Nog niets te zien op de webcam (Ameland)
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/page7/..._webcam_II.html
wel zoals de runs nu aangeven is een 10+ cm wel mogelijk (in het westen)
Nee geen foutje, kan behoorlijk gaan cumuleren, mede door de trage snelheid (klinkt apart, lol). Maar één en ander wel erg afhankelijk van de plaats. Kan hier en daar behoorlijk tegen vallen en wellicht bij anderen een leuke verrassing. Kortom; nowcasting-voer!
Das mooi- bevordert een nog stevigere winter
Citaat van dfromdwgn, donderdag 2 februari 2012, 23:02 uur Das mooi- bevordert een nog stevigere winter
Zeker, voor het winterse gevoel is het ook erg goed. Leuk al die vorst en dat ijs, maar sneeuw hoort erbij hoor. Ben benieuwd hoe het hier zal gaan morgen. Helaas geen tijd om veel te snowcasten, maar wie weet!
Ik ben al een paar maanden hier aangemeld en lees altijd met plezier de topics op dit forum.
Wat het weer betreft ben ik maar een noob, haha.
Ik vind sneeuw altijd wel leuk maar op dit moment hoop ik dat er niet te veel valt. Ik heb 4 weken geleden een voorste kruisband reconstructie gehad en sneeuw en gladheid kan ik op dit moment niet gebruiken.
Ik verwacht voor morgen wel redelijke sneeuwval. Ik baseer dit enkel op gevoel en kan dit niet onderbouwen met kaarten en dergelijke.
Ik lees de weersverwachtingen en voorspellingen van Jan ook altijd graag. Ga door met dit forum het is echt leuk om het te lezen.
Tot slot. The winter aint over till the fat lady sings! haha
Een ijskoude groet uit Breda! | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:07 uur, door Matador
Leuk om te zien dat bijna 500 leden de hele tijd F5-en... | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:10 uur, door emiel2almere
Vraag: wat is voor de moderator een Nieuwsbericht?
Voor mij persoonlijk blijf ik genieten van de site en de kennis van sommige leden.
Het weer is fantastisch ook hier in Tiel
Sommige sloten zijn sinds vanavond pas dicht. Eindelijk ijs
Temp op 2.25 m hoogte -7.2 graden en toch weer wat wind
Als we de gfs kaart even rond 18 feb bekijken zie je dat het noordelijke blauwe gedeelte opnieuw een aanval gaat doen op het hogendrukgebied ten zuiden van ons.... ik denk persoonlijk dat dat nog sterker gaat uitpakken dan nu...
Ja ja ik weet het mensen lange termijn is onbetrouwbaar, maar ik durf er toch best een kratje bier, of een flesje jagermeister op te zetten....
Letop : puur glazenbolwerk, maar zoals ik afgelopen tijd zo eens kijk, heb ik alle afgelopen gfs filmpjes eens aan elkaar geplakt, en zie ik rond die tijd opnieuw de zelfde situatie ontstaan als wat er tot heden aan de hand is....
Het zelfde gedaan met de ECMW kaarten, en ook die lopen gelijk op met de huidige situatie...dus vertel mij het maar...
Alleen vrees ik dat het dan nog net even een tikkie erger gaat uitpakken dan nu het geval is... alleen jammer dat er de zonodige warmte tussentijds tussendoor glipt, maar jah... een elfstedentocht zou er toch best wel eens in kunnen zitten rond eind februari begin maart....
dat zou toch een unikum zijn... in maart een elfstedentocht ????
We zullen zien, en misschien sla ik wel volkomen naast de plank, maar ik geloof er toch echt in... | Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:11 uur, door mbouman
Wat als het meevalt?
Is het KNMI weer de lozer zeker?
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat wordt pas uitgegeven als er aanleiding voor is. Daar zijn protocollen voor en het moet voldoen aan bepaalde criteria. Voldoet het daaraan dan komen de waarschuwingen geheid. Voor sommigen wellicht wat laat ja. Helaas...
Hier wat achtergrondinformatie over het weeralarm, oftwel 'code rood'!
http://www.knmi.nl/cms/content/75937/weeralarm_code_rood
Ik ben morgen onderweg en neem gewoon mijn survival-pack mee. You never know... just in case.
| Gewijzigd: 2 februari 2012, 23:14 uur, door Tyshane
De crew plaatst de nieuwsberichten betreffende de winter in het daarvoor bestemde topic:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29377 <-- winter Nederland
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=31130 <-- Schaatsen, Elfstedentocht
Uiteraard kan ik ook van harte de andere nieuwsberichten aanraden. Het nieuws wordt op de voet bijgehouden. Mochten jullie toch nog een artikel vinden, wat interessant is en na een uurtje nog niet geplaatst is, dan kun je de link naar een moderator sturen in PM. Bij het doorlezen van bovenstaande links zal duidelijk worden, wat we onder nieuws verstaan.
Onweersdagen: 0
Kan me genoeg momenten herinneren dat ze voor minder een weeralarm afgaven?
Het is ook typerend dat sommige weermannen/vrouwen zeggen dat het wel meevalt en dat er maar 2cm max kan vallen.
Ik moet morgen met de trein naar het werk, maar ik wacht morgenvroeg af anders werk ik lekker thuis. Ga het risico niet nemen dat ik weer vast kom te staan ergens.
Fijne (koude) nacht iedereen!