H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maar wel alles mooi wit en een prachtige zonsopgang
Mijn gevoel zegt ook dat de winter nog lang niet afgelopen is, het zou misschien best kunnen dat hij nog wel tot eind feb/begin maart kan duren met tussendoor wat dooiaanvallen die steeds worden afgeslagen. Maar we gaan het zien. | Gewijzigd: 31 januari 2012, 10:19 uur, door Marlies
Wordt er bij de ijsberekening ook rekening gehouden met de wind?
Jazeker >> Zie >> IJsgroeimodel
Ciao Johann
| Gewijzigd: 31 januari 2012, 10:19 uur, door Mauriceb
bij de toppen zit natuurlijk ook de neerslag.
Bij de laatste zelfs dauwpunt flink boven 0.
Dus dooiaanval(len)
Daarna daalt de control weer onder 0.
Ja,wat kan je hier uit opmaken?
Gewoon maar naar het gemiddelde kijken denk en de
oper en control maar als 1 van de (52) 50 members beschouwen denk.
Idd oper is een einzelgänger ( ook wat betreft de neerslag). Ik hoop niet dat ie trendsetter wordt. De rest van de leden voorziet vooralsnog temps beneden nul en weinig neerslag. Wie weet, rond 15 feb de tocht der tochten.
Gevoelstemp. was trouwens net gedaald tot -16 in Friesland en Grunn melde Helga van Leur op Twitter. Brrr.!
| Gewijzigd: 31 januari 2012, 10:22 uur, door zwoof
Liefst pluim voor oosten natuurlijk...
http://www.onweer-online.nl/radars/pluim-grafieken/
Ja die zijn ook handig. Maar het gaat me om de sneeuwkansen in procenten. Staat er bij meteociel zo mooi duidelijk bij onderaan de pluim...
Operationele run:
Parallelle run:
dat verklaard ook de droge lucht in huis.
met waterbakken aan de radiatoren,extra een natte handdoek op de radiator en een pannetje water kokende houden kom ik momenteel op een luchtvochtigheid van 39%.
deze droogte is echt niet fijn te noemen,maar tis niet anders
momenteel een buitentemperatuur van -5 grd en heerlijke blauwe lucht met een zonnetje erbij
gossie....
De Amerikaanse (links) en Europluim (rechts) met gelijke dagen recht onder elkaar voor het midden van het land.
Die van eergisterenochtend boven en die van vanmorgen onder.
altijd verhelderende vergelijkingen Ben... die oper en control vind ik maar raar bewegen. en ik niet alleen.
zeker op de lange termijn. meestal kijk ik naar gemiddelden en als het zo naast elkaar staat is denk ik het gemiddelde van de twee gemiddelden een mooi uitgangspunt.
Van de Poolse tuinman van de buren begrepen dat ze daar nu tegen heel erg koud aan hikken (-20, -30) maar volgende week warm weer verwachten, tussen de 0 en -5. Hij is blij dat ie nu hier zit.
Geen 1
Alles is onbetrouwbaar op termijn,zeker in de winter.
Goede morgen btw! -4 kraak helder.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Gevoel is een relatief en persoonlijk begrip, als ik nu in mijn t-shirt naar buiten loop voelt het kouder aan dan met een jas aan..... Komt een beetje over als stemmingmakerij!
Misschien vind ik het wel gewoon vervelend dat iemand anders mij verteld hoe en wat ik me moet voelen hoor! | Gewijzigd: 31 januari 2012, 10:41 uur, door Sven