Nee... geen koorts krijgen dan, want dan kan je nog niet mee doen.
KNMI:Guidance modelbeoordeling (Uitgifte: 01/02/2012 11.14 uur)
NEERSLAG:
Ook deze run zien we een zwak signaal van sneeuwbuitjes die, ontstaan boven de Oostzee, de Duits Bocht in trekken en de Waddeneilanden en het uiterste noorden aandoen. Lijkt allemaal nog niet veel voor te stellen. Hirlam geeft een zwak signaal.
Later donderdag avond wordt er voor het noorden van het land een wat sterker signaal berekend met dezelfde oorsprong. 0-3 cm sneeuw mogelijk.
Kijk als je aan de route woont zal het wel los lopen maar half Friesland schijnt steeds te vergeten dat de tocht eigenlijk tussen Leeuwarden en de Friese Kust wordt gereden (zie kaartje) en dat is, zeker de komende dagen, op zo'n beetje alle kaarten die ik zie een van de warmere stukken van Nederland. Maar ik heb "inside information", in de huiskamers, aan de keukentafel en de kroegen waar niet of nauwelijks "Hollanders" komen is de tocht wel het gesprek van de dag, in de populaire uitgaansgelegenheden waar wel Hollanders komen is het "de tocht? nee hoor, zijn we nog helemaal niet mee bezig".
Berichtgeving over de winter 2011-2012 | Gewijzigd: 1 februari 2012, 12:27 uur, door Bart Standaert
Haha, ja stiekem hebben ze het er toch wel over ja. Bij mijn man op zijn werk zitten een paar ijsmeesters van de Elfstedentocht. Ze zijn nuchter, maar hoop is er altijd
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
Misschien ook nog schneeuw... | Gewijzigd: 1 februari 2012, 12:27 uur, door Luuk123
op de vijfer van me pa ligt al een laagje ijs, maaar kan nog niet dicht vriezen omdat de waterval nog door blijft lopen.
nog wel
weet er iemand eigenlijk nog wat over die sneeuw die we vrijdag zouden krijgen?
Het is hier ook gesprek van de dag aan de keukentafel hoor! Maar dat gaat er meer over dat 'ze' gek geworden zijn... Voordat er ijs ligt zitten er al 2 schaatscracks aan de tafek bij DWDD.... Sorry, maar daar kan ik wel 3 uren over praten aan de keukentafel...
met zo'n organisatie in het vooruitzicht (als het door gaat) zou ik de Beerenburg, de Jonge (of oude) Jenever of de Schrobbeler maar laten staan tot alles voorbij is als je mee moet organiseren....
In "de rest van Friesland" zijn ze net zo gek als in "Holland". Bron: familie in "de rest van Friesland" (omgeving Drachten en Jubbega).
Dat gesprek, dat was voor mij de eerste indicatie dat het zeker NIET gaat gebeuren. Maar ik was het , nu we het toch over DWDD hebben, wel helemaal met Jort K. eens, die oranjemutsenterreur moet maar eens een halt toegeroepen worden. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 12:38 uur, door jcroon
Maar alsjeblieft, er komt toch geen omslag hè na de 9e?
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
De tijd zal het wel leren wat het wordt.
KT is in mijn ogen veel interessanter. Niet alleen dat maar ook "veel" betrouwbaarder. Focus daarom niet op LT wat werkelijk waar zinloos is. De stemmingswisselingen zijn hier werkelijkwaar zo groot als de waarde van de euro op de beurs.
Dat het vriest is heel mooi. Dat ook bij jullie in de tuin het wijzertje onder de nul staat is mooi en daar twijfelt niemand meer aan. Totaal niet interessant.
Ik zie data voorbij komen van ver voorbij de 10e. We hebben al moeite om neerslag te voorspellen laat staat 2 weken aan weer data in te vullen.
Morgen | vrijdag lijkt en max zondag lijken (misschien) sneeuw dagen te worden. Misschien is het handig om daar wat meer focus op te leggen? Er is genoeg over te vertellen. Misschien wordt het niks, misschien wel. Maar dat is veel interessanter en meer forum discussie waardig dan een onbetrouwbare LT.
Groetjesssss | Gewijzigd: 1 februari 2012, 12:42 uur, door Wolties
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachti...incie.php?pr=NH
dat denk ik ook ja.
zoals iemand anders al zei: de beer verliest niet zomaar van de WC
ik denk zelfs dat deze periode wel eens lang kan gaan duren.
weather without storms is no weather at all.