En houd dat stomme kreng van Azorenhoog een beetje in de gaten, die kan samen met het laag uit het noorden zorgen voor een sterke westelijke stroming, zoals dat kreng de hele tijd al voor gezorgt heeft deze winter. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 20:59 uur, door Romigo
beetje meer respect voor het weer he..
het zal allemaal wel kantje boord worden maar vollopig nog ff de beer op ons landje
het zal allemaal wel kantje boord worden maar vollopig nog ff de beer op ons landje
Als het zomer was, dan maakte het mij niet zoveel uit, want dat zou zomersweer op kunnen leveren, maar nu dobbert dit Hoog al maanden rond. Van mij mag het in z'n geheel opgaan in het Russische Hoog. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:01 uur, door Romigo
Idd we zullen eerst regen krijgen, maar het ziet er naar uit, dat als dit uit komt, het laag verder zuidelijk zal trekken en kijk ook eens naar nieuwe hogedrukuitlopers naar scandi vanuit rusland op +240
Waar heb jij het nou over? Koude bovenlucht? LOL, kijk eens naar de kaarten met bovenluchttemps. Die geven duidelijk temperaturen rond de -5 aan, wat kantje boord is voor sneeuw. Met een dikke aanlandige wind kun je het dan dus wel vergeten. En speculeren over wat er eventueel na de termijn van een model zou kunnen komen is zo mogelijk nog zinlozer dan waarde hechten aan kaarten voor +240.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Oper nieuwe pluim | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:06 uur, door Reutel
En de oostelijke stroming lijkt al vrij snel te wijken voor een westelijke storing, zie ik dat goed?
Of moet ik hier geen waarde aan hechten?
Heb je de spreiding gezien? 70% om 30% voor WC | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:04 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
maar op de slootjes hier in de buurt ligt sinds gistermiddag ijs en ik kan er op staan en kreeg het ijs niet stuk gemaakt met mijn voeten alleen wat scheuren , dus als er eenmaal ijs op de bonkevaart ligt en de temperatuur blijft zoals nu de aankomende 1.5 week zie ik het positief in;)
maar op de slootjes hier in de buurt ligt sinds gistermiddag ijs en ik kan er op staan en kreeg het ijs niet stuk gemaakt met mijn voeten alleen wat scheuren , dus als er eenmaal ijs op de bonkevaart ligt en de temperatuur blijft zoals nu de aankomende 1.5 week zie ik het positief in;)
Ik zag de vaart hier vanmiddag dicht ' groeien'. Ging echt heel rap, ondanks de wind.
Komt helemaal goed met die bonkebonkebonkefaert. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:11 uur, door MamaAsz
Idd, we hebben een week kou in het vooruitzicht, die we sinds jaren niet meer hebben gezien. Qua temperatuur althans. Niet qua sneeuw!
IJsterrorist, ze zullen blij zijn met je in Friesland Nee maar even zonder dollen, lijk erg mooi de oper in de pluim, maar dadelijk even het gemiddelde kijken
December 09/januari 10/December 10. Zo dramatisch was het ook weer niet. Dat waren de beste winters die ik heb mogen ervaren. Dit jaar was dramatisch, en nu begint het langzaam wat minder erg te worden. Helaas ligt die spelbreker alweer op de loer, maar we gaan er deze keer eens vanuit dat de kou de grote winnaar is. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:17 uur, door Ricootje
Ik heb er ook een goed gevoel bij,zoals ik eerder vanavond al kon melden,zelfs het kanaal hier waar nog volop water doorheen stroomt heeft een laagje ijs.
Daar is echt noemenswaardige vorst voor nodig.
Als het kanaal aan de andere kant van onze oud-brugwachterswoning ook dichtvriest zal ik foto's maken en hier posten wegens uitzonderlijk harde vorst.
Beide kanalen worden door de AVEBE namelijk gebruikt om hun proceswater op te lozen,en dat proces bestaat voornamelijk uit aardappels koken op industriële schaal.
Edit:
Ik denk dat bij voortzetting van de harde wind vannacht er boven de gebieden in ons land waar sneeuw ligt geen lagere temperaturen gemeten gaan worden dan in de hoek waar de transportkoude vandaan komt.
Effecten als stralingsvorst en sublimatie koeling krijgen met deze wind gewoon geen kans over onze afstanden. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 21:23 uur, door Picobyte