of
http://www.weer.nl/weerkaarten/professione...3a9b18ce01.html
dit word horror! dit word eerst morgen een pak(je?) sneeuw! en daarna de 11-stedentocht!!
zo:ik heb weer gesproken!
Helaas mét sneeuw is de 11-stedentocht, verder weg dan het nu al is. Met sneeuw op het ijs, zeker als het meer dan een paar cm is, dan wordt het ijs naar onderen gedrukt, komt er water langs de kanten het ijs op en vormt samen met de sneeuw, prut! Verder isoleert de sneeuw als dezxe droog blijft enorm, en kan zelfs broei(!) veroorzaken waardoor het ijs dus gewoon verdwijnt. Dit hebben we de laatste 2 winter mee gemaakt en gezien dat er letterlijk gaten in het toen al vrij dikke ijs vielen. Het ijs op de vaarten is nog veel te dun om het structureel te kunnen vegen en sneeuwvrij te houden.
De ijsbaan was open vandaag en nog een nachtje rond -10, dan kunnen ze die wel sneeuwvrijd houden met schuivers en vegers.
hier nu reeds -8,1, dus groeien doet het ijs wél!
Weerstation Workum
Volgens mij lopen ze stuk tegen de wadden! Ze komen maar niet verder!
hoop echt dat er NIET veel sneeuw komt met de verwachte kou voor aankomendeweek kan ie volgend weekend weleens gereden gaan worden i hop soo!!! | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:14 uur, door steffantje
hoop echt dat er NIET veel sneeuw komt met de verwachte kou voor aanstaande week kan ie aankomend weekend weleens gereden gaan worden i hop soo!!!
Wij hopen, denk ik met zn allen, heel hard met je mee!! AUB weinig sneeuw in Fryslân! Met deze nieuwe verwachtingen van vanmiddag, komt het eindelijke eens dichterbij en mogen we er volgende week gewoon over praten, zonder dat het flauwekul is.
Zou ontzettend jammer zijn.
Maar als het nog 2 weken flink goed vriest, dan zijn we ook al een heel eind! Jpp, al aan het schaatsen geweest?
Als het dik genoeg is, kan het sneeuw eraf worden geschoven.
En meteen handig om te weten waar het ijs nog niet dik genoeg is, want daar smelt de sneeuw xd. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:17 uur, door Debbieke
je schetst het worst case scenario.
wat in het verleden gebeurd is hoeft nu NIET te gebeuren!
ik weet het klinkt realistisch wat je zegt,maar blijf vertrouwen er in houden.
"het kan vriezen,het kan dooien" | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:18 uur, door Debbieke
Zou ontzettend jammer zijn.
Maar als het nog 2 weken flink goed vriest, dan zijn we ook al een heel eind!
Jpp, al aan het schaatsen geweest?
Nee, donderdags altijd druk hiero, misschien morgenmiddag(na de sneeuwbuien) anders zaterdag! Met de kids natuurlijk, wie weet zie je me...trek me maar aan mn jas!
MamaAsz wel??
nu weer OT | Gewijzigd: 2 februari 2012, 20:17 uur, door JPP