Ieder weet momenteel dat er sneeuw verwacht word,dus iedereen kan zich erop voorbereiden,ga je toch achterlijk doen is het je eigen probleem.
Alsof een weeralarm is voor een vrijwaring om voorzichtig te doen. Beetje mens kan toch wel voor zich zelf zorgen,en opletten. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:19 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ja wel mee eens, het is ook een beetje zelf nadenken en verantwoording nemen. Maar nu maar hopen dat iedereen op de hoogte is, je moet wel heel erg verstoken zijn van mens en media wil je niet hebben mee gekregen dat er wat vlokken kunnen vallen.
Is het KNMI weer de lozer zeker?
Vind ik niet, niet in dit geval tenminste...
Het is nog veel te onzeker hoeveel en waar het gaat vallen.
Indien er morgen >3cm per uur sneeuw gaat vallen of >10 cm in zes uur dan komt er een extreem weer waarschuwing of weeralarm.
Waarschuwing voor extreem weer: deze waarschuwing verschijnt op zijn vroegst 24 uur voordat het weerverschijnsel met een zekerheid van minstens 60% kan optreden.
Weeralarm: dit Weeralarm verschijnt op zijn vroegst 12 uur voordat het verschijnsel met een zekerheid van minstens 90% kan optreden.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:22 uur, door Reutel
Ik heb winterbanden dus ik kan gewoon 120 doorrijden bijvoorbeeld
Nu -7,6 hier in het gooi, ik hoop morgen op een lekker pak sneeuw | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:21 uur, door frankyman
Een uur bij optellen (en in de zomer twee uur)! 09.00 utc is dus nu 10.00 uur + 9 uur is: Tadaaa! -> 19.00 uur! | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:25 uur, door Tyshane
Is het KNMI weer de lozer zeker?
Nee, daar gaat het niet om, KNMI doet ook haar best, maar er wordt al dagen gesproken over dit front(je) -oa op dit forum-. Ik vraag mij dan af of je moet waarschuwen. Deze vorst periode is aardig droog geweest op een paar cm sneeuw hier en daar na. Morgen wordt toch echt iets meer verwacht...
Anders staan we weer met z'n allen stil, of erger... Ik bedoel het is nu wel een feit is dat het uren achter elkaar kan gaan sneeuwen... Of praat ik onzin Thunderfreak?
In de wintermaanden is dat altijd + 1uur, in de zomermaanden altijd + 2uur
Het is nog veel te onzeker hoeveel en waar het gaat vallen.
Indien er morgen >3cm per uur sneeuw gaat vallen of >10 cm in zes uur dan komt er een extreem weer waarschuwing of weeralarm...
Oftewel morgen worden we wakker met een weeralarm, das pas lekker wakker worden! | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:41 uur, door Debbieke
Het is niet zeker, dus geen feit. Er is wel een grote kans. Maar zoals ik eerder meldde dient het weer aan bepaalde criteria te voldoen, voorts volgt de waarschuwing of het alarm. Zie hier: http://www.knmi.nl/cms/content/75937/weeralarm_code_rood | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:41 uur, door Debbieke
Anders staan we weer met z'n allen stil, of erger... Ik bedoel het is nu wel een feit is dat het uren achter elkaar kan gaan sneeuwen... Of praat ik onzin Thunderfreak?
Ik snap je punt.
Maar wat als het meevalt? Ken me genoegen gevallen herinneren waarbij het KNMI als voor een zaadcel werd uitgemaakt. Zijn altijd mensen die wat te zeiken hebben,dat is jammer.
80% dat als het meevalt er er is een weeralarm geweest dat het weer tot kamer vragen gaat leiden.
Snap je mij ook een beetje,eigenlijk is het een 2 deling. lastig gewoon
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.