Sneeuwval
Natte sneeuw - sneeuw gemengd met regen of half gesmolten sneeuwvlokken
Droge sneeuw - sneeuw bij een luchttemperatuur van beneden 0 graden Celsius
Motsneeuw - sneeuw in natte korreltjes van hooguit 5 mm groot
Poedersneeuw - sneeuw in fijne droge korreltjes van hooguit 5 mm groot
Korrelsneeuw - sneeuw in onregelmatig gevormde korrels (zacht en samendrukbaar) tot 5 mm groot
Driftsneeuw - sneeuw die reeds gevallen is en door een krachtige wind wordt opgewaaid
Poolsneeuw - sneeuw in min of meer losse kristallen bij vrij lage temperaturen
Lichte sneeuw - sneeuw in kleine vlokjes
Stuifsneeuw - reeds gevallen sneeuw die door de wind wordt verstoven
Misschien ontstaat er toch een onverwachte dump,kan altijd
Haha! Was ook maar ludiek bedoeld hoor. Beetje meegaan in de emoties hier
Maar een onverwacht dumpje zou toch mooi zijn.
Thanks.. begon me nu toch echt af te vragen hoe je zo'n verschijnsel noemd (geen koelkast voor mij, ga wel buiten staan dan lol)
Hier een lekker zonnetje maar ijsbeertjes-koud, wacht in spanning af hoeveel sneeuw we hier krijgen..
Op http://www.wetteronline.de/radar/euroeurg.htm kun je ook iets verder uit het oosten kijken wat er nog komt
Lol Of hoop je erop dat de Holterberg 1 grote Ski-piste gaat worden?? Als dat zo mocht worden, dan maak ik een koek en sopie tentje klaar!!
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Gaarne attentie voor het volgende:
* Vragen mogen rustig gesteld worden, daar is het een forum voor! Echter het herhaald blijven vragen hoe laat het gaat sneeuwen werkt hinderlijk voor andere forumbezoekers. De sneeuwbuien hebben geen tijdregeling! Plaats geen berichten met alleen maar: Wanneer krijg ik nog sneeuw? Zie je wel ik krijg geen sneeuw! Hoe laat...? Waarom niet....? Alles gaat mijn neus weer voorbij...etc etc etc. Dit heeft totaal geen meerwaarde voor het forum. Dit soort vragen en opmerkingen kun je stellen in de chat. De berichten worden dan ook zonder aarzeling geklikoneerd.
* Haal de plaatjes uit de quotes. De fabrikanten van toetsenborden hebben hiervoor speciaal de del of backspace knop ontwikkeld. Mocht het veelvuldig voorkomen door dezelfde persoon, gaan we een bericht niet meer aanpassen, maar wordt deze naar de prullenbak verwezen.
* Mocht er onverhoopt toch iets "vreemds" staan op het forum. Duik er dan niet met zijn allen bovenop. We waarderen het zeer, dat jullie meedenken. Maar het verwijderen van alle reacties is meer werk dan het lezen van een pm (hint).
* Dit is een discussietopic en geen slowchat. Onder slowchat verstaan we de berichten met een hele korte inhoud, die je tijdens een gesprek zou uitspreken. Voorbeeld: Alleen een smiley plaatsen, "Goh dat is interessant". Ja, daar ben ik het mee eens". Voor dit soort "gesprekken" kun je ook in de chat terecht.
Dit staat klaar voor je in de chat
* Voordat je een vraag stelt, is het zeer aan te raden om eerst een paar pagina's (en soms een paar berichten) terug te gaan lezen in de discussie. Grote kans, dat je het antwoord dan al gevonden hebt. Verder is google ook aan te raden. Blijft natuurlijk, dat vragen gewoon vrij staat en kom je er zelf niet uit, voel je vrij om jouw vraag dan gewoon te stellen. Onweer-online is bedoeld voor iedereen. Dus niet alleen maar voor weerkenners. Iedereen is als leek begonnen! Wij (dus ook andere leden) helpen graag bij het beantwoorden van zinnige vragen!
Rest mij om jullie wederom te danken voor alle medewerking en een hele fijne dag te wensen.
Mochten er nog vragen zijn n.a.v. het bovenstaande, hoor ik het graag in de chat of in een pm.