zolang er nog zoveel leden zijn die boven 0 zwalken is dooi gewoon een mogelijkheid
jazeker, de kans bestaat namelijk dat het nog warmer wordt... | Gewijzigd: 31 januari 2012, 17:59 uur, door jcroon
Wel, gaan alle 20 GFS-kaarten voor zondag die kant op? Of alleen de oper/control?
Kan je na gaan,t was niet eens echt koud
Wow, zie IJsland met 2 meter en 24cm sneeuw
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Rond 10u deze ochtend motsneeuw gehad.. een half uurtje heel lichtjes motsneeuw
Ik vind de runs wel verslechterd..
Zijn ze ook maarja kon niet anders we kregen de mooiste kaarten ooit te zien
Inderdaad en wij maar blij zijn met 6cm
Dan heb jij een goede glazen bol! Hoop in ieder geval met je mee | Gewijzigd: 31 januari 2012, 18:29 uur, door Stefanv
Hoeft niet per se.. Ook de dauwpunten hebben hiermee te maken, alleen weet ik even niet wat GFS daarover zegt. Maar, de runs zullen nog wel tien keer veranderen. Het wordt de situatie op de vot volgen van het weekeinde. Nowcasten dus. Spannend is het wel.
De koude put in de hogere luchtlagen gaat boven de Noordzee en de Oostzee storingen veroorzaken. Alles is fhankelijk van wat er precies waar ontstaat en waar storingen die ontstaan preces heentrekken. Hierbij maakt een afwijking van honderd km al een erg groot verschil. Al die factoren zijn op dit ogenblik nog eg moelijk in te schatten. Meer zekerheid hebben we waarschijnlik pas de dag zelf. Weer een spannende situatie dus...
Helaas nog nergens op de elfstedenroute, maar het aantal meldingen stroomt langzaam binnen (zoom uit om meer plekken te bekijken)
http://ijsdikte.priapisten.com/ | Gewijzigd: 31 januari 2012, 18:31 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Tja, het is maar wat je verslechterd noemt. Een paar dagen geleden lied het ENS gemiddelde van ECMWF de dooi invallen op 7 februari. Nu zie je op de pluim als je naar het gemiddelde op +1 na geen dooi meer voor het midden van het land. Natuurlijk is dit LT en kan de het ENS zomaar de dooi in laten vallen volgende week ofzo, maar dat zie ik niet gebeuren. De dooi werd steeds uitgesteld en is nu nauwelijks meer te zien op het ENS van EC.
Ik had problemen met mijn fiets door het weer. Ik was net een kwartiertje buiten en het leek erop dat mijn vingers geamputeerd moest worden.