Het wintertopic wat geopend wordt door Jan of Johann zal gesloten blijven. Hierin komen verwachtingen en updates te staan. (O.a. De startberichten zoals jullie die gewend zijn).
In het tweede topic, aangeduid met een A achter het nummer hebben jullie de kans om van hartenlust te discussiëren. Uiteraard blijven de moderatie regels gewoon van kracht.
Het doel hiervan is, om vragen zoals: Hoe is de pluim... Wat zei Johan hierover... Het bericht van Jan van tig pagina's terug... te voorkomen.
Aangezien dit een proef is, zal op termijn besloten worden of deze modus operandi werkzaam is.
Veel winterplezier!
De crew | Gewijzigd: 2 februari 2012, 13:51 uur, door Marga
Het zal niemand meer ontgaan zijn, morgen krijgen we te maken met sneeuw, tenminste als we Hirlam en GFS mogen gaan geloven. Hirlam liet in de voorgaande runs zien, dat het in het noordwesten van het land wel eens een gevaarlijke situatie kon gaan ontstaan. Echter na het zien van de recente run blijft het noordwesten gespaard van de ellende. Zoals nu de kaarten ervoor staan krijgt het noordwesten niet te maken met ijzel, maar gewoon heel de tijd sneeuw. Echter we moeten de situatie niet onderschatten, het is goed mogelijk dat het even tot ijzel kan gaan komen.
Vanuit het noorden trekt er een storing over ons land, deze storing zal zeer traag over gaan trekken. Doordat de storing zeer traag over het land trekt kan er een aardig sneeuwdek gaan ontstaan. Lokaal kan er 10 centimeter aan sneeuw gaan vallen, mogelijk door de trage treksnelheid wel wat meer. Dit komt ook overeen met de neerslaganimate van het weermodel Hirlam, die hier onder staat. Let wel op, is uurlijkse neerslag!
Lees hier verder
Neem aan dat leden tussentijds wel kaartjes kunnen en mogen posten?
Maar goed... sneeuw. Normaal zit ik er om te springen, maar nu met het oog op de kou dus totaal NIET. Natuurlijk isoleert het wel, maar wat doet het met het ijs?
Gaat het dan harder aangroeien, of tempert het de groei? Ik hoop dat we het er zo af kunnen vegen als het dik genoeg is.
Inderdaad net zoals in het vorige discussietopic
Onweersdagen: 0
Code geel voor het hele land nu volgens knmi!
Ik moet het hier nog eens zien, afwachten en snowcasten dan maar.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Maar goed... sneeuw. Normaal zit ik er om te springen, maar nu met het oog op de kou dus totaal NIET. Natuurlijk isoleert het wel, maar wat doet het met het ijs?
Gaat het dan harder aangroeien, of tempert het de groei? Ik hoop dat we het er zo af kunnen vegen als het dik genoeg is.
Isoleert,dus tempert de groei van het ijs.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Maar het koelt de 'aarde' af, waardoor je stralingskou krijgt toch? Heeft dat dan weer invloed op de ijsgroei?
( of is dit heel dom...? ) | Gewijzigd: 2 februari 2012, 14:11 uur, door MamaAsz
Volgens mij is het en blijft het het beste als er geen sneeuw op ligt. Want volgens mij ongeacht de temp. Zonder sneeuw groeit het sneller aan.
En nee tuurlijk is het geen domme vraag, als je ergens niet iets vanaf weet kan je het gewoon vragen. Ongeacht hoe dom de vraag is lijkt mij. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 14:14 uur, door Cdtj3
Ja maar als het sneeuw eraf gehaald kan worden, dan in combinatie met een sneeuwdek kan het nog harder gaan vriezen, alleen is de kwaliteit van het ijs dan wel verslechterd.
in de 2e post van Marga staat ( Klik hier
Als je daar klikt zit je in het topic van Jan