Alle positieve reacties omtrent dit weer heeft het ook nadelen met name de wind die de gevoelstemperatuur bepaald, ik ben voor mijn werk dag in dag uit buiten, inmiddels zo dik in de kleren dat het minimaal 5 minuten aan aankleed tijd kost om mij tegen de lage temperatuur te wapenen.
Ben een natuurliefhebber en doordat ik altijd buiten ben kan ik daar met volle teugen van genieten.
Uiteraard hoop ik op een Elfstedentocht maar dan moeten er meer vorst in onze provincie komen en de wind gaan liggen.
Volgens de EC run vanaf 10 feb pas weer plus temps. Wie zal er gelijk krijgen? Straks de pluim maar eens ff zien voor het totaalbeeld.
Hier een overzicht van de noren Ik heb sterk de indruk dat de cijfers gelijk lopen met de EC run aldaar. Misschien heeft Jan een idee of ze daar alleen van de laatste EC-run uitgaan of meerdere modellen gebruiken? Ze passen wel meerdere keren per dag aan. Zou je daar dus in 1 oogopslag ook de laatste EC runkunnen bekijken?
Van uitstel komt afstel... Benieuwd of EC het morgen of vanavond weer een dag uitsteld
De tocht moet gewoon komen.... Dat zou toch een bak zijn. 2 maanden van de winter uberzacht met storm en veel regen.... En dan in Feb. Ineens een Elfstedentocht
Hoorde dat er nu al hotels volgeboekt waren in Sneek lol.
Heb er even wat foto's van gemaakt en in het daarvoor bestemde topic geplaatst.
Kan ik met regelmaat even doen, aangezien ik er toch 5 dagen in de week langs kom.
Het is wel LT, maar toch...
Op basis van de GFS 08:00?
Laat een ander beeld zien dan het Europese model van gisteravond, maak me er niet druk om - even nog een paar pluimen afwachten
Ach ja buienradar he, klik hier maar eens, ook een dweil maar wel een leuke dweil van onze Noorse vrienden http://www.yr.no/sted/Nederland/Gelderland...tidsvarsel.html
YR ziet het ook pas op 10 februari dooien | Gewijzigd: 1 februari 2012, 09:14 uur, door de MUG
Meeste leden geven tot rondt 9 feb koud aan!, erna is alles mogelijk.
Weeronline gaf voor dat deze koudegolf begon ook paar x flinke plus temperaturen.
Laat je door deze tabel niet gek maken;)
YR ziet het ook pas op 10 februari dooien
Daar word ik dan weer wel vrolijk van...
Deze gaan wel gewoon weer naar koud weer
Dat bedoel ik dus met mijn post. De één hanteert EC en de ander GSF. Ze pakken gewoon een model en pleuren de cijfers in hun vooruitzicht. Je krijgt geen goed totaalbeeld van dit soort vooruitzichten. Dan bekijk ik liever de totaalpluim.
Daarbij is het dus niet wat de sites denken/zeggen, maar de modellen. | Gewijzigd: 1 februari 2012, 09:20 uur, door zwoof
Daarbij is het dus niet wat de sites denken/zeggen, maar de modellen.
Pluimen en kaarten
Komende nachten zal er om hangen, een paar dagen terug stonden er nog wel forse dubbele cijfers op de kaart, nu minder geloof ik.