Wel oosten wind op donderdag dus lijkt mij sterk
vrijdag 10 februari tot en met vrijdag 17 februari
Erg onzekere verwachting. Rond 60% kans op aanhouden van het koude en meest droge weertype, rond 40% kans op overgang naar een minder koud en wisselvalliger weertype. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 18:39 uur, door Jeroen71
Bron dat het volgende week gewoon boven 0 wordt?
Wat wel mooi is zijn alle glitters die er in zitten als er wat licht op schijnt. Echt super.
En er dwarrelen nog steeds sneeuwvlokjes naar beneden.
Ga jij eens naar een zomer topic toe
Anders even Bron vermelden,zal lastig worden die te vermelden.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ja mijn Duitse bron . En die heeft tot heden altijd het goede voorspelt. Maar ik hoop dat het onder 0 blijft
Anders even Bron vermelden,zal lastig worden die te vermelden.
Waarom zou ik als ik van winter hou
| Gewijzigd: 3 februari 2012, 18:44 uur, door Eifel
Vertel, vertel, dit smaakt naar meer! Je linkje laat alleen de symbolen zien!
Delen liggen nog open zover ik weet,en anders ligt er slechts een paar centimeter dik vliesje ijs.
De ijsdikte is grotendeels snel op niveau maar er zijn enkele stuk voor stuk kilometers lange plakken ijs zoals kanalen en zelfs een stukje IJsselmeer dat ook dik dicht moet vriezen.
De Elfstedentocht is juist daarom zo uniek!,het is de ultieme schaatstocht beroemd en berucht omdat niemand kan voorspellen wanneer en onder welke omstandigheden die verreden wordt.
Zeker is wel dat met de huidige kleding omstandigheden als in 1963 een veel kleiner uitvalpercentage zal geven.
Hooguit zullen omdat het ijs zo kudt is meer mensen eerder uitvallen wegens oververmoeidheid.
Als de tocht er komt zal iig het slechtste ijs worden bewerkt met machines en een laagje water van boven af zodat de oppervlakte schaatsbaar wordt.
Ik ook! Als morgen spontaan een westcirculatie aan breekt, dan zal dat jammer zijn, maar dan ben ik al tevreden. Maar goed, zoals eerder gezegd, dit sneeuwdagje smaakt naar meer, goh wat kan je daar vrolijk van worden. | Gewijzigd: 3 februari 2012, 18:45 uur, door Tyshane
Mag ik jullie ook nogmaals vragen om er geen slowchat van te maken?
Dank voor de medewerking.
Onweersdagen: 0
Je moet even links op de diverse dagdelen klikken!
Dan zal je zien dat er zondag, maandag, dinsdag en woensdag nieuwe kansen zijn.
Zo en ma vooral voor het westen, dinsdag voor het noorden en woensdag ook voor de rest.
Een occlusie bereikt rond de einde van zondagnacht onze kust. Dit gaat onze land overtrekken van NNO heel langzaam richting het ZZW . Dit zal betekenen dat N-H Utrecht en Zuid-holland even in een lichte dooi zullen komen.
In deze lijn met veel sneeuw te maken kan krijgen en mischien wel sneeuwduinen door een aantrekende wind tijdelijk uit NNW. Het is een verwachting dus het kan nog veranderen . Maar zo denk ik erover.
Er komen een paar dooiaanvallen, maar zoals het er nu uitziet (en zo ziet het er al dagen uit) lopen die nog VOOR de Nederlandse kust vast op het koudeluchtbastion wat Europa heet.
(...)
Zie hier de stuklopende dooiaanval...:
Die mogelijk nog wat sneeuw brengt:
Niets te klagen dus.