Me too. Loopt stuk op de Noordzee,zoals het al dagen aangegeven word.
Dooi zal ook niet aanstaande zijn,kracht van de Beer is overheersend. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 18:56 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
richting ZW vliegen. Teken aan de wand?
Deze heb ik ook gezien, het viel wel op. Eerst een enorme grote groep en daarna nog een kleinere groep. Ik weet alleen niet of het eenden waren. Ze leken mij iets groter.
Een occlusie bereikt rond de einde van zondagnacht onze kust. Dit gaat onze land overtrekken van NNO heel langzaam richting het ZZW . Dit zal betekenen dat N-H Utrecht en Zuid-holland even in een lichte dooi zullen komen.
In deze lijn met veel sneeuw te maken kan krijgen en mischien wel sneeuwduinen door een aantrekende wind tijdelijk uit NNW. Het is een verwachting dus het kan nog veranderen . Maar zo denk ik erover.
Je bedoelt zeker van zzw naar nno, maar neerslag uit het westen moeten we het niet van hebben he! tenzij de kou sterk genoeg is.
een paar centimeter ?? hier op de bonke vaart lag gisterochtend bijna 7 cm dus nu zal het wel ron de 10 cm zijn;) | Gewijzigd: 3 februari 2012, 18:58 uur, door Marga
Sneeuw is natuurlijk prachtig voor een winterse omgeving, maar voor de schaatsliefhebber wordt het er niet gemakkelijker op. Sneeuw isoleert namelijk zo goed, dat nog niet dik genoeg ijs veel langzamer dik wordt. Ook bij forse temperaturen onder nul kan een sneeuwdek de ijskorst goed isoleren. Bij dun ijs kunnen ook geen zwaardere veegmachines het ijs op. Als het ijs net houdt, kan dan alleen met mankracht en schuivers een baan geschoven worden. Veel handen maken zo een baan voor ijsplezier van velen.
Vanmiddag van stavoren naar sneek gereden. Slechte wegen. Lijkt me heel logisch dat veel meer verkeer zoals in de randstad voor veel problemen zou hebben gezorgd