Vreemd eigenlijk, als er een run is met warm weer na zeg maar volgedne week woensdag, dat is het een foute run, dan issie onzeker want te LT of nog erger, dooi op LT-kaarten is gegarandeerd strenge vorst (althans zo lijkt het er dan op in reacties). Nu er op LT wat vorst op staat hoor ik weinig geluiden dat LT niet te vertrouwen is....
Vind je dat echt vreemd? 99% van het forum is winterliefhebber en wordt helemaal 'warm' van zo'n run. Gelukkig hebben we ook nog realistische mensen hier die het enthousiasme iets kunnen temperen om teleurstelligen te voorkomen, maar vreemd is het niet!
Ik ga straks de Hel van 63 maar eens bekijken (21-30 ned1) om nog meer in de stemming te komen
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Vreemd eigenlijk, als er een run is met warm weer na zeg maar volgedne week woensdag, dat is het een foute run, dan issie onzeker want te LT of nog erger, dooi op LT-kaarten is gegarandeerd strenge vorst (althans zo lijkt het er dan op in reacties). Nu er op LT wat vorst op staat hoor ik weinig geluiden dat LT niet te vertrouwen is....
ja hallo,we hebben hier met winterliefhebbers te maken die hoop en vertrouwen hebben in een langere voortzetting van de winter!
en deze goeie run geeft alleeen maar MEER kans op goede vervolgrunnen!
er is niks verloren dus!het kan alle kanten op,NATUURLIJK.
vandaag op ijs gestaan brede sloot van 10 meter en jahoor dik genoeg om teschaatsen
morgen op franekervaart achter de kinderboerderij kijken als dat houd ligt ok al 2 dagen dicht gevroren
dan lekker schaatsen
Vraag me toch af wat hier dan zo bijzonder aan is ??
Ik heb liever een dik pak sneeuw .. zeker omdat ik dan mijn honden er doorheen zie springen als gekken ..
Zal voor iedereen anders zijn haha ..
Hoop dat beide een mogelijkheid is .. en dat we ieder wat wils krijgt
Heerlijk die kou buiten trouwens, gelukkig zet het nog even door
Verlaar je nader, hoop natuurlijk dat je gelijk hebt.
Wat me overigens opvalt is dat de parallel altijd kouder is dan de operationele.
Ik heb liever een dik pak sneeuw .. zeker omdat ik dan mijn honden er doorheen zie springen als gekken ..
Laatste 11-stedentocht werd door 11 miljoen mensen gevolgd! dat zegt denk ik genoeg.
De verhalen eromheen en erna van rijders, de sfeer op het ijs met andere supporters/aanmoedigers. 10'duizenden mensen op de been, dat is nogal wat, als het er al niet meer zijn.
Maar je zegt het zelf al goed, het voor iedereen anders. De rijdt het liefst de "route 66" op zijn Harley, een andere wordt weer gek van de huishoudbeurs en jij ziet het liefst je honden in de sneeuw(wat ook zeer vermakelijk is met honden).
Helaas is de combi zo moeilijk;).
Citaat van Roxiejh, woensdag 1 februari 2012, 20:43 uur Ik heb nog nooit een elf stedentocht mogen mee maken..
Dat je er nog nooit een mee gemaakt hebt zegt al genoeg. Het komt maar zelden voor dat de elfstedentocht gereden kan worden. De laatste was volgens mij in 1997? verbeter me als ik het verkerd heb. Met de spruitenboer Angenent volgens mij als winnaar.. Ach het is gewoon de hele toestand erom heen. De spanning het bare weer dat de mannen met ijspegels in de baard en de ogen bijna dicht gevroren over de streep komen. Als het zinnetje it giet oan komt dan is dat gewoon hartstike leuk, ook als niet Fries. Ps kijk vanavaon de hel van 63 op Ned 1 dan weet je wat de 11 stedentocht is
en zo hoort het, zonder het gedoe van oranje mutsen en alles wat er nog meer bij komt zoals heel Nederland op zijn kop.
Maar dat zal wel niet gebeuren. Zou wel leuk zijn als die tijdens carnaval verreden werd, hebben wij feestvierders lekker de steden en de dorpen voor onszelf zonder toeristische pottekijkers
Nieuwe EC ziet er super uit! Hoewel we realistisch moeten blijven maar deze avond zijn er wel een hele hoop koude oppers! GFS pluim is misschien heel slecht maar ik volg ze nu al enkele dagen allemaal en deze heeft toch weer meer winterpotentieel. Nieuwe EC pluim zal dus ook wel kouder zijn zeker?! SPANNEND