deze moest ik hebben.
*In de ochtend van 2 februari 1996 begon het te ijzelen en autowegen in vooral het zuidwesten van het land veranderden in complete ijsbanen. In de avond begon het ook nog te sneeuwen en 2 dagen later werd voor het eerst sinds de strenge winter van 1963 de IJsselmeertocht gereden.
*
http://www.meteolink.nl/februari-historie.html
bron meteolink
ontopic ..-8 grd hier en superdroge buitenluchten
Dat is 10 dagen vorst *kucht* hint *kucht*
Kaarten zien er opeens anders uit dan 0Z run.
Ook staat de voorspelling stil bij 192 h.
Ze zien waarschijnlijk in dat deze voorspelling niet klopt
Geef mij maar Schrobbelaar.
En mijn schaatsen zijn al 20 jaar niet meer het vet uit geweest, maar ik hoop deze winter wel te kunnen schaatsen op Nova Zembla (Spaarndam-west) | Gewijzigd: 2 februari 2012, 11:46 uur, door xippie
Met ongeveer 90% van de leden ruim onder nul beweren ze nu 80% kans overgang naar minder koud weer.. ( of zouden ze bedoelen blijft vriezen maar niet zo extreem terwijl alle leden nog steeds zo laag hangen..)
| Gewijzigd: 2 februari 2012, 11:51 uur, door Callie-P
96 kan ook niet, ik ben ook van '85 en ik ben in 97 pas van de basisschool gekomen... of jij bent heel erg slim dat je toen je 10 was al van in de 2e van de middelbare school zat
ontopic:
f*ck wat is het nog koud buiten
en de Russische beer diep gromt.
Dan ineens, is Friesland
weer van heel Nederland.
Starum, Snits en Warkum
Hylpen, Drylts en Dokkum
Frentsjer, Sleats en Boalsert
Harns en 2 moal Ljouwert.
11 steden worden met aandacht overladen
en de koorts stijgt met enkele graden.
De Bonkefeart neemt mythologische proporties aan
maar uiteindelijk bepaalt alleen de Beer of het dit jaar door zal gaan.
Zomaar even...
Mooi gesproken | Gewijzigd: 2 februari 2012, 11:51 uur, door Roan
Lijkt me sterk...
En mijn schaatsen zijn al 20 jaar niet meer het vet uit geweest, maar ik hoop deze winter wel te kunnen schaatsen op Nova Zembla (Spaarndam-west)
In 97 heb ik voor het laatst geschaatst en dat was op het spaarne, waar nu de nieuwe brug is.
Als dat toch weer eens zou bevriezen
Dit is de laatste die hier gepost is (5 tot 6 mm voor het oosten). Maar Jan heeft het over een nieuwe op Twitter. Nog niet gezien.
Met ongeveer 90% van de leden ruim onder nul beweren ze nu 80% kans overgang naar minder koud weer.. ( of zouden ze bedoelen blijft vriezen maar niet zo extreem
Dit geldt voor de LT van 8 t/m 15 februari. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 11:49 uur, door BacciB
(KNMI)
Lijkt mij het vermelden waard!
(KNMI)
*Mompelt iets over veel sneeuw in het westen*
(KNMI)
Is zeker het vermelden waard
Hoop dat de nieuwe Hirlam gelijk krijgt
Met ongeveer 90% van de leden ruim onder nul beweren ze nu 80% kans overgang naar minder koud weer.. ( of zouden ze bedoelen blijft vriezen maar niet zo extreem terwijl alle leden nog steeds zo laag hangen..)
Antwoord hebben ze er al voor gegeven:
Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot en met halverwege de nieuwe week lijkt er weinig onzekerheid te bestaan over het aanhouden van de kou. De pluim laat zien dat alle members onder nul blijven. Wel lijkt de kou ietwat getemperd te kunnen worden wat vooral te maken heeft met wat instroom van lucht vanaf de Noordzee. Pas tegen en in het volgende weekeinde zien we meer members die warmer worden, maar dit signaal is minder overtuigend dan wat er gisteren te zien was. Na het volgend weekeinde zien we de spreiding fors toenemen en komt de gemiddelde waarde van de EPS-leden rond het vriespunt te liggen. De bandbreedte is echter tamelijk groot. Veel meer dan dat het voor die termijn onzeker is en blijft valt er eigenlijk niet te zeggen.
NEERSLAG:
Zwak sneeuwsignaal uit de Sc-bewolking boven de Noordzee blijft voorlopig nog ten noorden van ons land. Deze Sc-bewolking komt vannacht het noordoosten van ons land binnen. Lokaal lichte (mot)sneeuw is dan niet uit te sluiten. Hirlam geeft slechts een minimaal signaal. Vrijdag overdag worden de sneeuwkansen fors groter wanneer het laagje nadert en het land binnentrekt. Modellen lopen wat neerslaghoeveelheden en positionering ervan nogal uiteen, maar zoals het zich nu laat aanzien zijn enkele cm's lokaal goed mogelijk.