Opvallend dat (volgens de verwachting dan) het bijna in heel Europa tot sneeuwval zal komen/sneeuw zal liggen.
Van het noorden van Portugal tot West-Engeland, en van Sicilië tot Zuid-Turkije!
En ook tot in het zuiden van Italië, Griekenland en Spanje 'gewoon' sneeuw!
klopt, om verwarring te komen dat er gisteren is gezegd met wind komt er sneller ijs:
Het ijs moet er wel eerst liggen.
In 1997 waaide het ook stevig (vrijwel even hard volgens mij) en was er dacht ik ongeveer 15 dagen nodig om een elfstedentocht te krijgen. Mocht er een dooiaanval komen slaat koning winter weer genadig terug daarna. Voorlopig blijft het tot halverwege volgende week onder 0.
Klopt, windvrij is meer ijs, misschien dat het helpt met de rest
-2.2 en voelt aan als 5
Btw pluim is toch niet zo slecht van GFS
Enkel wel vanaf volgende week woensdag een opgaande trend denkik
Toch warme uitbijter, nog genoeg leden gaan voor kou.
http://ijsdikte.priapisten.com/
Ik weet, het is veel en veel te vroeg om te juichen, maar het is een beginnetje. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 18:50 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
http://ijsdikte.priapisten.com/
Ik weet, het is veel en veel te vroeg om te juichen, maar het is een beginnetje.
Mochten we dit jaar geen elfstedentocht krijgen dan was dit toch wel een memorabele periode waarin we ZEER dicht bij die tocht zouden zitten. Ik heb in een hele lange tijd niet zoveel vrieskou in de pluim vooral naar duur gezien.
Zondag inderdaad nog koud, vanaf maandag in ieder geval om 12 uur steeds de dooilijn boven ons land
Kan wat dat betreft net wel net niet vriezen (zoals de meeste pluimen ook suggereren) maar de extreme kou is al ene paar dagn niet meer echt gesignaleerd maar het zal niet meer zo belachelijk warm zijn als in december en januari.
Haha 12 februari als je een glazen bol hebt dan zou ik je misschien nog geloven
maar dat doe ik natuurlijk niet het is nog te ver weg.
De huidige run geeft ons een heleboel sneeuw en dan met name op zondag en maandag. Ook de wind speelt hierin een rol waarbij het niet uitgesloten is dat er in het noordwesten wat sneeuwduin-vorming kan gaan plaats vinden.
Het leuke is dat zo een scenario een week geleden ook al op de kaarten stond.( alleen dan voor de dinsdag)
Tja we moeten het afwachten maar er zou zomaar wel eens een heleboel sneeuw kunnen gaan vallen.. en dat is geen "bullshit" zoals een poster dit eerder deze week betitelde
Let wel.. de kaarten veranderen w.b.t de neerslag op dit moment ongelooflijk veel, zelfs op korte termijn. Dus bovenstaande is puur op basis van de HUIDIGE kaarten en niet die van de 18:00 run GFS .