Rus, met ook nog eens een lagedruksysteem ten noordwesten.
Dat we aan iets bijzonders bezig zijn en blijven tonen de kaarten van de 2 daaropvolgende dagen aan.
Blokkade situatie gaat onverminderd krachtig door, obv de ens in ieder geval t/m volgend weekend.
Ronald de Wilt
Of hebben we hier temaken met een klassiek gevalletje stadswarmte? Daar bedoel ik mee, in de stad paar graden warmer dan meetstation die wellicht buiten Lelystad staat? en daarom -17 aangeeft? Las net nml een bericht van iemand die zei dat het in Lelystad -8 was. Nogal groot verschil.
Of hebben we hier temaken met een klassiek gevalletje stadswarmte? Daar bedoel ik mee, in de stad paar graden warmer dan meetstation die wellicht buiten Lelystad staat? en daarom -17 aangeeft? Las net nml een bericht van iemand die zei dat het in Lelystad -8 was. Nogal groot verschil.
Stads warmte. Station deelen is -13.5. Arnhem is het -8.8 KNMI station staan in open gebieden.
Ben zojuist ff buiten wezen lopen, en tis niet veel kouder dan vanmiddag of de afgelopen dagen.
-15 zou ik toch wel moeten voelen, en al helemaal een gevoelstemperatuur van -23......wat een larie-.-
http://weerinlelystad.dyndns.org/
Meestal staan KNMI meetstation op vliegvelden, dus dat zou betekenen dat het op de luchthaven van Lelystad wordt gemeten. Dit vliegveld ligt een redelijk afstand van de stadsranden en midden in de polder, zonder iets er om heen. Dus of het is een behoorlijke fout, maar stadswarmte is absoluut niet uitgesloten.
Lelystad begint ten Westen van de A6, het vliegveld ligt 3 km ten Oosten van deze snelweg aan de N302
-15 zou ik toch wel moeten voelen, en al helemaal een gevoelstemperatuur van -23......wat een larie-.-
Tja zo'n KNMI station liegt er niet om lijkt me.
Bovendien: In zo'n polder kan het snel afkoelen, terwijl de bebouwde kom wat achterblijft. Ik denk dat het daarom zo'n groot verschil is.