Maar voor die 'tocht der tochter' hebben we toch echt een paar nachten strenge vorst met dubbele cijfers nodig. Vanochtend 'maar' -7. Dat kan kouder!
kortom zolang we nog 1 week gemiddeld onder de 0 blijven maak ik me echt geen zorgen. pas als dat binnen een termijn van 1 week komt dan wordt ik een beetje nerveus
Winter houdt nog wel even stand!
Zolang GFS niet om gaat, ben ik niet zeker of we verder in de winter blijven. En wat GFS geeft is geen LT meer, dat is over 5 dagen. Het lijkt weer zo'n situatie als 2 weken geleden, toen GFS het ook alleen zag en alle andere modellen pas laat mee volgden. Laten we hopen dat GFS het nu eens fout heeft | Gewijzigd: 1 februari 2012, 10:35 uur, door WimBaens
Ik werd vanochtend diep getreurd door de gegevens die weer online afgaven op teletekst. Hun beweren
in een keer dat het volgende week weer een max temperatuur van 4 graden Celsius krijgen !!. Dit spreekt natuurlijk
elke weerkaart tegen die ik tot nu toe heb gezien. En als we eerlijk moeten wezen zitten ze er toch altijd al naast !!
Citaat van Serge, woensdag 1 februari 2012, 7:46 uur Hier hecht ik niet zo veel waarde aan, deze verwachting heb ik vorige week zo vaak gezien maar dan andersom, dat het 90% kans op aanhoudend wisselvallig zou blijven,.. en kijk is waar we nu zijn Deze verwachting word naar mijn mening enkel en alleen gebasseerd op de pluim, en de pluim is na 7 dagen (LT) gewoon onzeker,.. Dus kortom ik maak me geen zorgen
Deze meerdaagse verwacjting kan inderdaad per dag rap veranderen, komt ook omdat het over de LT gaat en het einde, daar wapperren de oplossingen vaak behoorlijk heen en weer. De meerdaagse verwachting is trouwens gebaseerd op het ECMWF, op de 12 UTC run van de voorgaande dag.
EC wordt in ieder geval wel ondersteund door CMC/GEM, voorlopig ga ik er van uit dat deze twee het meest betrouwbaar zijn.
Weerplaza doet het niet.
janvissersweer doet het niet.
E.c zag de kou veel eerder dan gfs Die hobbelde pas op het laatste moment achter ec aan.
Weerplaza doet het niet.
janvissersweer doet het niet.
Ja, het gaat allemaal wat traag. Denk niet dat het door de 'aankomende' dooi komt, maar denk dat het één en ander is bevroren.
En EC en andere modellen zagen 2 weken geleden de warmte veel later, toen hobbelden ze achter GFS aan.
Maar ik hoop dat je gelijk krijgt, dat GFS de komende runs begint bij te draaien. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 10:54 uur, door WimBaens
Volgens mij kwam GSF wel degelijk als eerste (rond de 15e januari zoiets?) met deze periode aanzetten hoor. Daarna volgde EC maar bleek wel consistenter terwijl GSF nog wel eens op haar schreden terugkeerde.
lokale tochtjes kunnen begin volgende week vast wel maar de Tocht komt er komende 2 weken zeker niet!
Ik denk wel dat je begrijpt dat het over de Elfstedentocht gaat. Ik begrijp dat het dus nog even kan duren en dat de kans klein is, maar begrijp jij dan ook het enthousiasme van sommigen als het hard gaat vriezen voor wat langere tijd? Gewoon gezellig een beetje verheugen op iets, net zoals we ons verheugen op dikke pakken sneeuw. Hoort er een beetje bij toch.
cker wel, maar is zo weinig, dat ik het niet noemenswaardit vind.
@ Twister, bedankt voor je reply, weer waqt geleerd over de LT!!!!
Inderdaad, zodra er kans is dat het langer achter elkaar gaat vriezen schiet het woord "11-stedentocht" (hij-die-niet-genoemd-mag-worden ) gelijk door m'n hoofd... | Gewijzigd: 1 februari 2012, 11:15 uur, door Marlies
In een eerder bericht vertelde ik reeds dat een van de twee kanalen langs ons huis reeds dicht lag met ijs,de foto's hierboven zijn van het andere kanaal.
De AVEBE loost hierop zijn proceswater van het aardappeltjes koken.
Bovendien staat er zoals je kan zien een beste stroming in dat kanaal ook.
Als er weinig wind staat bevriest die sloot zelfs bij min twintig nog niet.
Komt goed, die russische beer laat zich niet zomaar aan de kant zetten door een 970 mb despressietje