dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
KNMI staat op de luchtmachtbasis volgens mij..
Tis maar net wat je wilt weten?
Stad is -6,5
Buitengebied zeker wel -9.0
ben ik even blij dat ik in de stad woon. ik vind het allemaal veel te koud.
ik zie trouwens net in de Hirlam dat de eerste sneeuw dus al vannacht gaat vallen.
dus ik word morgen wakker en dan is het buiten wit! kijk, dat vind ik nou leuk!
de huidige actuele temperaturen zijn laag, een -10 in eelde bij een zwakke wind kracht 1 (zien we direct welk effect dit heeft tov afgelopen nachten), het is echter nog maar een 23.30. Vannacht zal dat hier worden getemperd door bewolking gevolgd met neerslag. Kortom veel lager zullen we niet uitkomen.
Komende dagen is de windverwachting, op dit moment, een max kracht 3. Hoe zit dat de nachten daarop. De modellen zeggen een -10. Is een verscherping niet zeer aannemelijk (dus beneden de -10), zeker wanneer er een sneeuwlaagje aanwezig is?
Mijn ervaring is dat mensen die zich niet voor het weer interesseren er 1) allemaal niets van geloven en denken het zal wel meevallen 2) die mensen er ook niet voor kiezen om thuis te blijven als er uiteindelijk een weeralarm komt en 3) ik denk dat wij als weerfreaks gewoon aan het hopen zijn op een weeralarm en dat de rest van Nederland er echt niet wakker van ligt. Ook toen vorig jaar in Limburg die zware sneeuwval was op 24 dec toen nog moest mijn man met gevaar voor eigen leven op zijn werk verschijnen. De economie trekt zich niets aan van een weeralarm. De NS faalt keer op keer met de sneeuw, dus de mensen kiezen dan toch weer voor de auto. en niet iedereen heeft zijn werk in de buurt van een station liggen of de mogelijkheid om thuis te werken.Dus of het nut heeft? Ik betwijfel het... | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:42 uur, door Debbieke
Maar wat als het meevalt? Ken me genoegen gevallen herinneren waarbij het KNMI als voor...
Ja Thunderfreak, ik snap je punt ook wel. Maar we kunnen toch wel op korte termijn (binnen 24u) fatsoenlijk voorspellen? Ik heb liever te snel, dan te traag een waarschuwing voor extreem weer of een weeralarm. Het is daarnaast nog eens super koud... In deze casus zou een alarm niet ongepast zijn. Maar we gaan het morgen meemaken. Ik ben thuis in ieder geval en wens iedereen die op pad gaat een veilig THUIS komen... | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:43 uur, door Debbieke
De wind(richting) lijkt zondag spelbreker, of redder van de 11 steden
Ja Tyshane, het zit er niet ver vanaf... Er wordt nu niet gewaarschuwd (dus morgen veel geklaag)... En op Hilram komt een sneeuwfront met het kwartier dichterbij...
Ontopic. Het is nu -9,1 Een halve graad warmer dan vanmorgen toen ik opstond. Ik ben er van overtuigd dat ik morgen 3 cijfers zie op mijn thermometer. En wel 2 voor en 1 na de komma.
Ik kan met een gerust hart gaan slapen. En dat doe ik vannacht toch nog lekker met het raam open.
Na ruim 2 uur bijna het zelfde te zijn geweest binnen een half uur van -5.5 naar -6.5