Andere Friese leden zelfde patroon?
In het noorden zal het ook minder koud worden. Hier in het zuid-oosten wordt het juist kouder.
Als ik de UKMO zo zie dan kon er wel eens sneeuw van betekenis gaan vallen op het laagje as. vrijdag ! (Dan blijft het niet bij 3 a 5 cm)
Ciao Johann
Zuiden blijft buiten schot volgens deze kaart. Bij ons in het midden-oosten slechts een gebroken dek. Ik hoop voor mijn zoontje dat de verwachte neerslagzone nog iets intensiever wordt tot in Duitsland en Belgie zodat er iedereen wat aan heeft.
In de neerslagfilm op Noodweercentrale zie je ook het front overtrekken. Dit lijkt me niet volgens UKMO berekent, maar klopt vaak aardig.
....en regen -ijzel
Sluit voor vrijdagmiddag in het westen ijzel niet uit !
Enkel de lage Theta's (8-10°C) spreken dat tegen. Toch iets om in het achterhoofd te houden !
Ciao Johann
De luchtvochtigheid is ook een stuk hoger dan vanmiddag.
Nu 73% vanmiddag rond 40%.
Ander actueel weer geeft voor Leeuwarden -3.0 aan. Ik vraag me af of er toch iets is met het meetstation
Enkel de lage Theta's (8-10°C) spreken dat tegen. Toch iets om in het achterhoofd te houden !
Ciao Johann
IJzel ja, maar sluit ijsregen ook niet geheel uit. Zou ook niet bevorderlijk zijn voor het ijs. Allemaal hobbeltjes erop dan
Ciao Johann
Maar de temps op 850 , dauwpunt, Theta's, en 2m temps zijn goed voor sneeuw, ook nu in de 12 uur run van EC. zie jij iets dat ik niet zie? | Gewijzigd: 1 februari 2012, 19:22 uur, door pressna
Die op de KNMI kaarten staat, staat volgens mij op de vliegbasis.
Die van WSL (die bedoel je denk ik) is ergens in de stad.
In de stad is de temp altijd iets anders dan buiten uit.
Zie nu dat de Temp in LWD aan het stijgen is
Viel mij ook al op. Misschien maar beter, dit beetje sneeuw levert alleen maar ijsbanen op.
Ja inderdaad.
Daarnaast geeft een temperatuur meter in de tuin de temperaturen vaak wat extremer aan, tenzij je hem op een kleine afstand van je huis/schuur hebt staan.