Wow! Das nog niet zoveel als vorig jaar maar toch!. Aan de andere kant ben ik blij dat het hier kraakhelder is en lekker diep onder nul inmiddels(met sneeuw was het wel wat meer geweest, denk ik)
Ooh, als dit uit de mond van Jan komt, dan gaat die elfstedenkoorts omhoog naar 38.0 op dit moment. Dan is het toch al vrij serieus. Als ik nu tegelijkertijd naar de temperatuurverloop kijk op weer.nl, dan liegt het er eveneens niet om.
De vorstvooruitzichten zijn ter plekke ook weer verscherpt, en de maxima aan het einde van de 15-daagse weer een graad lager uitgevallen. De koorts stijgt, en eindelijk begint hier ook het ijs aan te groeien. Het proces van de afkoeling is voorbij, het kan beginnen
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Maar het 'daar denken we nog niet aan' is Fries voor, daar praten we nog niet over maar iedereen hoopt er op. XD | Gewijzigd: 31 januari 2012, 00:25 uur, door xzaz
idd in leeuwarden is het twee dagen onder nul, meeste grote wateren, kanalen liggen open door golfslag v/d wind alleen in een paar slootjes ligt wat ijs.
Met in het achterhoofd dat er volgens jou ook geen koude periode ging komen neem ik dit bericht dan ook maar weer met een korreltje "strooi" zout...
Ziet er toch niet heel dramatisch uit... | Gewijzigd: 31 januari 2012, 01:55 uur, door Micky
Citaat van Micky, zaterdag 28 januari 2012, 1:44 uur Mooie kaarten en pluimen! Heb er wel zin in en aan de hand van de huidige kaarten denk ik dat deze koude periode nog wel eens verrassend lang zou kunnen aanhouden. Hoop stiekum tussendoor (ca. 6/7/8 feb) op een dooiaanval met veel sneeuw (30/40cm) en dan tot begin maart weer keihard onderuit met de temp.
Sneeuwdump/dooiaanval lijkt iets eerder te komen maar ik blijf geloven in dat we daarna weer vol de vorst in gaan.
Tempratuur in heel Europa gaat de komende dagen zo hard onderuit en word gevoed door 2 koude bronnen.
Dit gaat veel langer duren dan een paar dagen.
hoezo denk je dan dat hij iets eerder lijkt te komen? Eerst was het toch juist dit weekend geplant? t schuift volgensmij
alleen maar op naar ''later''.
Ik hoop dat als die sneeuwdump komt, het ijs in friesland dik genoeg is om te vegen.
Zonder weergave pluim
''
dinsdag 07 februari tot en met dinsdag 14 februari Er is een 70% kans op een voortzetting van het koude en (meest) droge winterweer. Daarnaast is er een 30% kans op een overgang naar minder koud en wisselvalliger weer.''
Voor de goede orde is de kans op voortzetting van winterweer van 60% naar 70% gegaan.
Cheers
Thunder
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zonder weergave pluim
''
dinsdag 07 februari tot en met dinsdag 14 februari Er is een 70% kans op een voortzetting van het koude en (meest) droge winterweer. Daarnaast is er een 30% kans op een overgang naar minder koud en wisselvalliger weer.''
Voor de goede orde is de kans op voortzetting van winterweer van 60% naar 70% gegaan.
Cheers
Thunder
Eerder was de kans ook al 70%. Dan is die 60% kans tijdelijk geweest.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Het lijkt er dus op dat het sneeuwfront iets meer naar het binnenland trekt.
En voor de noorderlingen, het lijkt erop dat jullie gespaard blijven van sneeuw, wat weer goed is voor het ijs.
Zie ik dit verkeerd graag jullie reactie... | Gewijzigd: 31 januari 2012, 06:34 uur, door marcbb