idd eerst deze week maar een aantal nachten -10 en dan volgende week nog een paar.. miss dat de rayonhoofden dan vrijdag 10 feb iets gaan mompelen van it giet oan. dus eerst maar een aantal nachten -10 of meer..........
en idd ik ben ook een nuchtere fries
mocht het dan toch gaan gebeuren dan heb ik evt wel een paar slaapplaatsen over voor forumleden..
maar dat graag via PB
Of het ijs moet dik genoeg zijn om de sneeuw er af te vegen.
ik heb liever geen sneeuw hier ,voor deze ene keer mag de rest van het land het wel ik heb namelijk geen zin om weer in mijn eentje de bonkevaart schoon proberen te vegen
en idd ik ben ook een nuchtere fries
mocht het dan toch gaan gebeuren dan heb ik evt wel een paar slaapplaatsen over voor forumleden..
maar dat graag via PB
ja haha ik heb huis dan ook al vol, maar goed de verwachting is mooi en hopen dat nu door zet mag wel weer eens een x na 15 jaar!
Ik denk dat Jan daar niet veel over kan zeggen. Zijn zoveel factoren die afhankelijk zijn hiervan. Hoeveel sneeuw dat er valt aankomend weekend is van groot belang. Mocht dit meevallen en de vorst houdt aan (zoals het er nu uitziet tot eind volgende week) dan denk ik dat ze langzaam erg zenuwachtig gaan worden daar.
Helder weer zodat het flink kan vriezen, temperaturen overdag onder nul en snachts onder -10m een goed staande wind en wellicht dat we dan zaterdag of zondag over een week de bekende woorden horen !!!
afwachten dus wat het weekend doet ..
Helder weer zodat het flink kan vriezen, temperaturen overdag onder nul en snachts onder -10m een goed staande wind en wellicht dat we dan zaterdag of zondag over een week de bekende woorden horen !!!
afwachten dus wat het weekend doet ..
Inderdaad, kan er niets over zeggen. Momenteel veel te veel wind daar, is ook niet bevorderd. Maar goed, ik hoop dat de mensen uit Friesland foto's willen maken en ze hier uploaden. Dit om te zien hoe het allemaal verloopt op verschillende locaties.
"dergelijke kans" is wel heel gedurft tot vrijdag hier geen ijs door die *** wind en als de dooi donderdag daarna inzet(ik zeg niet dat dat gebeurt ) dan heb je HELEMAAL niets
dus als er zaterdag op de elfsteden"baan"overal een laagje ijs ligt dan nog minstens 1.5 week goede vorst;).
ik zal dit weekend wel eens even bij bartlehiem gaan kijken, en foto's maken. dat is hier 5 km vandaan.de dokkumer ee ligt toch niet voor het weekend dicht..
Zoals vorig jaar staan de zaken er nu niet voor. En een degelijke kans is het zeker gezien de vooruitzichten (ik zie nog geen dooi) en die wind moet je even geluk mee hebben. Maar Friesland zonder wind bestaat niet.
En er zullen vast enkele Friezen zijn die ook enthousiast zijn, maar we zijn ook nuchter, ik ben er een van en zo ook mijn nabije omgeving
Een deel van de route loopt dicht bij de zee langs en zal ook sterk moeten zijn, net als de meren en grote kanalen, dat zit niet zo maar op 15 cm, net als doorgangen onder bruggen etc door.
Bovendien ligt het meeste nog open nu, en met de onzekerheid van het weekend en eventuele sneeuw is er nog te veel onzekerheid.
Je nu al blij maken met een dode mus heeft geen zin, getemperde hoop is uiteraard altijd aanwezig.
Temperatuur nu - 5.6 C op 2 meter hoogte, wind zwak uit het ONO.
Onbewolkt sinds 9 uur vanavond dus we gaan zien hoe ver de temperatuur gaat dalen en of morgen de Geeuw het eerste llagje ijs heeft.
stel dat de rayonhoofden it giet on zeggen...met hoeveel tijd kan dan de tocht gereden worden ivm organisatie etc?