Ja prachtig, zoveel sneeuw. En toen was het ook geen polar low, maar ook "gewoon een klein lagedrukgebiedje." Ik hoop op een herhaling morgen!!
het raat gigantisch hard nu vanochtend lag er al meer dan 6 en een halve centimeter aan ijs!!
en ik denk dat er morgen 9 centimeter zal liggen .
de mogelijke sneeuw komt nu dus heel onhandig uit want zonder die sneeuw acht ik (als het blijft virezen zoals nu ) rond donderdag volgende week een elfstedentocht op 70 %
Eens, maar als het de kenmerken heeft van.... dan kan er idd een lekkere berg sneeuw vallen, zeker als de ligging en aanvoerroute goed is.. 20cm?? In ieder geval heerlijk nowcasten!
Hoezo warmste punt bereikt? Temperatuur gaat van 3,9 naar 4,3 dan gaat ie toch omhoog?
We weten dat het geen PL is, het was alleen opvallend dat daar op Weer.nl over gerept werd.
In ieder geval wel eindelijk een lekker pak(je) sneeuw nog, hopen dat de treinen nog blijven rijden, moet mijn was natuurlijk thuis aan moeder geven, echte student, hahaha.
Maargoed, wanneer ik het dus goed begrepen heb, zal er in het noorden vermoedelijk het meest vallen. Lokaal 10+ cm. Slecht voor het elfstedenijs...
Het midden en oosten zouden mijns inziens dus 5-10 centimeter kunnen verwachten, waar in het westen het wat penibel is qua neerslagvorm.
Het zuiden zal er nog een goede 4-5 centimeter bijkrijgen.
Zit ik zo een beetje correct?
Nee dit zijn oostzeebuien. Die ontstaan door het 'Lake-Effect' | Gewijzigd: 2 februari 2012, 15:13 uur, door Debbieke
Marga: Een polar low (actieve sneeuwdepressie) is een term in de meteorologie die gebruikt wordt voor klein lagedrukgebied, dat meestal gepaard gaat met zware windstoten en een dik pak sneeuw. Een polar low bereikt Nederland als er in de winter een noordelijke stroming is. Op wikipedia daar staat de rest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Polar_low | Gewijzigd: 2 februari 2012, 15:18 uur, door Marga
Polarlow ging niet uit de kast hoor.. juist dat t er geen was, maar in sommige opzichten een beetje op leek....
Voor ons huis hebben wij een meer(tje). Dit was de afgelopen 2 dagen net een golfslagbad. Aan het begin van gisteravond was dit nog steeds niet bevroren. Rond 23:00u keek ik nogmaals uit het raam en opeens was het hele meer bevroren. Zo zie je maar hoe de wind de ijsaangroei in de weg heeft gezeten afgelopen dagen...
Komen de buien weer van de buienfabriek bij Rostock? Ik dacht dat ze uit noordelijker richting kwamen. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 15:14 uur, door zwoof