Die temperatuurfluctuaties kloppen gewoon. Dat komt doordat het een stuk minder is gaan waaien. Dan zie je heel vaak dat een zuchtje wind voor een temperatuurstijging van meer dan één graad kan zorgen. Is het dan weer een paar minuten windstil, dan daalt de temperatuur weer net zo snel. De afgelopen dagen was dit niet omdat de oostenwind toen niet aflatend voorbij jakkerde. Nu het wat rustiger is zal je nog wel wat van die temperatuursprongen gaan zien. Eerst in het noorden, waar het nu al minder waait, later ook meer naar het zuiden, waar nu nog wel een flinke wind staat.
Natuurlijk laten we dat de kinderen doen, kunnen die lekker door het ijs zakken... Wat is dat voor een rare redenatie. Gebeurt dat echt?
dat is duidelijk. temperatuur is nu aan het stijgen....nog maar -5.6
Marga:
We gaan eerst kijken of het zo wel werkt naar onze zin. Daarna zien we wel verder.
Verzoek wordt in ieder geval meegenomen tijdens het nemen van de beslissing | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:40 uur, door Marga
Ja dat gebeurd, om de reden dat ze lichter zijn. Touwtje eromheen, bezempje mee en warme choco als beloning, top middagen. Er moet wel wat gebeuren voor zo'n tocht, en zover ik weet is het nog nooit misgegaan.
Dit gebeurd allemaal onder begeleiding.
Citaat van kiwitwins, donderdag 2 februari 2012, 20:30 uur Natuurlijk laten we dat de kinderen doen, kunnen die lekker door het ijs zakken... Wat is dat voor een rare redenatie. Gebeurt dat echt?
Dit gebeurd allemaal onder begeleiding.
Kom uit Rozenburg,maar dat weet ik wel haha
Dank voor de mede reactie | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:38 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Idd helemaal mee eens, als die tocht zo belangrijk is moeten ze dat gewoon doen. Anders heb ik nog wel een bladblazer. Met een paar vrijwilligers is het maar een kleine minnigheid om de route even schoon te blazen. Volgens de laatste model berekeningen komt tocht steeds dichterbij. Rond de 15e moet mogelijk zijn als de berekeningen zo blijven
met daarbij wat sneeuw.
Nu vraag ik me toch echt af hoe het mogelijk is dan een lagedrukgebied kans heeft.
We zitten al dagenlang in een reeks van hogedrukgebieden waarbij de luchtdruk onverminderd hoog blijft. (zo'n 1035 hPa).
Wie legt mij nu eens (simpel) uit hoe dat kan?
Een lagedrukgebied wat in de buurt zou komen van een hogedrukgebied zou toch onmiddellijk opgevuld moeten worden?
Er is immers een overvloed aan hogedruk aanwezig. Uitzondering is natuurlijk een heel groot lagedrukgebied, maar daar is nu geen sprake van.
Paar vrijwilligers met een bladblazer tegenover 200 km sneeuw. Interessante uitdaging!