Sinds eind november heb ik het weerstation dat de naam '(RF) WS90' draagt van het merk BalanceWeather (foto 1)
Het lijkt dezelfde als de (RF) WS580 die door een ander merk is uitgegeven maar hij lijkt exact t zelfde (qua techniek en software dan) foto 2.
Het is een weerstation dat deels via internet loopt (daar haalt het de 5daagse verwachting en windinformatie vandaan). Er zit dus een soort kleinreceiver kastje in de router, die zend informatie naar het station die die verkregen heeft via de op de pc geinstalleerde software.
Nu het merkwaardige probleem.. zoals je ziet heeft ie een 5 daagse voorspelling, vandaag en dan elk vakje is de dag erna met weersymbool en temp. Vorige week begon het.. de laatste dag vertoonde opeens steepjes (dag 5 dus). Ik dacht, dat gaat wel weer over. De volgende dag vertoonde dag 4 EN 5 streepjes. De dag erna kwam er weer een bij. Tot gister ging dat zo door en nu zie ik alleen maar streepjes, ook bij de windmeting. Alleen de buitentemp doet t nog en de tijd etc (maar buitentemp gaat via sensor). Ik vind t een beetje een raar iets dat er per dag eentje afging. Heb de software geupdate, het station zelf gereset, opnieuw geinstalleerd, receiver die in router zat gereset.. het op een andere pc geprobeerd.. receiver op andere router geprobeerd.. maar het probleem bleef. Ook heb ik firewalls gecontroleerd stond allemaal goed.. Rare is wel toen ik nog 'twee dagen over had' op mijn schermpje en ik handmatig de voorspelling ging updaten dat die twee dagen wel geupdate werden. Dus de info kwam wel aan, maar de rest bleef streepjes.
Nu komt t vage.. ik kan nergens echt een contact iets vinden met de uitgever of wat dan ook van BalanceWeather.. En t toeval komt ook nog s dat de internetshop waar ik m had gekocht niet meer bestaat.. typisch :')
Zo begon het dus ong 6 dagen geleden:
Het huidige trieste aanbeeld van het station..
Misschien kan hier iemand me helpen, ookal is t een heel raar probleem.. | Gewijzigd: 7 februari 2017, 13:50 uur, door Joyce.s
Het lijkt me dat de weerinformatie niet goed (meer) wordt opgehaald.
Misschien is de internet service niet meer bereikbaar of zijn ze er zelfs mee gestopt.In dat geval valt er iedere dag een dag af totdat je geen input meer overhoudt.
In iedergeval zo ik proberen te achterhalen of het data bestand wel goed kan worden opgehaald en ook inhoud bevat.
Wat je ook kan proberen: neem eens contact op met http://www.erconline.nl/huis-tuin-outdoor-...s-c-78_113.html
Zij verkopen heel veel balance weather stations. Wellicht kunnen zij je helpen. (of je garantie afhandelen als ze echt aardig zijn en hij stuk blijkt te zijn).
Groet, Niels
Het lijkt me dat de weerinformatie niet goed (meer) wordt opgehaald.
Misschien is de internet service niet meer bereikbaar of zijn ze er zelfs mee gestopt.In dat geval valt er iedere dag een dag af totdat je geen input meer overhoudt.
In iedergeval zo ik proberen te achterhalen of het data bestand wel goed kan worden opgehaald en ook inhoud bevat.
Wat je ook kan proberen: neem eens contact op met http://www.erconline.nl/huis-tuin-outdoor-...s-c-78_113.html
Zij verkopen heel veel balance weather stations. Wellicht kunnen zij je helpen. (of je garantie afhandelen als ze echt aardig zijn en hij stuk blijkt te zijn).
Groet, Niels
Bedankt voor je reactie!
Het loopt via een softwareprogramma, die wordt op de pc zelf nog wel opgehaald.. dus met de software op de PC lijkt niks mis te zijn.. althans.. het ophalen van info op dat programma zelf. Vond het wel raar dat toen ik nog 2 dagen over had en ik hem bijvoorbeeld van woonplaats veranderde (op de PC software) dat ie dat nog wel kon updaten.. maar wel alleen die 2 dagen.. Dus hij kon t ding zelf wel bereiken..
Beste Elize,
Kan je zien waar de applicatie zijn data ophaalt ? Een url of ipadres ?
Het is inderdaad een redelijk schimmig apparaat. Er valt nergens een website van een leverancier te ontdekken of een manual te downloaden.
Ik ben heel benieuwd wat de bron is van de weerinformatie, wellicht is het een publieke dienst die iets aan zijn configuratie veranderd heeft waardoor de applicatie het niet meer begrijpt (ander datamodel, ander adres).
Groet, Niels
Citaat van Elize, zondag 29 januari 2012, 15:20 uur Bedankt voor je reactie!
Het loopt via een softwareprogramma, die wordt op de pc zelf nog wel opgehaald.. dus met de software op de PC lijkt niks mis te zijn.. althans.. het ophalen van info op dat programma zelf. Vond het wel raar dat toen ik nog 2 dagen over had en ik hem bijvoorbeeld van woonplaats veranderde (op de PC software) dat ie dat nog wel kon updaten.. maar wel alleen die 2 dagen.. Dus hij kon t ding zelf wel bereiken..
Het ziet er zo uit:
Zoals je ziet update ie m daar wel..
Over dat van IP's etc heb ik geen idee, kan je dat ergens controleren? | Gewijzigd: 7 februari 2017, 13:50 uur, door Joyce.s
Ik kan je melden dat wij ditzelfde probleem sinds ca. 1,5 week ook hebben.
Ook ben ik er nog niet uit hoe het opgelost kan worden.
Wat ik wel weet is dat het programma van onlywell technology limited is, maar ook daar kom ik nog niet verder mee.
Wellicht dat jullie of iemand anders iets weet of hier verder mee kan komen.
Mvg
Ik kan je melden dat wij ditzelfde probleem sinds ca. 1,5 week ook hebben.
Ook ben ik er nog niet uit hoe het opgelost kan worden.
Wat ik wel weet is dat het programma van onlywell technology limited is, maar ook daar kom ik nog niet verder mee.
Wellicht dat jullie of iemand anders iets weet of hier verder mee kan komen.
Mvg
Ben dus niet de enige, graag hou ik contact en kan t snel opgelost worden!
Ik heb een mail naar een importeur van balance weerstations gestuurd en hoop dat ze er reageren. Zodra ik wat weet geef ik het door. Als jij dat ook wil doen van easyorder.
Prima, wie is de importeur eigenlijk?
Voor de koudegolf en sinds die over is werkt alles weer perfect ik heb er geen verklaring voor! | Gewijzigd: 17 februari 2012, 15:02 uur, door jones
Ik vermoed toch dat het station o.i.d. wat het de verwachtingen moest doorsturen niet goed heeft gewerkt en n.a.v. meerdere klachten het heeft aangepast.
Laten we hopen dat dit niet nog een keer voorkomt.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen