Nou inderdaad! En laat aub het 11.....woord niet meer het onderwerp bepalen!! Laten we dat doen als het echt aan de orde is! en dat is het nog lang niet! ligt nog geen 1 cm ijs, laten we gaan speculeren wanneer er 10 cm ligt! En dat is voorlopig dus niet aan de orde.
Zie uit naar het nieuwe topic!
waarom zo negatief? het gemiddelde van de pluim was ruim onder nul,dat de oper nou een warme uitbijter is samen met de control.
Trouwens gfs best mooi,zeker tot 9 februari vorst.
Standvastig dooi?, ik snap jou niet, drukverdeling is gewoon een bende bij GFS op LT, dit komt vaker voor... en kou kan van 't zuiden vandaan ( Ooststroming in frankrijk)
Ik zie de temperaturen oplopen en oplopen en in het tweede deel van volgende week de dooi intreden. Natuurlijk lange termijn, maar veel modellen ondersteunen een dergelijk scenario wel. Terwijl de pluimen heerlijk koud blijven, ook dan. Dat is wat ik niet snap. En mijn eerdere reactie over dooi op zondag was inderdaad fout, ik trok te snel conclusies.
T/m woensdag in ieder geval geen dooi! laten we genieten van deze week met (beetje) sneeuw op vrijdag en (veel) sneeuw op zondag/maandag (maar ook dit is nog ver).
Ik voorzie nog geen enkel probleem voor volgende week de run is in ieder geval kouder dan de 6 uur run.
Ik denk dat de dooi nog wel even op zich laat wachten.
hij zal weer beter worden,hij is weer "de oude"
hij zal dus goed zijn zeg ik!
en dus wat jij daarover zegt,zo denk ik er ook over;)
oh,wat hadden miscommunicatie ik dacht dat je de 0z bedoelde
maar wat apart is op de gfs kaarten dat er opgegeven moment de vorst hier blijft en de wegtrekt uit Scandinavië.
Dat wat je op de kaarten ziet zie de deels terug in de pluimen. daar gaan ook meerdere leden vor temps boven 0 ron woensdag de 8e
zondag 12 februari......
Zondag inderdaad nog koud, vanaf maandag in ieder geval om 12 uur steeds de dooilijn boven ons land
Kan wat dat betreft net wel net niet vriezen (zoals de meeste pluimen ook suggereren) maar de extreme kou is al ene paar dagn niet meer echt gesignaleerd maar het zal niet meer zo belachelijk warm zijn als in december en januari. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 17:56 uur, door jcroon
we zitten in de "flow" van de winter en dat gaat gewoon zo blijven dan voor een lange tijd ,dus laat je niks wijs maken als een run iets minder is.
kijk hoe lang die WC duurde bv. toen kregen we ook steeds koudere kaarten op LT,waar niks van terecht kwam!
en nu is het andersom!:) | Gewijzigd: 31 januari 2012, 17:57 uur, door showtime!