Ik help het je hopen, jij zit nog geen km van de kust.
Nee klopt, 200/300 meter hemelsbreed, maar hier is vandaag ook de hele dag de temperatuur onder nul gebleven
En dat gebeurt wel vaker hoor, max temps voor kust is ook -2 tot -4 later deze week
En dat gebeurt wel vaker hoor, max temps voor kust is ook -2 tot -4 later deze week
Klopt helemaal. Tijdens het passeren van de sneeuwbuien dooit het vaak aan de kust lichtjes. Dit heb je echter niet door omdat er meer valt dan er wegdooit. Bovendien blijft de bovenlucht behoorlijk koud en de grondtemperatuur onder nul. Dus al zal de temp iets boven 0 komen, kust heeft niks te vrezen. Belangrijk is wel dat de wind dan weer z.s.m. aflandig wordt Meeste neerslag valt overigens bij sneeuwbuien enkele honderden meters tot enkele kms uit de kust. Dus ook de kustprovincies gaan, zoals het er nu naar uitziet, mooie tijden tegemoet. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 22:09 uur, door koen17
In de sneeuwbuien in december 2010 schommelde de temp hier tussen -1 en +1, niks dooide weg door lage dauwpunten. Met als resultaat, 30 cm (3 en 4 december) en 35 centimeter (17 tm 19 december) | Gewijzigd: 30 januari 2012, 22:10 uur, door weerfreak
Dat bedoel ik. Een serieuze dooi zal er volgens mij ook niet komen dit weekend (kijkend naar de kaarten). Hoog is simpelweg te sterk En dat is maar mooi ook. Hoop alleen dat de Friezen gespaard worden van de sneeuw. Want als die temps zo blijven de komende 1 tot 1,5 week, komt de elfstedentocht toch wel een beetje in zicht, niet waar?
Was hier op 6 januari 2010 ook het geval, maar viel wel 25 cm in 2 1/2 uur
En dat bleef best lang liggen
Zo! dat is een beste....nergens dooi.
Edit: nuchtere friezen moeten nu ook ff goed na gaan denken. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 22:18 uur, door Shadow112