Maar na de storing die waarschijnlijk voorbij gaat komen draait de wind gewoon weer naar het Oosten en gaan we weer volop de kou in! | Gewijzigd: 1 februari 2012, 23:24 uur, door Ricardo016
Ik zie voor zondag geen neerslag in de 18u run van GFS, toch niet volgens wetterzentrale.
Maar na de storing die waarschijnlijk voorbij gaat komen draait de wind gewoon weer naar het Oosten en gaan we weer volop de kou in!
Als het dauwpunt en de temp op 1,5k hoogte maar O.K is. Ik denk dat GFS overigens geen rekening houdt met de lagere temp tijdens buien Weet iemand of dat zo is?
Denk niet dat de temperaturen zo hard gaan oplopen, vorst zit dan wel in de grond. Ed Aldus zei het ook op Rijnmond TV.
Ben ook maar een leek, maar vond dit opmerkelijk
TEMPERATUUR:
De komende 24 uur wordt er geleidelijk nog wat koudere lucht aangevoerd. Hirlam ziet er bruikbaar uit. Vanwege de doorstaande wind zal de temperatuurdaling zeer geleidelijk gaan. Tn morgenochtend vroeg van -6 graden op de waddeneilanden tot plaatselijk -11 in het zuidoosten van het land waar er een sneeuwdek ligt. De gevoelstemperatuur ligt komende nacht en morgenochtend op veel plaatsen < -15 graden. De temperaturen liggen morgenmiddag over het algemeen 1 a 2 graden lager dan vandaag, Tx van -2 graden op de waddeneilanden tot -6 in het zuidoosten.
Omdat de dooi voor vrijdag pas in deze run te zien is. En een paar geleden ook al een enkele keer. Zeker is het echter niet. Kan best dat GFS de temps te hoog berekend en geen rekening houdt met de lagere temps tijdens buien
Een dag is een ijsdag als (voor NL) het in De Bilt de gehele dag vriest! dan kan het aan de kust wel 2 graden boven 0 om zijn
Site KMI geeft voor België -10 aan tijdens de dag (vind ik niet echt geloofwaardig) in het weerbericht gaven ze -4 aan als max.
Ik lees dit:
KMI: 'Vooruitzichten voor vrijdag
Vrijdag wordt het eerst meestal zonnig. Later neemt vanuit het noorden de bewolking toe en stilaan kan er wat sneeuw vallen aan zee en in het noorden. Elders zou het droog blijven. De nog steeds lage maxima schommelen tussen -1 en -7 graden. De oostnoordoostenwind is matig.'