In koude winters winnen zachte oplossingen bij weermodelen altijd. We praten nu ook nog eens over +5 dagen. 3 dagen geleden was maandag over en uit. Nu al weer woensdag. Laat je niet al te gek maken, de kans acht ik nog steeds 60% winters kou!
Gr.
Maarten
We leven vandaag,gisteren is geweest en morgen komt vanzelf dus lekker naar buiten en geniet van het weer,daar kan geen grafiekje tegenop!!!
Euuuu, misschien omdat dit een winterdiscussie topic is? Maar ik ga zeker naar buiten. Veel te mooi om binnen te zitten.
Leg de focus eens niet op dagen na zondag. Totaal nutteloos. Zoals @Jan al zegt veranderd het keer op keer. Bespaar je de frustratie en moeite. Zo hou je het forum ook schoon. Ik heb het idee dat men post om het posten. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 13:25 uur, door Debbieke
Grote kans (85%) op een overgang naar een minder koud weertype met toenemende neerslagkansen. Kleine kans (15%) op aanhouden van het koude en (vrij) droge weertype.
@KNMI
die is gebasseerd op de huidige run geloof ik, die niet zo goed was.
don't worry! | Gewijzigd: 1 februari 2012, 12:55 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
En ook bij jou as. vrijdag als het aan het Gfs 06z ligt
als ik me niet vergis is * sneeeuw maar wat zijn dan in gods naam die O die er staan?
en wat zij n presies de tijden van die kaarten dat zie ik niet staan
don't worry!
Nee, die is zelfs gebaseerd op de run van de voorafgaande dag 12u en niet die van de dag zelf 0u. Van KNMI vernomen.
Langer dan 7 dagen?? Is LT in dit geval.
meer op: http://alpenweer.blogspot.com/ (Johann's site)
Spannende tijden, wie gaat er winnen? WC vs Beer... De eerste ronde wordt komend weekend uitgevochten, dan weten we meer... Ik denk zelf dat de Beer het nog wel even vol gaat houden en ben het niet helemaal met Johann eens. De trent in de pluimen is dat de LT afwijkend is en steeds meer neigt naar de maandgemiddelde. We zagen dit in december al gebeuren toen de LT iedere keer de koude kant op ging. Dit werd steeds vooruit geschoven. Nu zie je dat de LT juist warmer is en ook deze verwachting schuift per dag door. Komt er gewoon op neer dat de verwachting voor meer dan 10 dagen vooruit nog zeer onzeker is. Voor het zelfde geld is de pluim over 10 dagen nog steenkoud met op de LT dooi
AO index forecast geeft nog gewoon een oostelijke aanvoer aan de komende tijd | Gewijzigd: 1 februari 2012, 13:20 uur, door Reutel
Da's een kwestie van afspraken maken. Als je de 15 daagse op deelt in drie gelijke stukken van 5 dagen, kan je spreken van Korte termijn (KT) voor eerste 5 dagen, Midden Termijn (MT) voor de 2e 5 dagen en Lange Termijn (LT) voor de laatste 5 dagen. Zo doe ik het tenminste met de pluimen die ik elke ochtend plaats van eergisteren, gisteren en vandaag. Is geen wet hoor!