Hele land kan morgen dus war verwachten...
Dat front op zondag kigt ook mooi op de loer..
Al met al een boeiend Weer weekend als ik het zo zie
wanneer je op deze site kijkt,dan zie je dat dat front ons zondag,vanuit het westen ons niet bereikt,helaas.
omdat de windrichting weer veranderd naar het oosten?
http://scandinavia.meteox.com/forecastloop.aspx (goeie tip trouwens;) | Gewijzigd: 2 februari 2012, 18:56 uur, door showtime!
omdat de windrichting weer veranderd naar het oosten?
Loopt stuk op de beer
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ik ben net weer even wezen kijken en wat ik ook deed (springen stampen) er kwam geen krasje op dus dat is een goed teken !;) het enige nadeel is wat de wind de afgelopen dagen heeft aangericht allemaal kleine "heuveltjes"en randen dus niet optimaal schaatsijs maar je kunt er zeker leuk op schaatsen.
Haha ijsterrorist! Als het nou had gebroken had je de finish gesloopt!
Maar goed, mooi om te horen dat het daar dicht ligt. Nou mag die wind weer flink gaan aantrekken!
Overigens, ik zit hier in Vorarlberg (Oostenrijk). Vandaag de temperatuur niet boven de -10 geweest. Met een snijdende wind (soms kracht 5) was het bizar koud. Nooit eerder mee gemaakt. En de temps zakken verder. Komende nacht -22 op 1400m. Op de hoogste toppen gaat het strenger vriezen dan 30 graden. Dat zijn zelfs voor de Alpen gruwelijk lage temperaturen!
Ja er kan wat regen vallen, waar ik overigens niet vanuit ga, maar dan valt die regen zowiezo met ijzelvorming, dus moet er code rood staan.
waar vind je die kaartjes?
@ thunderfreak ik bedoel die kaartjes waar ook duitsland opstaat want je ziet maar een een deel van het sneeuwgebied
@ dennis thanx | Gewijzigd: 2 februari 2012, 19:05 uur, door Jens
Beetje vreemd, die ;D na een bericht over doden door het weer...
Iedere winter bereiken ons verhalen van vele doden door de koude of door ander weer. De term "horrorwinter" is vooral misbruikt om te spreken van een erg vroeg beginnende lange zeer koude winter van ergens in december tot aan nu. En we beginnen nu net.
Nu ga je zien dat we een winter hebben waarvan ik me ergens in december ( kan het niet meer terugvinden) al van af vroeg of het zou kunnen gebeuren, namelijk een winter waarin de "het valt wel mee met de kou, hooguit een weekje of w" en de "we krijgen kou" -groepen beiden hun gelijk gaan claimen...
Immers, het grootste deel van de winter was het bovengemiddeld warm en nu hebben we twee weken ruim onder gemiddeld. Alleen de personen die hun hoofdhaar er onder verwedden da het in december of januari erg koud zou worden moeten met deze kou kaal door het leven gaan.
In november en december van 2010 werden bij mij in de buurt (Gilze-Rijen) ook temperaturen ruim onder de -10 gehaald, ik meen zelf -16. Toch heb ik in de aanloop naar deze winter kunnen horen dat het een "slechte"winter was. Deze is ook met de vooruitzichten althans voor hier nog niet veel kouder. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 19:09 uur, door jcroon
Jah in de nacht kans ope en sneeuwbui in het Noorden.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
In de avond en nacht idd in het noorden kans op wat lichte(mot)sneeuw
Edit: Temperatuur neemt een duikvlucht, nu -6,1'C
Minimum temp. van vannacht was -7,8, daar ga ik nu ruim overheen denk ik | Gewijzigd: 2 februari 2012, 19:18 uur, door weerfreak
Hmm, nu je hem zo ziet is het wat minder dan vanmorgen.
Die urenkaartjes van Hirlam zijn niet duidelijk. Trouwens deze moet je ook eerst ff zoeken waar ze NL verstopt hebben
Die urenkaartjes van Hirlam zijn niet duidelijk. Trouwens deze moet je ook eerst ff zoeken waar ze NL verstopt hebben
Ik vind hem beter, want hier werd amper iets verwacht..
Btw kijk eens GFS plluim.. MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI
| Gewijzigd: 2 februari 2012, 19:20 uur, door Gilleeesss
Uiteraard, maar vanmorgen stond er bij ons nog 5 of 6 mm nu 2mm