4 graden zou wel een probleem factor worden denk!
De KT en LT verwachting van het KNMI is volgens mij al een aantal dagen hetzelfde dus dat is een goed teken. Zelfde geldt voor hier. Verzachting aan het eind van de LT schuift steeds verder op en op korte termijn worden de temperaturen steeds lager verwacht (tot -20 in een aantal nachten)
Er is trouwens voor meerdere plekken aan de oostkust van Zweden een waarschuwing afgegeven voor sneeuwval. Die buien die op de Oostzee ontstaan (sneeuwkanonnen zoals ze die noemen) kunnen plaatselijk 30 tot 40 centimeter sneeuw geven.
Nu ben ik niet helemaal zeker over de trekrichting van deze buien, maar als Nederland hier iets van meekrijgt kan het nog wel eens interessant worden. Het lijkt er echter op dat Hirlam en GFS de buien in Nederland uit NW laat komen en niet uit NO?
Daarnaast nog even een neerslagplaatje van de website Klart.se voor zondag a.s. Mijn ervaring dat deze site redelijk accuraat is. Iemand over deze situatie? Buien trekken van W naar O
(Bron: http://www.klart.se/europa/nederb%C3%B6rd/)
Al vind ik het geel langs de kust niet kloppen.
En het stuk geel in BE ook niet? | Gewijzigd: 2 februari 2012, 18:17 uur, door smarkie
En het stuk geel in BE ook niet?
Misschien omdat het daar om regen kan gaan?? Maarja de kustgebieden kleuren ze minder rap oranje
Kustgebied bij de randstad word meestal juist wel gewaarschuwd.
En als er regen valt ( wat ik nog steeds niet verwacht ) word het juist gevaarlijk met de de bevroren grond.
Het verhaal is al van vanmorgen en staat al ergens in het vorige topic
Het kaartje is later aangepast.
En als er regen valt ( wat ik nog steeds niet verwacht ) word het juist gevaarlijk met de de bevroren grond.
Wordt inderdaad gewaarschuwd voor ijzel aan de kust, maar bij het plaatje van Karim staat duidelijk gewoon de verwachting voor 'snow'.
Er staan echter ook nog oude meldingen op. Voor degenen die het nog niet weten: Met de muis op een bordje klikken voor meer info en de datum van de meting
Bron:
http://ijsdikte.priapisten.com/ | Gewijzigd: 2 februari 2012, 18:28 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
En ik geloof nog steeds niet in regen.
Darnaast geeft GFS voor 18.00 vandaag ook tmax van -2 aan voor de kustprovincies terwijl het -5 is. Uiteraard met een veranderende windrichting etc kan het zomaar even boven 0 komen maar daarom kan het best sneeuwen.
De overige waarden voor sneeuw zijn in ieder geval aanwezig!
En het stuk geel in BE ook niet?
Volgens de laatste GFS en UKMO klopt het kaartje al niet meer, zo goed als geen sneeuw voor het oosten van België.