De 1 zegt rond het vriespunt de ander zegt net in de plus.
De 1 zegt sneeuw de andere natte sneeuw(Op een bevroren ondergrond) en de ander regen
Kwa positie is er ook onduidelijkheid. Noorden in de plus of het Westen of het Noord-Westen. Of helemaal niet in de plus maar rond nul.
Dit alles zal toch voor de nodige twijfel gaan leiden bij veel mensen en instantie's.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zo, da's nogal nie wat.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Neem aan dat dat het hele gebied is waar nog sneeuw in komt?
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Wat een schitterende pluim weer vanavond. De operationele run loopt bijna gelijk met het ensemble gemiddelde en het blijkt weer dat de Russische Beer nog steeds op wintersport is in West Europa!
De voorspellingen van het plaatselijke station zijn -1 voor hier. Dus maar net...maar leeuwarden is een zwakke schakel. Het warmt hier snel op, dus....
http://www.yr.no/radar/s%C3%B8raust-noreg.html
temp nu kouder dan gisteravond 0:00.
Zou ik dan morgevroeg dubbele cijfers op mijn eigen thermometer zien. Z Limb heeft al de dubbele cijfers gehaald maar ik heb ze nog niet in mijn tuin gezien. En dan is het pas echt.
Luchtvochtigheid hier in huis is slecht 20%
Heb de honden ook al een flinke tets gegeven en sta zelf ook steeds onder "stroom" vooral toen ik aan het stofzuigen was, kreeg ik een vonk van de CV, au !!
Idd. Haha Hij heeft het best naar z'n zin! De oper welliswaar onderin maar niet overdreven alleen. It giet on en on met de winter