Het zou ons een leuk idee lijken, als jullie foto's gaan plaatsen van het ijs langs de Elfsteden route. Dan kunnen de overige leden iedere dag zien hoe het vooruit is gegaan. Even een mededeling naar alle leden toe, maak hier geen discussietopic van anders zijn we genoodzaakt het te sluiten en dat willen we toch niet?
Hieronder de waarnemingen vanuit Balk (slotermeer), aangezien ik hier zelf woon zal ik proberen de komende week meer foto's te uploaden. Aangezien er blijkbaar nog een fanatiek persoon is in omgeving van Balk hierbij de onderstaande:
bron: Klik hier voor bron wintergek.nl
Laatste waarnemingen: dinsdag, 31 januari 2012
Weer:
Sneeuwdek: < 1 cm; gebroken dek. Nog slechts wat resten.
Overig: onbewolkt, helder, . Matige oostenwind recht over De Luts.
IJsbericht:
Locaties: Slotermeer, de Luts door Balk, Ruigahuizen, Kippenburg en Wyldemerk.
IJsdikte: op Luts door Balk een dun vliesje ( < 1 cm) , wat soms zelfs nog golft op de wind. Buiten Balk op De Luts nog geen ijsvloer op enkele heel kleine stukken na; verder alleen een beetje ijsvorming langs de kanten. Op het Slotermeer nog geen ijs.
IJstoestand: De Luts door Balk: redelijk vlak, enige ribbeling door de wind. Lutsmond bij Slotermeer: ribbelig door aanvriezende schotsjes, zoals op onderstaande foto.
Update 17:00 uur:
Momenteel is ijsvorming bezig op het Slotermeer bij een vrij krachtige oostenwind. Het is is niet mooi ijs, maar bestaat uit aan elkaar gevroren losse stukken ijs. Zie youtube video: http://youtu.be/JSZMmudys7Q
Het deels dichtgevroren Slotermeer. 31 januari 2012. Veel stukken ijs worden vanaf het Slotermeer door de wind De Luts opgedreven.
Losse stukken ijs drijven vanaf het Slotermeer over De Luts. 31 januari 2012
Datum: 31 januari 2012, 's morgens.
Locatie: Slotermeer bij Balk, waar het riviertje De Luts eindigt, ook bekend als Lutsmond. Op het Slotermeer nog geen ijs, alleen op dit kleine stuk ligt dus ijs, grotendeels gevormd uit kleine ijsschotsjes die hierheen geblazen zijn door de matige oostenwind.
Datum: 31 januari 2012, 's morgens.
Locatie: De Luts door Balk. Op vrijwel het hele deel van de rivier De Luts door Balk ligt een dun vliesje ijs. Dit is bij een begin van de ijsvloer. Op de foto is vooraan zelfs te zien hoe het ijs rimpelt door de golven.
bron:http://www.wintergek.nl/ijsdikte/ | Gewijzigd: 31 januari 2012, 23:20 uur, door fries1984
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
De 1e 2 van de Dolte, die lag gisteren nog grotendeels open en is nu dicht ( op een klein stukje achteraan na, maar verwacht dat die ook wel dicht vriest ).
Het is niet het beste ijs zo op de stukken waar de wind er goed op stond, maar dat geeft niets. Je ziet ook goed de 'rand' van waar het oude ijs al even lag, maar het water tegenop liep gisteren. Dat worden valpartijen ben ik bang.
De laatste foto is vanuit de auto gemaakt, ik reed er namelijk toch langs. Is vanaf restaurant Sluiszicht richting het IJsselmeer. Zo glad als een spiegel!
zie de foto's.
Hoe krijg ik tekstregel bij een foto? dan kan ik het wat verduidelijken?? | Gewijzigd: 1 februari 2012, 10:06 uur, door JPP
Maar goed, het is dicht aan het vriezen. Dat is het belangrijkste.
Oh ja, tekst regel. Als het goed is zie je in je berichten de link van de foto staan. Daar kan je gewoon onder typen. Hier tenminste wel. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 10:17 uur, door MamaAsz
Het ziet er nog niet zo goed uit op sommige plekken.
Heb het gemaakt met mijn retro app... batterij was bijna leeg en telefoon wilde de gewone camera niet openen ...
Flink windgat, er zaten ganzen in ( die bang voor mij waren... )
Grtz